Skip to main content
Beantwoord

Wij krijgen glasvezel, mag een straatkast zomaar op de stoep worden geplaatst?

• November 22, 2024
  • 6 reacties
  • 191 keer bekeken

Bij ons zijn ze aan het graven voor glasvezel maar mag je zomaar een kast op de stoep plaatsen tegen de schutting 

Of kan iemand van de KPN vertellen waar die komt te staan gaat om de Dr. A. Schweitzerstraat in ter aar 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Ze zijn of nog niet ingetekend en dat betekend dat KPN de provider nog niet precies weet waar ze liggen, of je hebt geluk en er komt er geen in je straat. Want ik zie er wel een paar staan in onze kaart met technische gebouwen in Ter Aar maar niet in de door u genoemde straat.

Meestal kunnen we een flinke tijd van tevoren de locatie zien, in mijn regio hebben we pernis waar halverwege volgend jaar glasvezel naar de huizen word aangelegd maar daar kan ik nu al alle locaties zien.

Foto van uw straat zonder enige aanduiding van een POP:

*Zoals eerder gemeld kan het zijn dat de pop nog niet goed is ingetekend en hij er wel komt. Als u dit zeker wilt weten zult u bij de netbeheerder KPNNetwerk moeten zijn en niet op het forum van de provider KPN.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • November 22, 2024

Beste ​@Marjoleinkooman , KPN overlegt met de gemeente en krijgt dan toestemming om de wijkkast te plaatsen in de openbare ruimte zoals dat heet.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Marjoleinkooman .  Als het op de openbare weg is, zal er eerst een vergunning uitgegeven zijn door de gemeente. We mogen niet zomaar overal dingen plaatsen.

Vanwaar je vraag? Staat het in de weg?

Er is geen vergunning nog af gegeven oid de stoep is nu nog opengebroken en de kabels liggen nog in het zicht als het op de plek komt waar de gat in de stoep nu zit komt het tegen onze schutting aan daar waar de stoep ook niet heel breed is maar ook zonder overleg naar ons toe 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • November 25, 2024

@Marjoleinkooman Een vergunning voor het plaatsen van een straatkast is niet nodig, hij is inbegrepen in graafvergunning voor glasvezel. De gemeente kan de plek aanwijzen, waar dat moet, maar de glasvezel aanlegger kan ook zelfs een locatie kiezen en tenzij het tegen de lokale wetten (omgevingswet) is, is ook toegestaan. Tegen het plaatsen kan je een bezwaar tekenen bij gemeente, maar het vrij kansloos tenzij je huis en de stoep een monument is. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • November 25, 2024

Er is geen vergunning nog af gegeven oid de stoep is nu nog opengebroken en de kabels liggen nog in het zicht als het op de plek komt waar de gat in de stoep nu zit komt het tegen onze schutting aan daar waar de stoep ook niet heel breed is maar ook zonder overleg naar ons toe 

Omdat het gemeente grond betreft, is overleg met u niet nodig.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • November 26, 2024

Ze zijn of nog niet ingetekend en dat betekend dat KPN de provider nog niet precies weet waar ze liggen, of je hebt geluk en er komt er geen in je straat. Want ik zie er wel een paar staan in onze kaart met technische gebouwen in Ter Aar maar niet in de door u genoemde straat.

Meestal kunnen we een flinke tijd van tevoren de locatie zien, in mijn regio hebben we pernis waar halverwege volgend jaar glasvezel naar de huizen word aangelegd maar daar kan ik nu al alle locaties zien.

Foto van uw straat zonder enige aanduiding van een POP:

*Zoals eerder gemeld kan het zijn dat de pop nog niet goed is ingetekend en hij er wel komt. Als u dit zeker wilt weten zult u bij de netbeheerder KPNNetwerk moeten zijn en niet op het forum van de provider KPN.