Skip to main content

Ik heb al een tijdje 4 wifiversterkers verspreid door mijn huis aangesloten en dat werkt prima. In de KPN Thuis app kon ik per versterker zien welke apparaten aangesloten waren. Sinds een paar dagen zijn de wifiversterkers niet meer zichtbaar in de app, alleen het Experia modem nog, maar de wifiversterkers werken wel gewoon. Alle wifiversterkers toch maar weer opnieuw toegevoegd (barcode en QR-codes gescand, vervolgens feliciteert de app me met het toevoegen, maar nog steeds geen versterker zichtbaar in de app… zie ik nou iets over het hoofd of hebben meer mensen hier last van?

Hi @Sharpsale, dat is inderdaad wel erg vreemd. Ervaar je het probleem op dit moment nog steeds? Mocht dat het geval zijn, kun je dan vertellen of je de KPN Thuis app al eens opnieuw hebt geïnstalleerd? Ik hoor het graag van je!


Ja, de app had ik al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen verschil. Het is inmiddels vanzelf wel weer iets beter, maar nog niet als voorheen. Eerst zag ik na het openen van de app direct alle verbonden apparaten, maar nu loopt het aantal heel langzaam op en soms weer af. Ook zie ik bijv. een paar telefoons niet meer terug in de lijst, terwijl die gewoon verbonden zijn en ook gewoon internetverbinding hebben, raar toch?


Het is fijn om te lezen dat het nu iets beter gaat, maar het blijft vreemd dat er apparaten niet verschijnen of weer verdwijnen in de app. Heb je de app ook eens op een ander apparaat geïnstalleerd? Ik ben benieuwd of het hier wel goed op werkt. Kun je daarbij ook aangeven op welk apparaat je de KPN Thuis app op dit moment hebt geïnstalleerd en welk besturingssysteem hier op staat? Dan ga ik verder voor je op onderzoek uit!


Tsja, het blijft vreemd dat mijn eigen telefoon (Samsung Galaxy S9 Plus met Android 10) en de iPhone 11 van mijn dochter nooit in de lijst met verbonden apparaten voorkomen, terwijl die wel een goede wifi verbinding hebben met hetzelfde netwerk. De KPN Thuis app is ook geïnstalleerd op een Samsung Galaxy Tab A-2016, maar daar daar zie ik in de app exact hetzelfde als op mijn telefoon. Het enige verschil is dat de Galaxy Tab wel in de lijst met verbonden apparaten staat...


Het blijft inderdaad vreemd. In de tussentijd heb ik navraag gedaan bij mijn collega's en zij geven aan dat dit als volgt op te lossen is:

  1. Zet zowel de Experia Box als de Experia Wifi/SuperWifi voor 30 seconden uit
  2. Zet de Experia Box aan en wacht tot deze is opgestart
  3. Als de Experia Box is opgestart, herstart dan de eerste Experia Wifi/SuperWifi en wacht tot deze is opgestart
  4. Herstart de tweede Experia Wifi/SuperWifi. Als deze dan is opgestart, dan kun je alle apparaten weer terugzien in de KPN Thuis app.

Laat je weten of dit de oplossing is geweest bij jou? Ik hoor het graag van je!


Bedankt, ik heb alle genoemde stappen uitgevoerd, maar het maakt uiteindelijk geen verschil, het aantal verbonden apparaten blijft nog steeds op en neer gaan van 4 tot 12 verbonden apparaten. Maakt op zich niet uit, want ze zijn wel verbonden, ook al staan ze niet in de lijst. Verder zie ik mijn telefoon nu wel weer terug in de lijst, want ik heb nu bij de verbindingsinstellingen op de Samsung S9 gekozen voor “Telefoon- MAC” ipv “Willekeurig MAC adres”.


Dat is inderdaad wel vreemd. Ik ben wel blij om te lezen dat het wel werkt, ondanks dat de apparaten niet altijd in de lijst staan. Ik ga dit wel doorzetten naar mijn collega's die over de KPN Thuis app gaan, zodat zij hier naar kunnen kijken. Dank je wel voor het signaal. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!


Blijkbaar is dit probleem nog steeds niet opgelost want ik ervaar exact hetzelfde.

Alles netjes geïnstalleerd en supervisie punten zichtbaar en ineens alles weg. Alles gereset en opnieuw geïnstalleerd , 2 weken goed. Vanmorgen zonder reden weer alles weg.

Word hier zo moe van, lukt het bij KPN nu nooit om iets goed af te leveren. E is altijd wel weer ergens iets wat niet werkt.

Ben overgestapt van experts WiFi punten naar superwifi omdat de experts WiFi ook al niet fatsoenlijk werkte en voor 200 euro superwifi aangeschaft om  een beter WiFi netwerk te krijgen en nu krijgen we dit weer.

 


gewoon zo laten als je maar wifi  hebt op alle apparaten ik heb het op gegeven ga er niet aansleutelen


gewoon zo laten als je maar wifi  hebt op alle apparaten ik heb het op gegeven ga er niet aansleutelen

Op zich prima idee en in principe heb je gelijk . Ben er alleen wel klaar mee dat KPN altijd zo slecht zijn zaakjes voor elkaar heeft. Is wat anders maar ze doen precies hetzelfde met nieuwe KPN box 12, al even aan het uit leveren maar voor een optimale werking met superwifi moet men wachten tot ergens volgend jaar eens een update uitgebracht gaat worden. Wat een gepruts zo!


ja met superwifi zit je ook trouwens nog op wifi 5  ipv wifi 6 totdat de update komt