Skip to main content

Sinds dit week ineens slechte wifi normaal als ik bij de modem staat snelheid van 800 mb maar deze week heb ik gemerkt dat het erg laag is zoals vandaag komt de snelheid bekant niet boven de 100 mb. Waar kan het aanliggen want heb gewoon al maanden lang goede internet en bereik maar deze week erg slecht

En heb al glasvezel en modem gereset

Hallo @Ahmedz 

Heb je ook een test gedaan via een bedraad aangesloten PC of laptop, je zal eerst dat moeten testen.
Als de bedrade snelheid ook niet boven de 100mb komt dan ligt het aan een probleem met je internetverbinding of netwerkkabel(s).
Als de bedrade snelheid wel goed is dan is er iets wat de Wifi snelheid beïnvloed, dat kan verschillende oorzaken hebben.

De 1ste vraag is dus, wat is de snelheid van je bedrade verbinding?
Via de browser testen kan een vertekend beeld geven, het beste is de Ookla app gebruiken onder Windows.

Heb je alleen Wifi via je KPN modem? Zo ja, welk modem heb je en zo nee, welk merk/type Wifi punten heb je?

Hallo @Ahmedz als je je abosnelheid bekabeld wel goed haalt, probeer dan onderstaande links eens voor een mogelijke oplossing:

en

Succes

@GeSp heb dat allemaal gedaan nu is het rond de 150mbps maar normaal heb ik rond de 800 mps

@JanD ligt niet aan wegvallende wifi heb er nooit last van gehad maar de afgelopen week echt slechte wifi

@Ahmedz 

Wat voor soort wifi heeft u?

Super wifi, wifi anderzijds? 2.4 of 5 of zelfs 6Ghz?

@Krijskever superwifi 2.4 en 5 

@Ahmedz 

WiFi punten al eens ontkoppeld/uit aan gezet?

Via draad heeft u wel de volledige snelheid?

@Krijskever via draad ook erg laag vergeleken met eerst en alle superwifi aan uit gedaan gereset modem en glasvezel uit en aan gedaan maar geen idee wat er aan de hand is de snelheid is van gemiddeld 700+ mps naar 150mps gevallen dat lijkt me raar

@Ahmedz 

0800-0402 bellen. Klantesnervice KPN

Hierbij stoppen mijn gratis werkzaamheden voor KPN.

@Ahmedz

0800-0402 bellen. Klantesnervice KPN

Hierbij stoppen mijn gratis werkzaamheden voor KPN.

Bellen onder werktijd vanaf morgen @Ahmedz en @Krijskever 

Dit was ook een ‘gratis’ advies van een forumlid die geheel belangeloos aan het forum deelneemt😎

@JanD

Bijdragen zoals u en ik doen beschouw ik als gratis werkzaamheden voor eender welk bedrijf, in dit geval KPN.

Geen moderator te bekennen . U wel?

Zie me onderschrift

@JanD

Bijdragen zoals u en ik doen beschouw ik als gratis werkzaamheden voor eender welk bedrijf, in dit geval KPN.

Geen moderator te bekennen . U wel?

Zie me onderschrift

Als jij dit werk noemt, prima 

Het is weekend, dus een minimale bezetting van het moderatie team @Krijskever 

Reageer