Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
Hoi allen,

Ik snap inderdaad ook wat jullie allemaal zeggen.

KPN die haalt inderdaad vaak zenders weg en levert daar minder goeie zender voor terug.

Ook die prijs verhoging is natuurlijk niet leuk zeker nu er minder leuke zender in het aanbod zitten.

Maar daarintegen boeide MIJ die zenders toch niet.

De prijs verhoging is in mijn ogen ook minder erg omdat KPN nu TV538 en 100%NL TV heeft toegevoegd.

Als KPN nog 2 jaar op zich liet wachten met het toevoegen van TV538 dan was ik naar bv. Ziggo gegaan en die is helemaal duur.

Dus ik snap wat jullie zeggen maar volgensmij kun je het vergelijken met de huur van je huis als die ineens met 1000 euro per jaar omhoog gaat dan zeggen de meeste ook ja dan zoek ik wel wat anders ookal woon je op een leuke locatie.

Dus ja alle comotie is te snappen maar ja het is nou eenmaal zo.
Beetje hypocriet van KPN om nu wel de poten stijf te houden met de onderhandelingen betreft Disney.



Twee jaar geleden trappen jullie wel in het smerige verdienmodel van FOX Sports waarbij elke KPN internet klant minimaal 2.50 aan die toko afdraagt. Ook als de klant geen abbonement heeft op de zenders.



Vraag me echt af waarom KPN er toen niet zo hard is ingegaan en nu wel.



Ik vind het op zich goed dat jullie hard er in gaan maar wees dan verdorie consequent.



Inmiddels liggen de prijzen hoger dan bij Ziggo. Het enige waarin KPN hen aftroeft is stabiliteit en service. Het aanbod is inmiddels om te janken.


Hallo,



Iemand reeds een brief of email ontvangen mbt de verhogingen, ik zelf wacht nog??





mvg
Hier nog niks....


Ik heb wel een mail gehad, bovenaan begint ie over de SmartTV app van. KPN, en daarna over de zenders die erbij zijn gekomen.
24 Kitchen en National Geographic per 1 juni a.s. gaan verdwijnen bij Digitenne. Ik heb al jaren Digitenne en dit gekozen ivm 24 Kitchen. Ook National Geographic wil ik niet missen (noch RTL Z).



Waarom laat KPN geen muziekzenders vervallen. Muziek kun je ook op radio beluisteren, via Spotify op internet.



Helaas ga ik per 1 mijn abonnement opzeggen. Ik heb zojuist afscheid moeten nemen van mijn insteekkaart en een kastje en tweede afstandsbediening moeten nemen. Dat maakt TV kijken niet praktischer. Het wisselen tussen de zenders is enorm traag geworden.



Als KPN wil begrijpen waarom klanten weglopen, dan weten ze het in ieder geval van deze klant.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Het zal mij niks verbazen als Fox weer n's te veel eisen stelt voor verlenging van de doorgifteovereenkomst. Jammer dat de zenders verdwijnen maar die lui bij Fox zijn alles behalve lievertjes en proberen echt de grenzen op te zoeken. Er zullen vast goede alternatieven te vinden zijn 🙂
Het zal mij niks verbazen als Fox weer n's te veel eisen stelt voor verlenging van de doorgifteovereenkomst. Jammer dat de zenders verdwijnen maar die lui bij Fox zijn alles behalve lievertjes en proberen echt de grenzen op te zoeken. Er zullen vast goede alternatieven te vinden zijn :)



Ik geloof eerder dat KPN zo de boel op scherp zet en dat er een dergelijke rel als met Fox Sports gaat komen. Ik heb er vertrouwen in dat op het lange laatst de zenders gewoon te zien blijven. Immers zal KPN wel gezichtsverlies lijden als premium provider, immers blijven budgetproviders deze zenders gewoon doorgeven.


Het zal mij niks verbazen als Fox weer n's te veel eisen stelt voor verlenging van de doorgifteovereenkomst. Jammer dat de zenders verdwijnen maar die lui bij Fox zijn alles behalve lievertjes en proberen echt de grenzen op te zoeken. Er zullen vast goede alternatieven te vinden zijn :)Ik geloof eerder dat KPN zo de boel op scherp zet en dat er een dergelijke rel als met Fox Sports gaat komen. Ik heb er vertrouwen in dat op het lange laatst de zenders gewoon te zien blijven. Immers zal KPN wel gezichtsverlies lijden als premium provider, immers blijven budgetproviders deze zenders gewoon doorgeven.


Omdat FoxTV nu ook sport doorgeeft, wat uiteraard de keuze van Fox zelf is zullen ze ongetwijfeld een hogere vergoeding willen krijgen deels terecht. Al kijk ik zelf weinig of eigenlijk geen Fox kan ik er niet wakker van liggen als dit kanaal verdwijnt. De sport/voetbal liefhebber zal er mischien blij mee zijn de film en series liefhebbers niet zo zeer.
Prijsverhoging van 10% op digitenne, niet normaal. Kan ik hier bezwaar tegen maken



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ja en Nee het enige bezwaar zou zijn opzeggen.



*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Niemand zegt dat RTL Z verdwijnt. Die blijft gewoon.



KPN heeft een onenigheid over de doorgifte vergoeding met Disney/Fox Netherlands. Het huidige contract loopt per 31 mei af. De nieuwe eigenaar (Disney) is nogal eigengereid. De gevraagde doorgifte vergoeding vind KPN duidelijk veel te hoog.

Indien de partijen er per 1 juni nog niet uit zijn móeten de zenders tijdelijk op zwart; het contract loopt dan immers niet meer. De onderhandelingen zullen ondertussen echt wel doorgaan.



Een dergelijke situatie bij kabelaar Delta met Discovery groep duurde 10 maanden....



*Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic


Even mijn frustraties van me afschrijven.......



Ga ik weg bij Delta TV en stap ik over naar KPN TV, dit omdat Delta een van mijn favoriete tv zenders (National Geographic) uit hun aanbod hebben verwijderd, doet KPN nu exact het zelfde met als extra bonus een finke abo verhoging. Goed bezig...... not.



Ps, mijn internet is te nu al te snel, ik heb geen glazvezel of hogere snelheid nodig, maar moet er wel voor betalen. Bied een goedkoper abo aan met lagere snelheid dan het huidige instap abo. Dan kunnen de andere "snelhiedmaniaken" de bandbreedt gebruiken die ik niet nodig heb en betaal ik niet voor iets wat ik niet nodig heb.



Je hebt als gebruiker geen keus, moet ik weer dan overstappen naar een ander. Als kleine burger heb je totaal geen invloed op zo'n groot bedrijf als KPN. Het enigste wat soms werkt is een grote socialemedia actie op touw zetten, maar wie heeft daarvoor vandaag de dag nog de tijd......



Groetjes van een niet vrolijke Martin☹️



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik mag graag NGC kijken dus duimen maar dat de onderhandelingen met Disney nog lukken. Disney is natuurlijk ook bezig met Disney+, een eigen OTT-kanaal. Is er iemand van KPN die hier zonder in details te treden kan vertellen of er nog gepraat wordt met Disney?
@Reacher forumlid @Dennis Schreve had Fox benaderd. Hij kreeg dit terug.



Het bericht van KPN is een opmerkelijke wending in de gesprekken die we hebben over de doorgifte van onze zenders.

We zijn nog met elkaar in gesprek en optimistisch gestemd over het beschikbaar blijven van Fox (en NGC, NGCwild, Baby tv en 24kitchen, red.) voor de klanten van KPN.

@Reacher forumlid @Dennis Schreve had Fox benaderd. Hij kreeg dit terug.











Het bericht van KPN is een opmerkelijke wending in de gesprekken die we hebben over de doorgifte van onze zenders.

We zijn nog met elkaar in gesprek en optimistisch gestemd over het beschikbaar blijven van Fox (en NGC, NGCwild, Baby tv en 24kitchen, red.) voor de klanten van KPN.


@PeterG: Dank! Krijgen we dat weer. Over onze hoofden heen onderhandelen door aan te kondigen dat de zenders verdwijnen. Duimen maar! Disney wil bereik, KPN heeft dat, zelfs het kleinere EQT/Delta heeft een deal kunnen maken, dan zou dat met KPN toch zeker moeten lukken.
Ik zie iedereen maar denken dat het om een prijsverhoging van inkoop zenders gaat. Ik denk eerder dat KPN een prijsverlaging wil forceren. VodafoneZiggo en KPN zijn een heel andere weg ingeslagen met het stelsel van doorgiftevergoeding.
Hallo



Vandaag in bezit gekomen van uw aankondiging van nieuwe abonnementsprijs

Wijzigingen per 1 juni 2019

Ben zelf in bezit van Alles-1-instap thans voor € 51,50

Welke nu verhoogt gaat worden naar € 54,==

Een forse verhoging van maar liefst € 2,50



Wat blijkt echter

Uw huidige gelijkwaardige abonnementsvorm Internet en TV basis welke thans ook € 51,50 verhoogt u echter maar met € 1,== dus maar naar € 52,50



Wat blijft is een flink maandelijks verschil van € 1,50

Vertelt u mij nu eens waar het verschil zit.

Twee gelijkwaardige abonnementen met alleen een andere benaming



U begrijpt ongetwijfeld wel mijn verwondering en ik hoop toch echt dat u

mij een goede verklaring kunt geven waarom ik als trouwe KPN abonnee

nu plots wordt afgestraft dat ik zo trouw aan uw organistatie ben.



Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik zie iedereen maar denken dat het om een prijsverhoging van inkoop zenders gaat. Ik denk eerder dat KPN een prijsverlaging wil forceren. VodafoneZiggo en KPN zijn een heel andere weg ingeslagen met het stelsel van doorgiftevergoeding.

Dat speelt zeker mee en komt mede doordat er minder lineair en meer on demand wordt gekeken dus indirect zijn we als kijkers mede verantwoordelijk.
Ik zie iedereen maar denken dat het om een prijsverhoging van inkoop zenders gaat. Ik denk eerder dat KPN een prijsverlaging wil forceren. VodafoneZiggo en KPN zijn een heel andere weg ingeslagen met het stelsel van doorgiftevergoeding.

Waarschijnlijk de weg van minder betalen en meer vragen aan klanten.
Pffffft. Favo zenders weg, zenders waarop mijn gezin niet zit te wachten ervoor terug en we hadden al geen formule1 zoals bij ziggo. KPN is duurder dan ziggo, is er nog 1 reden om bij KPN te blijven?
Pffffft. Favo zenders weg, zenders waarop mijn gezin niet zit te wachten ervoor terug en we hadden al geen formule1 zoals bij ziggo. KPN is duurder dan ziggo, is er nog 1 reden om bij KPN te blijven?

De enige reden die ik zo snel bedenk zijn de voordelen als je KPN Compleet klant bent. Maar of dat voor elke situatie een reden is? Welke van de 2 het duurste is of anders gesteld de hoogste maandlasten heeft hangt van het pakket af.
De abonnementen zijn niet gelijkwaardig. Bij instap is vast telefonie inclusief. Bij basis komt er € 1,00 bij. Neemt niet weg dat er dan nog een prijsverschil is maar dan van € 0,50



Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Wat jammer dat deze zender uit het pakket gaat. Wilt u dit nog eens overwegen om dit toch in het pakket te laten?



Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


joep

dank maarrr..........dan verklaring voor die extra € 0.50



Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Bij de oudere abonnementen zoals Alles-in-1 instap zijn er meer componenten "bij de prijs inbegrepen" terwijl deze bij de huidige abonnementen zoals Internet en TV basis een meerprijs hebben.



Naast Vast bellen (€ 1,- extra per maand) zijn er snelheidsopties tegen meerprijs.

Ook Spotify kost geld, terwijl dat bij de oudere abonnementen "inclusief" was.



Kijk dus goed wat je hebt en/of nodig hebt.



Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Nu maak je mij nieuwsgierig...welke componenten zijn er nog meer "bij de prijs inbegrepen" bij instap?



Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Reageer