Skip to main content

Ik krijg het Wi-Fi wachtwoord niet gewijzigd op de Experia V10 box. Via de app tool heb ik deze gewijzigd en ik zie ook de nieuwe naam staan, echter zijn er geen apparaten verbonden m.u.v. de box zelf. Als ik op de site ZTE inlog zie ook hier het juiste(nieuwe) wachtwoord staan , maar ook hier geen apparaten zichtbaar die verbonden zijn met WiFi. Als ik in/uitlog met meerdere computers verandert er niets krijgt ook direct verbinding maar wellicht op het oude wachtwoord .Via mobiels alleen maar verbinding met het oude wachtwoord.

Enig idee wat ik nog kan doen ?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goedemorgen en welkom @Walter57!

Ik lees dat 't aanpassen van je WiFi wachtwoord wel is gelukt, je ziet het nieuwe wachtwoord zelfs in het modem staan, maar toch krijg je geen verbinding. Dat is apart. Maakt het verschil als je zowel je modem als je apparaten opnieuw opstart? Heb je je apparaten het oude netwerk ook laten vergeten en helemaal opnieuw verbinding met WiFi gemaakt? Dat laatste helpt vaak goed. Als 't allemaal geen verschil maakt, dan raad ik je aan om de Experia Box te resetten en het daarna opnieuw te proberen. Laat maar weten hoe het is gegaan.


Hallo @Walter57 , heb je soms ook KPN WiFi-versterkers zoals de Experia WiFi of de SuperWiFi?
Dan verzorgen die de wifi en staat de wifi van de Experia Box v10 uit. Je moet dan inloggen op de Experia/Super WiFi en daar het wifi wachtwoord veranderen.


Hallo Ruud , ik gebruik idd KPN versterkers maar geen superWiFi. Jou antwoord heeft mij inderdaad  geholpen en zo te zien is het nu stabiel en functioneert het goed. Dank hiervoor !!

Ik heb alleen nog wel een vraag welke site van KPN gebruik ik nu om in te loggen op de router , voorheen gebruikte ik de 192.168.2.254 ZTE  en daar ik nu nog steeds de router werkend staan , echter via een site van KPN kwam ik op 192.168.2.254 terecht die uitgebreider is. Stel dat ik wederom iets zou moeten veranderen moet ik het beide doen of 1 van de 2 ?

Groeten Walter


Hallo @Walter57 inloggen op de webinterface van de Experia Box gaat via http://192.168.2.254
Ik weet niet waar de ZTE variant vandaan komt, wellicht een ‘veelgebruikte link’ in je browser.


Hallo Ruud ,  ik zie dat ik een typo gemaakt heb , ik heb dus 2 sites waar je de router kan benaderen , http://192.168.2.4 en ik heb dus de link 192.168.2.254. Welke zou het nu moeten zijn ?

Alvast bedankt voor je moeite !

 

Groet Walter

 


Aha @Walter57 , dat is duidelijk. 

De link 192.168.2.254 brengt je bij de Experia Box en via 192.168.2.4 kom je bij de WiFi versterkers.
Die hebben elk een eigen webinterface voor hun instellingen.


Helemaal duidelijk, Dank je wel voor al je advies.

Fijne avond !