Skip to main content

Hoe kan ik de WiFi frequentie van KPN Box 12b ( (Sagemcom router)  wijzigen van 5 naar 2,4 GHz?

Veel (ook nieuwe)  apparaten kunnen alleen maar werken met die lagere frequentie. Mijn intelligente ARLO deurbel werkt opeens niet meer als ik KPN Internet installeer, vanwege die beperking.

Eenzelfde probleem heb ik met m'n intelligente thermostaten. Werken ook alleen maar met de lage WiFi frequentie.

Je kunt een Extra Wifi via de webinterface aanmaken, en hier het 5Ghz netwerk uitschakelen.
Dat is de eenvoudigste optie.

 


Bedankt, deze tip had ik inmiddels al gevonden op jullie site en wilde ik ook uitvoeren, echter ook het invoeren van het juiste Admin-wachtwoord levert problemen op!

Toen heb ik de tip van het forum geprobeerd voor het resetten van de modem.


Ik heb, zoals het advies was, de modem gereset, (eerst losgekoppeld van het glas netwerk), netjes gewacht totdat het modem weer is opgestart, toen weer aangekoppeld aan het glasnetwerk en vervolgens weer geprobeerd om in te loggen met Admin en het wachtwoord wat daarbij vermeld staat op de router. 


Inloggen lukt helaas nog steeds niet.

Wat kan ik nu nog doen?


Beste  WalkerOfTheDay,

Het inloggen op Admin van mijn Box 12b lukt nog steeds niet en ik kan dus nog steeds geen 2.4 Ghz WiFi.  poorten instellen op de router. 

 

Wat kan ik doen ? Storingsdienst bellen? Ik vind nergens een telefoonnummer op jullie site om te kunnen bellen.

 


Bellen kan op 0800-0402.

Heeft u de box al gereset? Het knopje wel zowat 20 seconden vast houden. 

Niet in kunnen loggen is een bekend probleem van de KPN Box 12. Het bestaat al zolang da ding bestaat en KPN heeft het nog steeds niet opgelost.


Hi @JEvV, hier vind je informatie over inloggen op de webinterface van de KPN Box 12. Ook hebben we extra informatie toegevoegd voor wat je kunt doen als 't niet lukt.


Thanks Alexandra,  ik ga de tips uitproberen en anders bellen..

'k heb de oude (domme) deurbel maar weer in ere hersteld...😅😁.. 

't is toch te gek om los te lopen: je verandert van Internet provider en plotseling doen een aantal basale huishoudelijke apparaten het niet meer!! Leve de vooruitgang (maar niet heus).

fijn weekend en een groet,

Jaap.


basale huishoudelijke apparaten

Dat is dus o.a. die (domme) deurbel, die werkt altijd @JEvV 

Die moderne dingen die je via een app bestuurt of anderszins dat zijn juist geen basale huishoudelijke apparaten.

Mijn koelkast van 15 jaar oud zegt gelukkig ook niet dat er iets (bijna) op is, dat is dus ook een basaal huishoudelijk apparaat.

 


Je hebt gelijk N.N, maar voor mij is een deurbel, nieuw, op basis van IOT of niet gewoon een ‘basaal’ apparaat en ja, afhankelijk van Internet en dus kwetsbaar voor dit soort veranderingen.

Je zou echter willen dat als de providers je een router aanbieden, dat die automatisch met beide frequenties kunnen werken, anders heeft iedereen in de toekomst toch de problemen die ik nu heb?  Die huishoudelijke apparaten vervang je niet elke 3 tot 5 jaar is mijn beeld.

Goed, puntje voor aanbestedingen, maar voorlopig lukt het mij nog steeds niet om met het wachtwoord wat op de router staat in te loggen bij Admin. 😢😈   Misschien horen er spaties bij, wie zal het zeggen?


Hi @JEvV, hier vind je informatie over inloggen op de webinterface van de KPN Box 12. Ook hebben we extra informatie toegevoegd voor wat je kunt doen als 't niet lukt.

De beschrijving van KPN is helder, maar in mijn omgeving, met mijn apparaat, lukt het mij nog steeds niet om met het wachtwoord, wat op de sticker staat bij Admin in te loggen.  ra ra hoe kan dat? 


Als fabrikanten goede apparatuur maken die 2.4 van 5.0 automatisch kunnen onderscheiden heb je ook geen problemen @JEvV , echter, veel apparatuur van bedenkelijke makelij kennen dat onderscheid niet en moeten providers met software hulp komen om de apparatuur alsnog te kunnen verbinden. De oorzaak ligt dus bij de fabrikanten die spul maken van B of C kwaliteit 


Zo duidelijk is het niet. Probeer al 2 maanden in mijn modem te komen maar de code werkt niet alles wat hier op dit forum gezegt word meerderen malen gedaan maar niks werkt. Gebelt met kpn en wat die meneer zo ongeveer zegt is dat ik het zelf maar moet oplossen. Wat een gekloot. Ik kan me camera en deurbel al 2 maanden niet gebruiken. Is dat een geldige reden het contract binnen de looptijd op te zeggen.


 Gewoonlijk moet het lukken met onderstaande tips, om in te loggen op je Box 12. Extra tip: Heb je een speciaal teken zoals een ‘ of een ^ in het wachtwoord zitten? Bij deze tekens moet je eerst even een spatie doen voor je het volgende teken typt. Anders is er kans dat het teken op de volgende komt. Bijvoorbeeld é of â.

 

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 


Reageer