Skip to main content
Vraag

Wifinetwerk beheren werkt niet, mogelijk verkeerde koppeling

• 20 maart 2025
  • 5 reacties
  • 26 keer bekeken

Inmiddels al meerdere malen telefonisch contact gehad met de klantenservice van kpn alleen het wordt of op een storing gegooid of er wordt een melding van gemaakt waarna ik vervolgens niks meer hoor. Vandaar via deze weg.

Het probleem is dat ik in de kpn app niet het wifi netwerk kan beheren. Dit heeft volgens mij niet zoveel te maken met de app zelf (cache verwijderd, app opnieuw geïnstalleerd) maar waarschijnlijk met mijn account.

Het KPN internet thuis abonnement staat op naam van mijn vriend. Sinds wij gaan samenwonen (2 jaar geleden), ben ik toegevoegd om dit abonnement te beheren. Sindsdien staat het abonnement alleen op mijn account en niet op die van mijn vriend. Maar wel op naam van mijn vriend. Een wilde gok van mij is dat hier het probleem zit.

Overigens kan ik wel de internet snelheid aanpassen, de persoons en betaalgegevens inzien en wijzigen etc. Het is dus puur en alleen het wifinetwerk beheren.

Ik krijg dus niet het juiste contact met KPN om dit probleem op te lossen. Hopelijk kan iemand mij via deze weg helpen. 😊

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 21 maart 2025

Hoi ​@Sophiejmltb. Jammer dat je er niet uitgekomen bent met de telefonische klantenservice. Dan gaan we het hier gewoon proberen op te lossen :) 

Het maakt niet uit dat een Internet (en TV) abonnement aan een KPN ID gekoppeld staat met een andere naam in het profiel. Je mag een Thuis-abonnement koppelen aan elk gewenst KPN ID. Wat wel voor problemen kan zorgen is dat er twee Thuis-abonnementen gekoppeld staan aan één KPN ID. Dan weet de in app functie ‘Wifinetwerk beheren’ niet welk Thuis-abonnement gebruikt moet worden. Heb je dus misschien nog een ander of oud Thuis abonnement gekoppeld staan aan je KPN ID? Je kunt dit Product ontkoppelen van je KPN ID en dan zou Wifinetwerk beheren ook moeten werken. 

Laat maar weten of dit de oplossing was. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 21 maart 2025

Hoi! Nee, ik heb alleen een internet thuis abonnement en interactieve tv abonnement gekoppeld. Ik had dat inderdaad al op het forum gelezen maar helaas is dat niet de oplossing voor het probleem. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 24 maart 2025

Dat is jammer. Het kan ook zijn dat je modem en netwerk moeilijk benaderbaar is voor de KPN systemen. Dan kan het noodzakelijk zijn om je modem een hard reset te geven. Zou je dat eens willen proberen? 

Als je dat gedaan hebt en het heeft niets uitgehaald, zou je dan eens je profiel willen invullen? Dan graag met de gegevens van de persoon waarop het abonnement staat. Dan ga ik eens een kijkje nemen. Geef mij dan via een berichtje hier een seintje wanneer dat gelukt is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 maart 2025

Een hard reset was inderdaad de oplossing. Hartelijk bedankt!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 25 maart 2025

Top! Dank voor het delen ðŸ™‚

Reageer