Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.


En bij mij is het niet eens door KPN aangelegd maar door XMSNET, KPN wilde het niet vanwege de kosten.XMS -> Telfort -> KPN.


Uitgerold/ aangelegd door Reggefiber neem ik aan destijds slechts deels KPN of was XMS ook de beheerder?

Dat zal Wardt vast wel weten.


Bedoelen ze niet investeren in de winst van de aandeelhouders? en waarom moet ik betalen voor de uitrol van glasvezel wat ik al jaren heb?Heb jij nog mazzel. Ik betaal voor de uitrol voor Glasvezel terwijl ik het al jaren niet heb 😉


Ik zal het de komende jaren ook niet krijgen ben ik bang!
Beste,



Hoe kan het dat KPN een van de duurdere aanbieders is en NG /Fox en 24kitchen gaat schrappen terwijl bijvoorbeeld telford sneller glasvezel bied, spotify en de bovenstaande zenders goedkoper aanbieden.



Leuk die zenders die ervoor terugkomen maar deze willen wij niet, hier kijken we juist NG en vooral 24k.



Resumé

Wel meer gaan betalen per 1 juni voor minder aanbod.



Jammer. Maar overstappen lijkt de enige optie dan na 10 jaar KPN.



Admin: Samengevoegd met centraal topic


Ik ben het eens met bovenstaande.. Meer betalen voor minder.. en de zenders die we wel graag kijken verdwijnen.. Hoe dan? Het Tv abbonement verwijderen wordt een serieuze optie..



Admin: Samengevoegd met centraal topic


Als het bij ons ooit nog komt, dan zal het waarschijnlijk van L2Fiber zijn, welke KPN ook weer eens niet zal gebruiken om haar diensten op aan te bieden.
Waar is KPN mee bezig? Alle lopende series die ik volg opeens de nek omgedraait...



Hoe kunnen we aangeven dat dit te ver gaat?



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Wat een armoede.., €5 abonnement verhogen en nog steeds geen TV 5... ohohoh...



t.a.v. Maximo Iborra: che povertà, € 5, - aumento di abbonamento e ancora nessun TV 5 (Francia).



Admin: Samengevoegd met centraal topic


Beste @Henkiehorder



Deze zenders die je noemt valt onder Disney Company BV, maar dit bedrijf vraagt aan KPN zoveel doorgifte vergoeding dat KPN heeft gezegd dat ze dan niet verder met hun in zee wilt gaan. Want zullen ze dat willen, dan wordt jou abonnement nog duurder. En als de contract bij Ziggo ook verloopt met Disney Company BV, dan zullen ze het niet laten om daar de prijs te verhogen. Want Disney wilt ook met hun eigen streamingdienst beginnen: Disney+



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


De poll "Moet National Geographic Channel blijven?" laat in ieder geval duidelijk zien dat je niet de enige bent die er zo over denkt.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Telfort heeft nu ook de wijzigingen bekend gemaakt, of de basis abonnementskosten omhoog gaan is nog onduidelijk. Wel gaat per 1 september vast bellen van €2,68* naar 5,00 euro wat nu nog voor mij onduidelijk is of dit het hebben van een vaste lijn hebben betreft. Als het wel klopt is het schandalig veel geld enkel om gebeld te kunnen worden.



https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wijzigingen-bij-telfort-2019.htm





*Dit bedrag vind ik nergens terug tussen 2016 en nu koste bellen €2,50 extra bij KPN momenteel € 1,00 dus ik ben benieuwd naar de opheldering van Telfort hierover.



*Update het valt mee.*

Basis abonnement wordt € 2,50 duurder. Het vastbellen gaat om oudere abonnementsvormen waar deze naam staat voor onbeperkt bellen.
Wat ik me nu afvraag, komt dit ook bij KPN bij de afdeling die hierover gaat? Want is KPN er nu uit met Disney Company? Waar deze zenders onder valt? 🤔
Wat ik me nu afvraag, komt dit ook bij KPN bij de afdeling die hierover gaat? Want is KPN er nu uit met Disney Company? Waar deze zenders onder valt? 🤔

Gezien het feit dat Telfort er nu ook vanuit gaat dat deze zenders verdwijnen per 1 juni (al is het tijdelijk) zal er nog geen sluitend akkoord zijn.
Volgens mij bellen er inmiddels iets teveel klanten over de prijsverhoging en verdwenen zenders.

Ook voor mij is het natuurlijk een moment om op zo'n moment toch maar eens te kijken wat de mogelijkheden zijn bij anderen en KPN (lijkt me niet geheel gek)



Zonet gebeld en de medewerker gaf mij wel heel sterk de indruk totaal geen zin te hebben in weer zo'n gesprek. Kort samengevat kwam de hele toon e.d. waarop ik te woord werd gestaan echt over op mij als "niet zeuren, ik heb hier geen zin"

Doordat het geluid heel vaak wegviel leek het gewoon erop dat de microfoon bijna constant dicht werd gezet. En antwoord geven duurde ook erg lang. Dacht zelfs even dat de verbinding verbroken was.



Ik kreeg uiteindelijk heel onduidelijk een aanbod en dat zou gelijk zijn met het aanbod van nieuwe klanten.

Maar ik zag een geheel ander aanbod staan op kpn.com.



Eerlijk is eerlijk dit is totaal niet de goede ervaring die ik tot nog toe altijd heb gehad.

Tot nog toe heb ik ook altijd nog het Alles in 1 Standaard pakket gehad (wat er niet meer is), maar de voordeligheid van dit pakket valt met de komende verhoging eigenlijk wel weg. Des te meer het moment om te kijken voor de mogelijkheden.
National geographic MOET blijven!

Wat is dit voor belachelijks?

nah , jullie raken in ieder gaval 1 klant kwijt!
Sorry maar dit is ruk! Leuke zenders eraf en wat erbij komt lijkt me niets! En nog een prijs verhoging!!

Glasvezel atandaard synchroon up en down is ook al verdwenen...



Jullie beginnen te duur te worden voor wat er geleverd word.



Tip! Kijk eens naar een abbonement waar je zelf je zenders kan uitzoeken. Kan ik eindelijk alle rukzenders eruit gooien.
Het is droevig. Ik was lid van het eerste uur . Fl . 7.50 geloof ik.

ik kijk alleen maar Discovery en nat. Geo en die gaat weg. Opnemen kan ook al niet met dat nieuwe spul. Zonder HD nu heb ik ook een haarscherp beeld.

wij gaan verkassen naar ziggo.



Admin: Samengevoegd met centraal topic


Snap niet dat er zenders moeten verdwijnen, waarvan 24 Kitchen nog wel de meest ongeloofwaardige afvaller is uit het aanbod. Deze zender wordt best goed bekeken en is wel de meest bekendste van het hele stel. Onbegrijpelijk! Zorg dat je eerst vervanging hebt want dit komt gewoon heel slecht over bij je abonnee's KPN! Utterly useless!

Als er dan wat voor terug moet komen, Iconcerts graag!
Per 1 juni verdwijnt National Geographic uit het zenderaanbod van Interactive TV. National Geographic is een van mijn favoriete zenders. Waarom verdwijnt deze zender?



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


De onderhandelingen met FOX Benelux (eigenaar van de zender) over de distributievergoeding zijn blijkbaar stuk gelopen waardoor het huidige contract met een einddatum van 31 mei 2019 niet verlengd zal worden.

Ongetwijfeld speelt Disney (de nieuwe eigenaar van FOX Benelux) hierbij ook een rol aangezien zij de zenders als onderdeel ziet van de OTT dienst Disney+ die zij volgend jaar in Europa zal lanceren.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Ik snap niet dat een van de meest bekeken zender nl. NG van de buis wordt gehaald en dat terwijl de abonnementsprijs wordt verhoogd. Dat kost KPN klanten waaronder mijzelf.
Weer een rede om canaldigitaal (schotel) aan te houden

documentaire zenders is het enige wat ik kijk en netflix laat al die k.. zooi van rtl achter wegen alleen maar reclames en slechte programma's

Eigenlijk moet je zelf een zenderpakket samen kunnen stellen en bv 50 cent per zender betalen

Gooide ik die rtl prut er gelijk af



Admin: Samengevoegd met bestaand topic





Ik heb ook helemaal niets met betaal-TV-bagger-zenders als RTL en SBS. Ik lees dat jij (net als ik) een schotel hebt, en dan is er altijd wel wat te vinden.



Zelf ben ik sinds een paar maanden een vrije kijker: De NPO-zenders en twee regionale zenders via DVB-T2, alle Duitse en Engelse zenders via de satelliet en heel veel andere zenders via de streams. Ook veel documentaire-zenders zijn op deze manier door mij te bekijken. En dat allemaal gratis.



Overigens geef ik niet KPN de schuld van het mislukken van deze onderhandelingen, maar de diverse zendereigenaren die veel te veel geld willen voor hun zenders.
De onderhandelingen met FOX Benelux (eigenaar van de zender) over de distributievergoeding zijn blijkbaar stuk gelopen waardoor het huidige contract met een einddatum van 31 mei 2019 niet verlengd zal worden.

Ongetwijfeld speelt Disney (de nieuwe eigenaar van FOX Benelux) hierbij ook een rol aangezien zij de zenders als onderdeel ziet van de OTT dienst Disney+ die zij volgend jaar in Europa zal lanceren.


Weer een rede om canaldigitaal (schotel) aan te houden

documentaire zenders is het enige wat ik kijk en netflix laat al die k.. zooi van rtl achter wegen alleen maar reclames en slechte programma's

Eigenlijk moet je zelf een zenderpakket samen kunnen stellen en bv 50 cent per zender betalen

Gooide ik die rtl prut er gelijk af



Admin: Samengevoegd met bestaand topic

Ik heb ook helemaal niets met betaal-TV-bagger-zenders als RTL en SBS. Ik lees dat jij (net als ik) een schotel hebt, en dan is er altijd wel wat te vinden.



Zelf ben ik sinds een paar maanden een vrije kijker: De NPO-zenders en twee regionale zenders via DVB-T2, alle Duitse en Engelse zenders via de satelliet en heel veel andere zenders via de streams. Ook veel documentaire-zenders zijn op deze manier door mij te bekijken. En dat allemaal gratis.



Overigens geef ik niet KPN de schuld van het mislukken van deze onderhandelingen, maar de diverse zendereigenaren die veel te veel geld willen voor hun zenders.




Even gekeken op de canal digitaal site. Als ik het familiepakket neem + het Fox totaal pakket + ziggo sport ben ik bijna 54 euro kwijt. Moet ik ergens anders dus nog m'n mobiel en internet afsluiten. Ben ik per saldo dus waarschijnlijk duurder uit als alles in 1 bij KPN wat ik nu heb.. Ben een redelijke leek, dus ben benieuwd of je me in jip en janneke taal kunt uitleggen hoe jij gratis kijkt en of ik dat ook kan?
@jobje73 : Dat doe ik op deze manier:



https://forum.kpn.com/de-huiskamer-5/dit-is-mijn-nieuwe-tv-ontvanger-470333
"Overigens geef ik niet KPN de schuld van het mislukken van deze onderhandelingen, maar de diverse zendereigenaren die veel te veel geld willen voor hun zenders."



Het is maar net wie je gelooft. Ik ben, dat zal duidelijk zijn, van mening dat het iets genuanceerder ligt.

Reageer