Skip to main content

Hoe kan het zijn dat de WIFI goed en stabiel is, en dan in eens heel slecht?

Ik heb hier de laatste tijd weer last van. Ik ben 1 jaar weggeweest.Ik ben naar KPN gegaan vanwege de draadloze adapters. Als ik een kabels moet gaan trekken dan stap ik meteen over naar Ziggo.

WIFI manager werkt niet, meeste mensen aan de telefoon helaas ook niet. Zelf heb ik de kanalen van het modem verandert, maar helaas. Is het mogelijk dat de experiabox slechter wordt?

Mvg Martijn Bonants

Hi @Mart89, leuk dat je er weer bent, welkom terug bij KPN! :)

Hoe kan het dat wifi wat zomaar minder snel en/of stabiel wordt?
Er is niets zo eigenzinnig dan wifi. Het draadloze internetsignaal wordt vanaf je modem via de lucht getransporteerd naar je apparaten. Wanneer er veranderingen in of om jouw huis optreden kan dat de wifi ‘ineens’ verstoren. Denk aan andere apparaten die ook een signaal uitzenden: bluetooth of je DECT telefoon. Maar ook magnetrons, zonnepanelen en isolatiematerialen hebben slechte invloed op de kwaliteit van wifi. Je kunt hierdoor een slecht verbinding ervaren. 

Je leest er meer over in dit topic: Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi

Wifi is niet alleen eigenzinnig, daarnaast kunnen er verschillende factoren (tegelijk) je signaal verstoren. Dat is vrijwel nooit voor iedereen gelijk. Het vergt een beetje maatwerk. Om de oplossing voor jou te vinden hebben we wat meer informatie nodig, hiermee kan de community je verder helpen.
Je geeft aan dat je wifi heel slecht is. En je hebt hiervoor een draadloze adapter. Welke adapter gebruik je precies? En waar ondervindt je een slecht signaal: woonkamer, slaapkamer, zolder, tuin, meerdere plekken in huis?


Hi Martijn, we hebben helaas niks meer van je gehoord. Ik ga er vanuit dat je geen hulp meer nodig hebt. Toch geen antwoord op je vraag gevonden? Laat het hier dan zo snel mogelijk weten :)