Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
Schandalig zoals KPN met hun Klanten omgaat , het verdwijnen van National en Fox is een groot gemis hier in huis. en dan ook nog een verhoging van de prijzen doorvoeren .Dat was eerder geaccepteerd als de eerder genoemde zenders gewoon in het pakket waren gebleven . Na meer dan 25 jaar KPN wordt het misschien toch maar tijd om over te stappen naar Ziggo of een andere aanbieder .
...je gaat nog duurder uitkomen als je het uitgebreide tv pakket kiest a 5,00 p/m.

Welk uitgebreide TV pakket a €5,- per maand?

Ik had al een 2e TV ontvanger (€5,-) en het opnemen pakket (€4,99) opgenomen in het abonnement.

Die twee abonnementen (KPN en Telfort) in mijn vergelijk zijn 100% gelijk afgezien van de prijs.
Telfort heeft sinds vorig jaar een basispakket van 40 kanalen en een uitgebreid pakket ongeveer 14 kanalen. Link



Dat naast de €2,50 voor het bellen maakt ze op dit moment duurder ook voor nieuwe klanten. Ik ben naar deze nieuwe voorwaarden gegaan vanwege een verhuizing een kosten stijging van €7,50 p/m mede omdat ik €2,50 betaal voor 50/50 wat ik uiteraard idioot vind daar heb ik geen glasvezel voor in de praktijk lijkt er geen cap op die upload te zitten bij 50/5 glas lees ik op tweakers onder andere.
Duss... Wat zijn andere DSL providers waar we evt. op over kunnen stappen waar bovengenoemde zenders nog zeker voor de contractduur van een jaar gegarandeerd zijn?

Ik heb al wat gekeken naar Telford en Tele2 en kan niks vinden over dat die zenders er daar ook uitgaan, maar KPN beheert wel het DSL netwerk voor veel andere providers las ik.

Ik ben niet zo thuis in het wereldje maar als iemand er wat licht op kan schijnen en/of tips heeft over andere providers GRAAG!

Want als NGC en Fox klaar zijn met KPN, ik ook!
Mischien een idee om een petitie aan te maken?

Weet niet als het werkt,maar alle beentjes helpen toch?

Alleen ik weet niet hoe ik die moet organiseren/aanmaken.
Telfort heeft sinds vorig jaar een basispakket van 40 kanalen en een uitgebreid pakket ongeveer 14 kanalen. Link

Ik zie het en voor het vergelijk zou je die er inderdaad eigenlijk nog bij op moeten tellen. 😮

Dat maakt Telfort nog duurder. 😉


Telfort heeft sinds vorig jaar een basispakket van 40 kanalen en een uitgebreid pakket ongeveer 14 kanalen. LinkIk zie het en voor het vergelijk zou je die er inderdaad eigenlijk nog bij op moeten tellen. 😮





Dat maakt Telfort nog duurder. 😉


Als nieuwe klant op dit moment wel heb je een abo van voor 2018 dan niet.
Mischien een idee om een petitie aan te maken?

In ieder geval hebben we al een aantal polls.



Poll: Moet National Geographic Channel blijven?

Poll: Moet FOX blijven?

Poll: Moet 24Kitchen blijven?

Poll: Moet Baby TV blijven?


ik ben gekapt met kpn en ga naar telfort 40 euro per maand inclusief bellen tv en internet daaaag kpnAparte move, @19bingo53

Telfort wordt opgeheven en is voor het eind van dit jaar volledig geïntegreerd in KPN. Zit je dus nog steeds / alweer bij KPN. Het zenderaanbod is ook 1 op 1 KPN, dus neem aan dat je het niet gedaan hebt om Fox, NGC, NGC Wild en 24kitchen te behouden.

Je huidige Telfort abonnement blijft vooralsnog wel geldig.

@Grolschje dan zou Tmobile/Tele2 vermoedelijk de beste optie zijn.

Bij Telfort werkt het 1 op 1 door en dan moet je snel zijn na deze maand stopt zover ik weet de verkoop van producten. Zover ik goed op de hoogte ben hebben de andere 2 een eigen tv platform.
Blijft het toch 30 euri schelen en al die zenders of minder maakt mij niet uit ,kijk bijna geen tv .

Gaat mij ook niet om kpn of wie dan ook.
Blijft het toch 30 euri schelen en al die zenders of minder maakt mij niet uit ,kijk bijna geen tv .

Gaat mij ook niet om kpn of wie dan ook.


Ik snap niet waar jij die 30 Euro vandaan haalt als verschil in prijs.

Dan moet je toch behoorlijk snijden in de afgenomen opties, anders zal je namelijk niet significant goedkoper uit kunnen zijn bij Telfort.
We zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.

Is hier al iets over bekend?
Alweer een prijsverhoging maar omdat er goede zenders zoals national Geographic en 24 kitchen verdwijnen ga ik toch naar een andere aanbieder uitkijken.


We zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.Is hier al iets over bekend?




Helaas is hier nog niks over bekend. Zodra er meer over bekend is zullen we een update plaatsen in dit topic.




We zijn uiteraard nog op zoek naar passende vervangende zenders.Is hier al iets over bekend?
Helaas is hier nog niks over bekend. Zodra er meer over bekend is zullen we een update plaatsen in dit topic.


In het verlengde hiervan gaan de genoemde zenders wel of niet verdwijnen of is dit in tegenstelling tot de berichten in de media ook niet bekend?
Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.



Helemaal eens . Dit is de methode die KPN toepast voor dit abonnement om spotify door de de abonnementhouder weer zelf te laten betalen . In dit abonnement zitten ook nog twee decoders waarvan een met 5 euro huur . Ga je naar internet tv dan krijg je de tweede decoder gratis . Verschil tussen de abonnementen is 10 euro dat is de prijs van spotify . dus weg gratis spotify .



Het is zo jammer dat de gemeente en de overheid alles hebben verkocht en geprivatiseerd en beide bedrijven KPN en het Buitenlandse ( daarvoor blijf ik nog bij kpn ) ZIGGO de totale macht hebben en de consument is de verdrietige derde . Er is nog steeds te weinig concurrentie in deze markt . De kabel eigenaar heet alle macht zie de ontwikkelingen bij ZIGGO
Ik denk dat het KPN veel klanten gaat kosten, waaronder ik, als Nat Geo verdwijnt. Ik betaal al een fiks bedrag maar het wordt alleen maar schraler en duurder.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/doorgifte-kpn-heel-belangrijk-voor-fox/
In dit abonnement zitten ook nog twee decoders waarvan een met 5 euro huur . Ga je naar internet tv dan krijg je de tweede decoder gratis .

In het "Alles-in-1 Standaard" abonnement zijn ook twee TV ontvangers in de prijs inbegrepen.

Als jij voor de tweede TV ontvanger nog eens €5,- per maand betaalt, dan gaat er iets niet goed.
Wat is de reden van het verdwijnen van FOX TV



Admin: Samengevoegd met bestaand topic




In dit abonnement zitten ook nog twee decoders waarvan een met 5 euro huur . Ga je naar internet tv dan krijg je de tweede decoder gratis .In het "Alles-in-1 Standaard" abonnement zijn ook twee TV ontvangers in de prijs inbegrepen.

Als jij voor de tweede TV ontvanger nog eens €5,- per maand betaalt, dan gaat er iets niet goed.

hieronder zie je mijn kosten voor alles in een standaard met gratis spotify Huidige kosten p/mnd



Er staat toch duidelijk in dat ik voor de decoder 5 euro betaal in mijn contact met kpn is niet gezegd dat ik het bedrag van 5 euro niet behoeft te betalen



Product

Alles-in-1 Thuis Standaard

€ 63,50



Opties

Opnemen Pakket gratis

€ 0,00

HD tv-ontvanger

€ 5,00

HD tv-ontvanger - gratis

€ 0,00

Videoland Pakket

€ 8,99

Spotify Premium - gratis

€ 0,00

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)

€ 0,00



Totaal per maand

€ 77,49


hieronder zie je mijn kosten voor alles in een standaard met gratis spotify Huidige kosten p/mnd



Er staat toch duidelijk in dat ik voor de decoder 5 euro betaal in mijn contact met kpn is niet gezegd dat ik het bedrag van 5 euro niet behoeft te betalen



Product

Alles-in-1 Thuis Standaard

€ 63,50



Opties

Opnemen Pakket gratis

€ 0,00

HD tv-ontvanger

€ 5,00

HD tv-ontvanger - gratis

€ 0,00

Videoland Pakket

€ 8,99

Spotify Premium - gratis

€ 0,00

KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)

€ 0,00



Totaal per maand

€ 77,49


Het verschil is dat jij een Alles-in-1 Thuis Standaard abonnement hebt van €63,50 met los €5,- voor een 2e TV ontvanger en ik een Alles-in-1 Standaard van €68,50 waarbij de 2e TV ontvanger inbegrepen is. Onder de streep komt dat op hetzelfde neer.




De Kosten zullen te hoog worden of einde overeenkomst met KPN?



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Reageer