Skip to main content
Antwoord

Wifi zakt steeds maar verder in na elke reset (Box 12)

• October 21, 2025
  • 4 reacties
  • 35 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Circa 2 wkn ervaar ik een zeer onstabiele en meestal trage wifi. Ik heb het vermoeden dat er een uodate is geweest van box12. Ik al veelvuldig de test uitgevoerd in de app waarbij dan ook het modem van afstand steeds werd herstart en/of de fabrieksinstelling werd teruggezet. Na zo'n actie bleek de downloadsnelheid steeds veel lager dan de meting voorafgaand aan de herstart. Ik kan ook heel lage snelheden (bitrates) zien bij mijn wifi camera,s  deurbel etc. Veelal vallen ze uit omdat de wifi verder inzakt. Hoe los ik dit op?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@GerardM55. Je wilt dat je Wifi goed werkt, want als je daar steeds mee aan de slag moet, ben je er gauw flauw van. Hopelijk kunnen we je daarbij helpen met wat info en advies. 

Of er wel of geen update is geweest van je Box 12, zou eigenlijk niet moeten uitmaken. In beide gevallen zou je een goed Wifi netwerk moeten kunnen realiseren. Je hebt al twee Wifi versterkers in huis staan begrijp ik, dus dat is mooi. Dat helpt met het netwerk vergroten en het Wifi-signaal in zoveel mogelijk ruimtes beschikbaar te maken. Nu alleen nog de kwaliteit van het signaal verbeteren. Wat ik in eerste instantie zou aanraden is om de Wifi Manager op te starten. Ga daarvoor naar de MijnKPN app, naar Producten (onderaan), dan Internet en klik op ‘Wifi verbeteren’. Doorloop de stappen en controleer of het daarna verbetert. 

Mocht dat niet echt een verbetering geven, dan raad ik aan om een schone installatie te doen. Daarmee doe je een volledige reset van je modem en SuperWifi punten en bouw je alles weer opnieuw op. Het is even een klusje, maar we zien wel vaak dat dit goed helpt. 

Laat maar weten of het heeft geholpen en of je nog hulp nodig hebt!

4 reacties

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • October 21, 2025

Je moet iets meer informatie geven. 
Heb je wifi accespoints/versterkets etc.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 21, 2025

Ja ik heb 2 wifi versterkers ( zwart) 1 beneden en 1 1e verdieping

fixnix
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • October 21, 2025

Heb je toevallig een lang netwerkkabel? Als test moet je ze even bedraad aansluiten. 

Een versterker versterkt slechts het signaal, maar zeker niet de doorvoersnelheid. 
Dat wordt in de KPN reclames mooi voorgespiegeld, maar is bezijden de waarheid. 
Een versterker verliest namelijk ongeveer de helft van zijn bandbreedte. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Hoi ​@GerardM55. Je wilt dat je Wifi goed werkt, want als je daar steeds mee aan de slag moet, ben je er gauw flauw van. Hopelijk kunnen we je daarbij helpen met wat info en advies. 

Of er wel of geen update is geweest van je Box 12, zou eigenlijk niet moeten uitmaken. In beide gevallen zou je een goed Wifi netwerk moeten kunnen realiseren. Je hebt al twee Wifi versterkers in huis staan begrijp ik, dus dat is mooi. Dat helpt met het netwerk vergroten en het Wifi-signaal in zoveel mogelijk ruimtes beschikbaar te maken. Nu alleen nog de kwaliteit van het signaal verbeteren. Wat ik in eerste instantie zou aanraden is om de Wifi Manager op te starten. Ga daarvoor naar de MijnKPN app, naar Producten (onderaan), dan Internet en klik op ‘Wifi verbeteren’. Doorloop de stappen en controleer of het daarna verbetert. 

Mocht dat niet echt een verbetering geven, dan raad ik aan om een schone installatie te doen. Daarmee doe je een volledige reset van je modem en SuperWifi punten en bouw je alles weer opnieuw op. Het is even een klusje, maar we zien wel vaak dat dit goed helpt. 

Laat maar weten of het heeft geholpen en of je nog hulp nodig hebt!