Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
Kan ik mijn contract op zegen per 1 juni



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Lees alles in dit topic: Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019



Daar staat:

Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Nou ja ik heb net mijn contract verlengd maar als Fox ,verdwijnt ,verdwijn ik ook.

Geldt dit alleen voor kpn of voor alle providers?



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Contract van KPN met FOX loopt af en ze zijn het oneens over de nieuwe voorwaarden.

MAAR dit gaat niet over het voetbal maar onder de normale zenders. Fox sports blijft gewoon.



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


gaan jullie echt baby tv eraf halen?

dat kan echt niet !



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


@PeterG, voor mij is Fox NL niet belangrijk voor het voetbal. Dat kijk ik op de Fox Sports zenders.



Ik had het al moeilijk met de overstap naar KPN omdat dit me het laatste seizoen van Game of Thrones kost. Maar ja, die komt eind van het jaar ook op DVD uit. Maar bij Fox NL ga ik over een half jaar dus ook het volgende seizoen van The Walking Dead missen. Dat wordt een beetje te veel van het goede.😉



En (illegaal) downloaden? Sorry, daar doe ik niet aan mee.



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Waarom vervalt 24kitchen????? 😮

En prijsverhoging vind ik wel erg veel ook vergelijkbaar van vorig jaar. 🙄
Inderdaad. 9 zenders weg, slechts 2 nieuwe zenders voor in de plaats, EN geld erbij. En dat onder het motto "Zo kunnen wij blijven investeren in ons netwerk en onze dienstverlening." Sorry, maar investeren in je EIGEN infrastructuur doe je van je EIGEN budget, en als je dat goed doet behoud je je klanten. Nu vragen jullie op voorhand meer geld van je klanten met de "belofte" dat je ze in de toekomst meer kan bieden...



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Weer een rede om canaldigitaal (schotel) aan te houden

documentaire zenders is het enige wat ik kijk en netflix laat al die k.. zooi van rtl achter wegen alleen maar reclames en slechte programma's

Eigenlijk moet je zelf een zenderpakket samen kunnen stellen en bv 50 cent per zender betalen

Gooide ik die rtl prut er gelijk af



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Ward bedankt voor je antwoord. Het is mooi dat Fox Sports blijft maar ik ben ook een fan van Fox Tv en het zou het zeer jammer vinden ,als dat verdwijnt. Ik snap ook het standpunt van kpn .



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Ik heb maar 1 serie verslaving, en dat is TWD. The Walking Dead. Die is te zien op Fox, en die gaat per Juni uit het pakket? Hoe moet dat dan in Oktober? Als seizoen 10 begint? Ik ben gehecht aan mijn email-adres, maar misschien moet ik nu toch eens gaan overstappen naar een leverancier die Fox blijft leveren..



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Ik kreeg het mee via een mama groep 😱 dacht kan niet waar zijn! Maar toch gevonden hier dat het per 1 jun stopt. Aangezien mijn zoontje dat elke dag kijkt vast ritueel met ontbijt vrees ik dat ik zal moeten overstappen naar een andere provider. En in de mama groep te lezen met mij heel veel anderen. Goede zet KPN 👍🏽



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Momenteel draait deze serie ook weer bij Netflix helaas voor jou tot seizoen 8.

Geen idee of Videoland dit in het pakket heeft.

Amazon prime gaat tot seizoen 9 maar of die de licentie nog lang houd is ook de vraag.



Overweeg een abo op Disney+ dan moet deze wel op tijd in Nederland van start gaan.



Admin: Samengevoegd met bestaand topic


Waarom verdwijnt National Geographic? Is verdorie een zender waar nogal eens wat leuks en interessants op te zien is. Gooi dan Discovery er af!
Ook op Twitter al gemeld maar vind deze wijze erg jammer. Ik zou liever een keuze lijst willen.

Heb nu zooi zenders waar ik echt nooit naar kijk. Geef de mens de keuze pay per view



nu halen ze zenders weg die juist veel bekeken waren 24kitchen en national,

Echt jammer dit
Dan ben ik weg bij KPN alleen maar meer geld en minder zenders iedereen Kijkt naar die zenders en dan krijg je er rotzooi voor terug
Pffff, 3,50 duurder en minder zenders. Ik heb net mijn alles-in-1 standaard maar gewijzigd in Internet en TV. Spotify was toch al ingewisseld voor youtube premium. Scheelt me toch weer een tientje per maand.

Ga op korte termijn maar uitzoeken of het misschien verstandig is om over te stappen;



Vergelijk met Ziggo in mijn geval:

KPN/Ziggo: 61,50/64,50

KPN/Ziggo: 65 zenders /80 zenders

KPN/Ziggo: 84-10 mbit /250-25 mbit



Ziggo is iets duurder dan KPN, maar in mijn geval levert dat dus 15 extra tv zenders op en een stuk snellere (factor 3) internet verbinding. Ik heb nu nog KPN compleet maar dat wordt deels goed gemaakt door de korting bij Ziggo het eerste half jaar (6 mnd 49,50), ik kan dan begin volgend jaar over stappen naar Vodafone met mobiele nummers.

Ik las ook dat de wifi versterkers bij Ziggo aangeschaft moeten worden of moeten worden gehuurd voor 1 euro. Deze heb ik nu gratis bij KPN.



Vergeet ik dan nog iets?
Jullie verhogen de abonnementsprijzen met 4,85% terwijl het zenderaanbod daalt.

Er komen wel vier zenders bij, maar er verdwijnen negen zenders.

De meerwaarde van de Wifi tuner lijkt mij deze verhoging ook niet te rechtvaardigen.

Graag ook een reactie via de mail !



Admin: Samengevoegd met centraal topic


kpn is kpn niet meer, vroeger stond kpn voor kwaliteit en service. Maar nu moeten ze rare sprongen maken om te concureren en dat mogen wij financieren. Dit is het begin van hun vrije val.
Is het 100% zeker dat Fox tv uit het pakket gaat? Dit is het meest bekeken kanaal door mij, als dit zeker is ga ik nu de overstap regelen naar een provider die het nog wel uitzend.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic




Er blijft nog maar erg weinig over, eerst HBO en Scyfi de nek omgedraaid en toen nog een keer Travel channel. Nu National Geographic en Fox weg.

Nu was het aanbod van NatGeo de laatste tijd wel mager, dan liever Discovery en History eraf, die zenden alleen maar gescripte bagger uit zoals pawn stars en meer van die ellende. LoveNature is alleen maar herhalingen van herhalingen.

Maar dat Fox er ook uit word gegooid is inderdaad een reden om eens naar Ziggo te kijken, zeker in combinatie met Vodafone en 3 mobiele abonnementen. Scheelt me ook iedere maand de kosten van Ziggo sport om F1 te kijken.



En dan de redenen voor de prijs verhoging???

Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Bedoelen ze niet investeren in de winst van de aandeelhouders? en waarom moet ik betalen voor de uitrol van glasvezel wat ik al jaren heb?



Ik zie trouwens ook geen enkele reactie van KPN op dit forum, beetje raar.
Bedoelen ze niet investeren in de winst van de aandeelhouders? en waarom moet ik betalen voor de uitrol van glasvezel wat ik al jaren heb?



Heb jij nog mazzel. Ik betaal voor de uitrol voor Glasvezel terwijl ik het al jaren niet heb 😉


Bedoelen ze niet investeren in de winst van de aandeelhouders? en waarom moet ik betalen voor de uitrol van glasvezel wat ik al jaren heb?Heb jij nog mazzel. Ik betaal voor de uitrol voor Glasvezel terwijl ik het al jaren niet heb 😉


En bij mij is het niet eens door KPN aangelegd maar door XMSNET, KPN wilde het niet vanwege de kosten.
ik heb vernomen dat National Geografic per binnenkort uit het pluspakket verdwijnt.



Wij kijken elke dag naar Dokter Pol, en als dat waar is zou dat betekenen dat we overhaast moeten overstappen naar ZIGGO.



Je betaalt een boel geld voor een plus pakket, en ik voel me wel bekocht op deze manier.

Ik hoop dat het alsnog terug wordt gedraaid



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


En bij mij is het niet eens door KPN aangelegd maar door XMSNET, KPN wilde het niet vanwege de kosten.

XMS -> Telfort -> KPN.

Reageer