Skip to main content
Vraag

Wijkkast van KPN produceert 50 decibel aan geluid

• April 21, 2026
  • 10 reacties
  • 121 keer bekeken

Goedenavond.

Ik wil bij deze graag een melding maken van een wijkkast van KPN die 50db aan geluid produceert 

Ik woon een meter of 50 van de kast af en hoor een behoorlijk harde zoem door mijn hele huis heen, en ik ervaar dit als zeer hinderlijk.

Het betreft de wijkkast aan de westersingel in Appingedam, 

Kan hier alstublieft naar gekeken worden of iets aan gedaan worden? 

Bvd. Zie screenshot voor een meting .

Heb de telefoon naast de kast gehouden en die gaf strak en continu 50db aan.

Vr gr Jarno

Admin: gegevens verborgen ivm de privacy

10 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2026

Ps. Dit geluid produceert de kast 24 uur per dag, 7 dagen per week en is precies een frequentie waar ik heel veel.last van heb, en mijn vriendin trouwens ook. 

Nogmaals dank. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • April 21, 2026

@Ik_Combineer is dit normaal ?! zoveel geluid

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2026

Het is een hele vervelende frequentie die de kast produceert. Net alsof mn oren "piepen/ zoemen". En dat continu en 24u per dag.

Edit: als die het alleen zou doen als het druk is oid zou ik ermee kunnen leven, maar het is continu en dus erg hinderlijk (voor mij).

Vr gr en tnx :)

Edit: Denk dat ik precies op een "verkeerde" afstand van de kast woon en dat de frequentie (voor mij) in mijn huis daardoor erg hinderlijk is.

Tnx. :-)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 21, 2026

Stel voor, je meet 50dB op afstand van 1m (naast de kast), dan is bij je huis 50m vandaan nog maar 34dB (dit is het niveau van een slaapkamer in de nacht).

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • April 21, 2026

er zitten wel een aantal ventilatoren in z'n kast van ons om de apparatuur koel te houden.

is de hinder sinds kort begonnen of al wat langer aan de gang?

kun je ongeveer aangeven waar deze kast staat?

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 21, 2026

Ik zal er morgen ochtend een melding van maken. Dan gaan we er naar kijken of de ventilatoren nog goed zijn. Ik gok zomaar dat de filters verstopt zijn en ze daardoor extra hard moeten draaien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2026

Dit is de locatie van de kast. Hij produceert dit geluid al langere tijd en doet dit 24/7.

Iig bedankt alvast dat er iemand naar gaat kijken. 

(Misschien kunnen er eventueel stillere of andere ventilatoren ingezet worden? Als hij niet verstopt is? Bedankt voor de snelle reactie iig. Wordt gewaardeerd. En fijne avond nog! ! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 21, 2026

er zitten wel een aantal ventilatoren in z'n kast van ons om de apparatuur koel te houden.

is de hinder sinds kort begonnen of al wat langer aan de gang?

kun je ongeveer aangeven waar deze kast staat?

Object 24640. A4000. Kan best herrie maken.

Melding gemaakt bij de partij welke onze kasten onderhoudt. Ticket REQ-260032178

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 21, 2026

Stel voor, je meet 50dB op afstand van 1m (naast de kast), dan is bij je huis 50m vandaan nog maar 34dB (dit is het niveau van een slaapkamer in de nacht).

Zou kunnen. Het is ook niet zozeer de hoeveelheid herrie maar meer de frequentie denk ik.

(Edit: misschien kunnen de ventilatoren net een tikkeltje zachter worden gezet (of op variabele snelheid gaan/laten draaien) (minder rpm) (dat ze alleen hard draaien als de kast echt warm wordt en niet continu staan te blazen) waardoor de kast toch koel blijft en net een andere frequentie gaat maken?)

Ik_Combineer

Iig nogmaals dank voor het (snelle)  reageren, en melden van het probleem. Wordt gewaardeerd!!! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 22, 2026

Melding is doorgezet naar de planning. Dus ik gok dat er binnen enkele dagen iemand van onderhoud bij de kast staat. Of er daadwerkelijk iets aan gedaan wordt kan ik (nog) niet zeggen.