Skip to main content

Goededag,

 

Sinds een paar weken ondervind ik zeer onstabiele verbinding. De verbinding is snel (Altijd boven de 50mb) maar als ik game dan lagged hij continue. Als ik in mijn kpn wifi app kijk dan zie ik ook dat mijn ps5 is verbonden met de wifi versterker die op de begane grond staat. Ik game op zolder. 

 

Hoe kan ik mijn ps5 verbinding laten maken met de wifi versterker die bij ons op de eerste verdieping staat? 

Dag Robert, optimaal zou een bedrade verbinding zijn voor gaming maar draadloos kan natuurlijk ook.  Is het bij een specifieke game dat je lagg hebt? Heb je dan misschien een hoge ping? 

Groetjes, 

Teun


Hoi @Robert1101, welkom bij ons op het forum. Ik ben het met Teun eens dat een bedrade verbinding het beste is als je wilt gamen, daarmee heb je altijd de beste verbinding. Het kan ook via Wifi, maar dan kan lag optreden. Bij video (YouTube, Netflix etc) kan er gebufferd worden, zodat je een kleine dip in de verbinding opgevangen kan worden. Bij gamen kan dat niet, daarbij zie je wat er live gebeurt en merk je zo'n dipje als lag.

Wat voor Wifi versterkers heb je precies? Je zegt dat je ze in de KPN Thuis app ziet staan, dat geeft het vermoeden dat het een versterker van ons is. Is het mogelijk om de PS5 via een kabel aan te sluiten op een van die versterkers en te kijken hoe het dan gaat?