Skip to main content

telkens als de tv aanstaat (zowel in de huiskamer als slaapkamer) dan is wifi voor te internetten super traag. zijn mijn tv ontvangers beide misschien defect?

Hoi @williamdR, welkom hier. 

Dat is vrij irritant. Zo kun je geen leuk gebruik maken van de wifi als je tv kijkt. 

Hoeveel Mbit/s via een speedtest haal je via de wifi als de tv aan staat? 

En via een computer die met de kabel is aangesloten?

Heb je de wifi manager al eens doorlopen? Die optimaliseert de wifi namelijk. 


En de vraag die meestal gesteld wordt: als je een of meerdere switches hebt, zijn die dan voorzien van IGMP Snooping? 


Vanavond gemeten…voor een 200 abo meet ik met tv aan 46 mbps down en 82 up

met tv uit…. Down 225 mbps en up 350 mbps.

wat wifi manager betreft…daar word ik een beetje simpel van, meerdere (>10) keren aan kpn gemeld dat ik altijd weer dezelfde foutmelding krijg “probeer later nog een keer..het is iets fout gegaan en collega’s zullen de probleem oplossen” nooit een reactie gekregen. Vorige week nog een keer gebeld en kon zou mij terug bellen…noop , geen belletje.


Dat is wel een heel flink verschil. En dat is dan alleen de wifi? Via de kabel blijft de snelheid wel stabiel. 

En EAZ1964 hint er al op. Kun je vertellen hoe jouw netwerk eruit ziet? Welke apparatuur daar in zit. En hoe dat allemaal aangesloten is. Draadloos of via de kabel? Kun je ook daar in meenemen?