Skip to main content
Antwoord

Wifiversterkers als oplossing voor internetproblemen worden niet vergoed

• September 23, 2025
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Waar moet ik beginnen …. Na aansluiten glasvezel wat ook moeizaam verliep geen internet in huis wat een ramp met studerende kids en thuis werken. Na twee weken ook geen tv meer bellen met kpn en het zou liggen aan verbindings zet die ik twee jaar geleden heb vernieuwd twee uur aan telefoon gezeten stekkers eruit er weer in ….maar lukte niet … nu wil ik echt dat er een monteur langs komt. 
Halleluja daar was onze verlosser deze monteur uit Den Haag  al 40 jaar in dienst zag gelijk het probleem en had beloofd dat hij niet eerder weg zou gaan… alleen moesten er wifi versterkers komen want set die ik nu had gaan slecht op glasvezel had ik dat eerder geweten dan hadden we geen glasvezel genomen…. Nou ja… ik weer bellen met kpn want vind het gek om weer kosten te maken …. Drie keer in wacht want moest met managers worden overlegd…. Geen vergoeding was het antwoord zou dus 160 moeten betalen wat een slechte service!!! Februari maar overstappen heb ik besloten. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Slechte service van hoger hand, welkom op de KPN Community! Dit is de plek waar KPN klanten met elkaar in gesprek kunnen over hun diensten.

Ik vind het jammer om te lezen dat je zoveel problemen hebt gehad sinds de aanleg van glasvezel. Maar ik ben het wel een beetje met Marlon92 eens: ik denk niet dat dit zozeer aan de glasvezelverbinding ligt, als ik jouw verhaal zo lees. Je geeft namelijk aan gebruik te hebben gemaakt van een Draadloze Verbindingsset (DVS). Deze maakt gebruik van het stroomnetwerk. Hartstikke makkelijk als je geen kabels door huis wil trekken. Maar ze zijn ook heel erg storingsgevoelig. Zo moeten ze op een specifieke manier moeten worden aangesloten en LED-lampen gaan ze niet goed op. Het geeft ook storing als je ze bijvoorbeeld voor internet én televisie wilt gebruiken. En als de DVS dan storing heeft, kan dit weer invloed hebben op het gehele netwerk.

Dit heeft de monteur ook gezien en die heeft bij jou thuis SuperWifi aangesloten. Hiermee kan je ook afstanden overbruggen zonder kabels door het hele huis te hoeven leggen. En toch kan je dan jouw televisie ook nog bekabeld aansluiten als je zou willen.

Ik snap heel goed dat je een gratis oplossing had verwacht, maar die kunnen we niet bieden. De DVS zijn jouw eigen apparatuur geweest. En zoals je kunt begrijpen, hebben wij geen invloed op het stroomnetwerk. De monteur heeft je een oplossing geboden, maar deze is helaas niet gratis. Ik kan je hier ook niet alsnog een vergoeding voor aan bieden. Het goede nieuws is wel: de SuperWifi zijn van jou.

4 reacties

• September 23, 2025

WiFi is je thuisnetwerk. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. En het heeft niets te maken met of je glasvezel hebt of koper.

Internet via glasvezel is gewoon precies hetzelfde als via koper. Het is alleen sneller. Verder maakt het niets uit. Je hebt er geen andere WiFi versterkers voor nodig.

Als jij problemen had wat door andere WiFi versterkers is opgelost, dan had dat niets met glasvezel te maken. En dan moet je dat gewoon zelf betalen. 

Zeker niet want de werking van glasvezel zou sneller moeten werken als we dat niet hadden gedaan hadden internet gehad … dit zijn de woorden van jullie eigen monteur 

wel jammer dat jullie nu weer geen verantwoording nemen voor een hele goede klant 

• September 23, 2025

Zeker niet want de werking van glasvezel zou sneller moeten werken als we dat niet hadden gedaan hadden internet gehad … dit zijn de woorden van jullie eigen monteur 

Dan moet je het nog steeds wel zelf betalen. Die WiFi versterkers zijn jouw eigendom. Je moet ze ook zelf vervangen als ze stuk zijn buiten de garantie. En als jij meer snelheid wilt, dan moet je ook zelf andere kopen.

Glasvezel ligt buiten jouw huis en stopt bij het glasvezelkastje. Daar zit de Experiabox/KPN Box op aangesloten. Alles daar achter is jouw eigen verantwoordelijkheid. En daar draag je zelf de kosten van.

Als jouw douchekop verstopt zit ga je toch ook niet klagen bij het waterleidingbedrijf?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 24, 2025

Hallo ​@Slechte service van hoger hand, welkom op de KPN Community! Dit is de plek waar KPN klanten met elkaar in gesprek kunnen over hun diensten.

Ik vind het jammer om te lezen dat je zoveel problemen hebt gehad sinds de aanleg van glasvezel. Maar ik ben het wel een beetje met Marlon92 eens: ik denk niet dat dit zozeer aan de glasvezelverbinding ligt, als ik jouw verhaal zo lees. Je geeft namelijk aan gebruik te hebben gemaakt van een Draadloze Verbindingsset (DVS). Deze maakt gebruik van het stroomnetwerk. Hartstikke makkelijk als je geen kabels door huis wil trekken. Maar ze zijn ook heel erg storingsgevoelig. Zo moeten ze op een specifieke manier moeten worden aangesloten en LED-lampen gaan ze niet goed op. Het geeft ook storing als je ze bijvoorbeeld voor internet én televisie wilt gebruiken. En als de DVS dan storing heeft, kan dit weer invloed hebben op het gehele netwerk.

Dit heeft de monteur ook gezien en die heeft bij jou thuis SuperWifi aangesloten. Hiermee kan je ook afstanden overbruggen zonder kabels door het hele huis te hoeven leggen. En toch kan je dan jouw televisie ook nog bekabeld aansluiten als je zou willen.

Ik snap heel goed dat je een gratis oplossing had verwacht, maar die kunnen we niet bieden. De DVS zijn jouw eigen apparatuur geweest. En zoals je kunt begrijpen, hebben wij geen invloed op het stroomnetwerk. De monteur heeft je een oplossing geboden, maar deze is helaas niet gratis. Ik kan je hier ook niet alsnog een vergoeding voor aan bieden. Het goede nieuws is wel: de SuperWifi zijn van jou.