Skip to main content

Mijn wifisignaal valt regelmatig geheel weg.

Ik heb op de diverse fora de mogelijke oplossingen al uitgeprobeerd maar niets helpt.

Kan ik een ander merk (type) modem aanschaffen waarmee ik wel normaal TV mee kan kijken?

Bedankt vast voor de reacties 

Heb je een koper of glasvezel verbinding en  betreft het alleen het wifi kanaal wat wegvalt zoals je schrijft.

 

Neem onderstaande link eens door

 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Hoi Jimmy,

Ik heb een glasvezel aansluiting en zie het kanaal wegvallen op mijn wifi analyzer en na een paar seconden weer terugkomen.

Gevolg hiervan is is dat mijn Amazon TV stick het signaal met de BBC I player kwijt raakt en ik naar een draaiend rondje zit te kijken i.p.v. een TV serie.

Deze onderbrekingen gebeuren om de paar minuten, ik heb al kanalen gewisseld om te kijken of dat beter werkt maar dat hielp niets, kanalen die er eerst goed uitzien qua sterkte gaan dan ook "wisselvallig" worden zowel op de 2,4 MHz. als de 5 MHz. band.

Het lijkt erop of het modem niet sterk genoeg is zodra er meerdere bronnen aanhangen.

Vandaar mijn vraag of een ander merk of type modem de oplossing kan zijn.


Heb je mijn link al eens uitgevoerd die kan er namelijk voor zorgen dat je modem perfect wordt afgesteld en verder raad ik je aan om alvast je forum profiel in het prive gedeelte aan te vullen met je postcode, huisnummer en klantnummer dan ziet webcare Kpn wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Ik heb niet de  bevoegdheid om een ander modem naar je toe sturen omdat webcare daarover gaat en de V10@ is helaas geen hoogvlieger

 

Neem deze link eens door 

https://www.kpn.com/zakelijk/service/internet/eigen-modem-aansluiten.htm


Hoi Jimmy,

Ik heb de link geopend uit jouw eerste reactie, daar komt alleen maar uit voort dat ik weer een verbinding heb, maar dat was het probleem niet, ik heb altijd al mijn modem gezien alleen valt de verbinding regelmatig kort weg.

De link in jouw tweede reactie werkt niet op mijn tablet.

Dus weet ik nog steeds niet of en zo ja welk alternatief er is voor de "laagvlieger" V10 a.


@Kpn 

Bestaat de mogelijkheid om via KPN een lijst te krijgen met modems die aan de KPN standaard voldoen.

Deze schaf ik dan zelf wel aan, wachten op vervanging van de Experiabox duurt mij te lang.


Hoi @Wifihater een concrete lijst heb ik zelf niet maar hier op onze site kun je daar informatie over vinden en in de onderstaande topics kun je hier ook mee terecht. 
 

 

Inhoudelijk kan ik je daar zelf niet zo goed mee helpen maar de gebruikers in deze topics misschien wel!


@Thomas,

Dank voor het doorsturen van de diverse documenten en links.

Ik was al een beetje bang dat het deze kant zou opgaan, dit is voor mij veel te hoog gegrepen, en los daarvan weet ik niet of het probleem hiermee opgelost is.

Ik laat dit dan maar even liggen en moet maar leren leven met een draaiend rondje tijdens mijn BBC uitzendingen.

 

@jimny,

Sorry Jimny ik zie nu pas dat ik je naam verbasterd heb in mijn vorige reactie, autospelling dingen zijn handig maar niet altijd.:joy: