Skip to main content

Ik heb een v10a modem en heb super wifiversterkers aangeschaft. 1 van de versterkers is aangesloten op de modem. De ander staat ergens anders in huis (zonder ethernet kabel). Begrijp ik goed dat met een v10a modem het niet nodig is om een versterker aan de modem aangesloten te houden? Zo ja, kan ik dus alle 2 de versterkers ergens anders in huis zetten voor zo veel mogelijk goede wifi in huis?

Omdat de v10a het wifi signaal behoud ook na het installeren van de superwifi's is het niet nodig om die via een lan kabel aan te sluiten op het modem

 


@Johan1986 als je V10a de laatste update van de firmware heeft gehad  weet ik eerlijk gezegd niet of de wifi van de 10a nu wel blijft behouden


Na de update werkt de wifi van je v10a ook als (mesh) wifipunt naast je Superwifi’s. 

Moet je v10a wel de laatste update hebben (5.00.49_build487-owl)

Waar je eerder de wifi uitzette, kan hij nu aanblijven en heb je dus een extra wifipunt in je huis.

Het is dan wel verstandig om je 1e superwifi bij je v10a weg te halen, anders staan er 2 wifipunten door elkaar heen te stralen. 

Het lijkt erop dat de 1e superwifi alsnog wel aan een kabel moet blijven door een hardware beperking van de v10a. Ik heb er zelf nog mee kunnen spelen, maar ik hoor heel veel verhalen van niet werkende (rood brandende) Superwifi’s als ze allemaal zonder kabel zitten.

 

Als het jou wel lukt zonder kabels hoor ik het graag :smile:


Hoi @Johan1986, welkom. 

Vanuit mijn bronnen begrijp ik dat de kabel er tussen weg kan:

Omdat de v10a het wifi signaal behoud ook na het installeren van de superwifi's is het niet nodig om die via een lan kabel aan te sluiten op het modem

 

Maar zoals @DennisA78 aangeeft schijnt dat nog niet bij iedereen goed te werken. Ik hoor graag of dit bij jou wel lukt!
 

Na de update werkt de wifi van je v10a ook als (mesh) wifipunt naast je Superwifi’s. 

Moet je v10a wel de laatste update hebben (5.00.49_build487-owl)

Waar je eerder de wifi uitzette, kan hij nu aanblijven en heb je dus een extra wifipunt in je huis.

Het is dan wel verstandig om je 1e superwifi bij je v10a weg te halen, anders staan er 2 wifipunten door elkaar heen te stralen. 

Het lijkt erop dat de 1e superwifi alsnog wel aan een kabel moet blijven door een hardware beperking van de v10a. Ik heb er zelf nog mee kunnen spelen, maar ik hoor heel veel verhalen van niet werkende (rood brandende) Superwifi’s als ze allemaal zonder kabel zitten.

 

Als het jou wel lukt zonder kabels hoor ik het graag :smile:

 


In het centrale topic van de Mesh update wordt dit bevestigd:

EDIT: Het is bevestigd. Niet meer nodig om één van de SuperWifi's bekabeld aan te sluiten op het modem. Maar… Bekabeld heeft altijd de voorkeur :relieved:

 

En dit ook. Bij het installeren van een Superwifi moet hij nog steeds wel even bekabeld aangesloten worden. Maar zodra hij in het netwerk is opgenomen kan de kabel eruit en kan hij elders draadloos geplaatst worden.

Voor Experia Wifi blijft natuurlijk gelden dat deze bekabeld aangesloten moeten worden.