Skip to main content
Vraag

Wifinaam is ineens veranderd, wat is er gebeurd?

• August 12, 2026
  • 6 reacties
  • 71 keer bekeken

Dag. Zonet een 20 minuten geleden viel mijn draadloze tv kpn uit. Ik had dit op een separaat netwerk met een eigen naam net als een ander apparaat op een separate wifi naam. Die 2 namen waren ineens verdwenen en hadden gast en extra achter de hoofd wifi naam gekregen. Ik heb wel eerder last gehad van hackers daarom ben ik overgestapt. De politie , doet,zoals gewoonlijk er helemaal  niets aan ik weet wie het zijn en wie het doen. En kpn deed er dus ook niets mee toennij belde ze komen binnen via Grindr beweren ze. Vertelden dat ik een … provider had…. Jullie dus en de boel slecht beveiligd is bij jullie via de dns via de chat en toen verdwenen ze. Ik heb alles up to date , ik heb de nieuwste apparatuur met slle updates en vpn en separwte dns servers dnssec geïnstalleerd  we hebben het hier over phd hackers van het allerhoogste niveau. Kunnen jullie nakijken wst er werkelijk is gebeurd? 
thx in advance! 

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 12, 2026

Hallo ​@AL030 ,

KPN is bezig met updates van de Box12. Mogelijk heeft jouw modem afgelopen nacht deze update gehad? 

Ik kon na de update van mijn Box 12 ook wat namen aanpassen naar zoals ik het daarvoor had. Maar goed, dat was zo gebeurd.

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

Ok thx. Iemand van kpnndie dit kan bevestigen thx in advance

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Als iemand zou willen hacken, dan laten ze vaak geen sporen na. Dus acht ik de kans groot dat dit door een update komt. 

• Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

Deze wel bij ziggo gebeurde het op het moment dat de ziggo hogere it medewerker het wccount in wilde gssn. Ze moesten  een (nieuw schilletje.???? Er om heen maken zeiden ze.  Alles was toen gehackt ondanks wachtwoorden van 100 tekens, von, kernisolatie. Isolatie en alle mogelijke beveiliging. Se hebben er maling aan want werken vanuit andere landen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 12, 2026

Ok thx. Iemand van kpnndie dit kan bevestigen thx in advance

Je kunt het zelf checken in de MijnKPN-app. Als je daar versienummer 26.04.02 ziet staan, dan weet je dat je de nieuwste update binnen hebt. De uitrol is deze week begonnen. 

Kies “Mijn WiFiNetwerk”

Kies apparaten

Kies KPN Box 12

En dan bij Software versie 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 12, 2026

Waarom zou iemand jouw persoonlijke netwerk willen hacken? Heb je een belangrijke functie? 

En waarom heb je het idee dat je eerder gehackt bent?