Skip to main content

Goedendag, heb een lange geschiedenis met KPN over te weinig MB. Vanmorgen met een mevrouw van Klanten Reacties gesproken over coulance. Mijn huidige abonnement Alles in 1 instap wordt veranderd naar Hussel, verlies ik Fox Sport, krijg 10 euro korting voor 6 maanden en 2,50 permanent omdat ik maar 12 mb binnen krijg. In één van de mails staat dat ik permanent 10 euro korting krijg bij te weinig mb. Kortom verwarrend allemaal.

 

Zojuist een mail van KPN ontvangen waarin de afspraak anders is gesteld. Graag wil weer contact met Klanten Reacties maar dat lukt niet. Begrip van deze kant over alle Corona ongemakken. Hoe geraak ik nu weer in contact met KR want wil heel graag terugkomen op e.e.a.

 

Vriendelijke groet

Hoi Kadoe, ik heb gekeken naar het contact met KR en ik zie inderdaad de afspraak staan om het om te zetten naar Hussel. Je krijgt daarbij, zoals ik ook in de  bevestiging zie staan, zes maanden lang €10 korting. Daarnaast krijg je wat we locatiekorting noemen. Dit is een korting van €5 die actief blijft zolang de verwachte snelheid op jouw adres zo laag is. Kun je aangeven wat er verder volgens jou niet klopt in de bevestiging? Als het nodig is kan ik een verzoek doorzetten dat er opnieuw contact wordt opgenomen, maar wellicht is het ook iets wat ik kan aanpassen. Dat scheelt dan weer wachten op anderen.


Hoi Erik,

Zoals veel KPN’ers zal je ook vanwege Covid19 vanuit huis je werk moeten verrichten, lijkt me lastig, sterkte daarme.

Goed, even kort door de bocht, ik betaal nu maandelijks voor alles-in-een € 64,--. voor Internet/TV, Digitenne en daarnaast hebben mij vrouw en ik KPN Mobiel. Ik heb 12 mb internetsnelheid, (geconstateerd door KPN) daarmee zou ik in aanmerking kunnen komen voor een korting, maar dan moet ik over naar de Hussel. Dan raak ik Fox sport kwijt, dus wil ik Fox Sport behouden moet ik € 12,99 bijbetalen.

Bijgaand een print van de aanbieding.

In de aanbieding die uw collega mij deed ga ik met de korting er af na 6 maanden € 3,-- meer betalen!! Dus met nog steeds 12 mbits: meer betalen. Dan kan ik toch beter bij mijn ‘Alles-in-één’ contract blijven? Trouwens een vast telefoonnummer gebruik nooit en hoef ik niet.

Ik hoop dat je mijn probleem begrijpt en me duidelijkheid en een oplossing kan bieden.

Groet K 

 


Dank voor de afbeelding, dat verduidelijkt het een en ander. Als je dit overzicht naast de officiële bevestiging legt dan zie je dat de onderdelen in beide gevallen hetzelfde zijn. Het enige wat niet in dit overzicht staat maar wel in je bevestiging is de locatiekorting. Als je het dan ook optelt zie je dat er in de optelling van dit overzicht een rekenfout gemaakt is door ons systeem. De optelling van 42,50 - 10 + 2 + 12,99 + 5 + 10 + 5  komt uit op €67,49, niet €57,49. Op dit overzicht had dan ook €67,49 moeten staan.

Vervolgens gaat de locatiekorting er nog af, die ook in je bevestiging staat. Waardoor het uitkomt op de €62,49.  Na de zes maanden korting gaat dat bedrag weer omhoog naar €72,49. Dus, tot zover klopt de bevestiging. Het enige waar die geen rekening mee houdt is je entertainmentvoordeel. 

Entertainmentvoordeel is €5 korting die je krijgt zolang je bij ons zowel een vast abonnement als minimaal 1 mobiel abonnement hebt, en je hebt een van de entertainment opties actief. Fox Sports is een van die entertainmentopties, en ik zie hier dat je ook een mobiel abonnement hebt op jouw adres. Dus krijg je ook nog €5 entertainmentkorting. Die staat alleen niet op de bevestiging omdat het een bonus is die je krijgt zolang je aan de voorwaarden voldoet en geen onderdeel van je contract.

Dat betekent dan ook dat jouw maandbedrag tijdens de kortingsperiode inderdaad €57,49 zal zijn (de €62,49 van de bevestiging min €5) en dan na de kortingsperiode €67,49.

 

Dat is dus inderdaad meer dan wat je nu betaalt en ik snap dan ook je twijfel. Wat opties betreft hebben we dan eigenlijk maar twee. De eerste is om deze wijziging te annuleren. Je blijft dan bij je huidige pakketinhoud en kosten.

De tweede optie is om de wijziging te laten doorgaan. Wat we dan nog kunnen doen, zodra de wijziging is voltooid, is vaste telefonie verwijderen als je dat inderdaad niet gebruikt. Het maandbedrag gaat dan nog met €2 omlaag.

 


Dit haal natuurlijk helemaal niets uit. U heeft nu gewoon een heel goedkoop abonnement. Als u verlengt naar Hussel, gaat u fors meer betalen. Hussel is sowieso al duurder. En dan heeft u nu ook nog gratis FOX Sports wat u straks gewoon moet betalen. Vervolgens kan het zo zijn dat u 5 euro korting krijgt vanwege de lage snelheid, maar wat schiet u daar netto met op? Helemaal niets. Nada. Noppes.


Dus dikke pech voor mij, alleen bij Hussel korting vanwege slecht internet en zonder vaste telefoon…. Is toch absurd, waarom niet bij de oude contracten? Dikke reclames overal dat KPN het snelste internet levert, maar bij mij slechts 12 mb. Dat voelt zo zuur! Als een product goed is snap ik dat er kleine prijsverhogingen worden doorgevoerd. Waarom geen coulance voor al jaren trouwe gebruikers van KPN? Gewoon een beetje korting op mijn Alles-in-Een abonnement moet toch kunnen? Anders moet ik gewoon maar aanmodderen, één TV aan, en traag internet op pc, zeker geen tweede tv in de slaapkamer gebruiken. Hallo we leven 2020! 

Benieuwd naar je reactie


In de basis krijgt iedereen korting op het moment dat het abonnement afgesloten wordt en daarna niet meer. Als een erg oud abonnement aangepast wordt naar een abonnement uit de huidige serie is het soms mogelijk om daar (in ruil voor een nieuw jaarcontract) een korting op toe te passen. Dat is bij jou het geval. En bij deze huidige abonnementen hebben we ook de locatiekorting beschikbaar. Die is er niet voor oude abonnementen en kan ik ook niet mogelijk maken. 

Ik begrijp je frustratie zeker, traag internet is niet leuk. Maar iets anders kan ik er niet van maken, Kadoe. Je opties op dit moment zijn bij het oude blijven (in welk geval ik de wijziging annuleer) of de wijziging laten doorgaan. Dan heb je in ieder geval zes maanden dat je minder betaalt, en daarna is het €3,49 (of €1,49 als je wel telefonie zou verwijderen) meer.

 


Dus de wijziging door laten gaan betekent letterlijk dat ik ipv € 64,-- voortaan € 65,49 (zonder vaste telefoon) ga betalen per 1 oktober? Indien dit klopt kan je me dit gespecificeerd in een pb sturen naar mijn emailadres?

 


Dat heb ik hierboven al gedaan, Kadoe, maar ik zal dat even iets duidelijker opschrijven, zonder de vergelijking met jouw screenshot. Dit forum is verder ook gewoon zwart op wit en blijft gewoon staan.

 

De officiële bevestiging, die je per e-mail hebt gekregen, heeft het overzicht aan onderdelen in je abonnement. Dat is gelijk aan het overzicht wat je hierboven plaatste, plus de locatiekorting.

De kosten daarvan tellen op naar €62,49. Daar komt dan nog bij €5 entertainmentvoordeel. Je totale prijs in de actieperiode is dan ook €57,49.

Na de zes maanden, dus per 1 oktober, vervalt de €10 korting en komt het totaalbedrag op €67,49.

Vaste telefonie kan eruit, dat scheelt twee euro. Dat kunnen we alleen pas doen nadat de wijziging ook is doorgelopen. Dat zal volgende week zijn (de 31). Als je op dat moment hier even terugkomt kan ik telefonie verwijderen. Dat is dan ook per direct geregeld.

Dan zal het vanaf dat moment zo zijn dat je tijdens de actieperiode €55,49 betaalt en per 1 oktober €65,49.


Hallo Erik,

Zoals je in het bericht vroeg:

Vaste telefonie kan eruit, dat scheelt twee euro. Dat kunnen we alleen pas doen nadat de wijziging ook is doorgelopen. Dat zal volgende week zijn (de 31). Als je op dat moment hier even terugkomt kan ik telefonie verwijderen. Dat is dan ook per direct geregeld.

Als de vaste telefonie per vandaag vervalt betaal ik tot 1 oktober € 55,49 daarna  € 65,49 en alles is verder hetzelfde pakket als ik nu heb alleen het heet nu Hussel…?

Ik zie je bevestiging graag tegemoet,

Kees

 


Klopt helemaal, Kees. Ik heb zojuist je telefonie verwijderd. Daarvan krijg je een bevestiging per e-mail. Je betaalt dan tijdens de actieperiode €55,49 en daarna €65,49.

Let er op dat het entertainmentvoordeel wellicht niet op het productoverzicht staat in de bevestiging en dat de prijs in de bevestiging dus €5 hoger kan zijn dan je daadwerkelijk betaalt.