Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
@Galdor68 : Ik geloof niet speciaal KPN in deze, maar ik heb een duidelijke eigen mening over de zendereigenaren.



Sinds de deal van Fox Sport gelukt is over het doorgeven van Fox Sport Eredivisie (De eredivisiebelasting) bij diverse providers is het hek van de dam. Alle zendergroepen lijken ineens te willen cashen. Als de providers akkoord gaan met als die verhogingen, ga jij als eindklant meer dan dertig euro er maand betalen voor alleen de TV-signalen. Want al die zendergroepen willen al hun zenders in het goedkoopste (Basis)pakket hebben.



Ik vind het heel dapper dat KPN nu deze ontwikkeling een halt wil toeroepen. Want je ziet wat er hier nu allemaal voor shit boven water komt.
"Overigens geef ik niet KPN de schuld van het mislukken van deze onderhandelingen, maar de diverse zendereigenaren die veel te veel geld willen voor hun zenders."



Het is maar net wie je gelooft. Ik ben, dat zal duidelijk zijn, van mening dat het iets genuanceerder ligt.


Ook ik denk dat het veel genuanceerder ligt en het zou mij ook echt niet verbazen als zal blijken dat de visie van Disney met haar OTT dienst Disney+ hier toch een significante rol in speelt. Het is natuurlijk vervelend dat KPN als eerste speler haar distributieovereenkomst moet verlengen en daardoor voor velen snel de gebeten hond zal zijn terwijl het maar zo zou kunnen zijn dat Ziggo volgend jaar tot precies dezelfde conclusie zal gaan komen.
zo even wat leuke zenders eraf

dat word overstappen

bedankt kpn
Is Fox Benelux ook de eigenaar van NG?



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Per 1 juni verdwijnt National Geographic uit het zenderaanbod van Interactive TV. National Geographic is een van mijn favoriete zenders. Waarom verdwijnt deze zender?



Helemaal mee eens. Veel zenders mogen voor mij weg, maar niet National Geographic. Wat is de reden? Love Nature is geen alternatief. Hoe kan dit voorkomen worden?
Nee Disney is van dat alles de eigenaar.



Volgens de berichtgeving van KPN vallen de kijkcijfers van deze kanalen juist tegen. Bij Telfort wordt dat ook als reden genoemd.



Wat Dennis noemt over de streaming dienst zal mee spelen de waarheid ligt in het midden.
Ik ben en blijf van mening dat ze met deze houding veel te laat zijn ten koste van ons de klanten.



Nu weet ik niet hoelang de Fox Sports licentie nog loopt, als KPN of de afdeling die het beslist ruggegraat heeft moeten ze dat dan ook niet meer verlengen.(ja ik weet het makkelijk gezegd als niet voetbal liefhebber)



Echter zie ik dat niet gebeuren omwille van de omzet en mogelijk veel grotere klant verliezen dan nu.
Niet of er moet overeenstemming komen over de doorgifte prijs en afhankelijk van naar welke partij je luistert zal dan ons abonnement nog verder omhoog moeten en daar zal ook niet iedereen blij van worden.
Wat een slechte beslissing om National Geographic uit het zenderpakket te halen. En bovendien de abonnementskosten te verhogen, terwijl er minder zenders terugkomen. National Geographic is een enorm leuke zender, met Dr. Pol en interessante documentaires over Hitler en Egypte. Onbegrijpelijk.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Goedemorgen,



Bedankt voor de info over de aanstaande prijsverhoging.



Ik wil melden dat ik deze verhoging van het abonnement opnieuw absurd vind.



Onderstaand een overzicht van de stijging van het abonnementsgeld. Ik vind deze forse stijgingen niet acceptabel, voor het 2e jaar op rij een verhoging van meer dan 5%!!!



Ik probeer mijzelf ook continue te ontwikkelen op mijn werk maar hier staat geen jaarlijkse salarisverhoging van 4-5% tegenover. Dit omdat mijn salaris dan binnen no-time de pan uit zal rijzen.



De verhoging ligt ver boven de lijn van inflatie. Daarnaast doen jullie de kostenstijging jaarlijks met dezelfde reden af, kom een keer met een echte reden van de kostenstijging.



Ik ben al jaren klant en tevreden, de performance is over het algemeen prima. Alleen kan ik niet jaar in-jaar uit zomaar akkoord gaan met zo'n forse kostenstijging. Juist door de technologische ontwikkelingen moet het voor jullie mogelijk zijn om tegen lagere kosten het abonnement aan te bieden.



Daarnaast kunnen jullie wel voor nieuwe klanten een mooie tijdelijke korting bieden, maar wat doen jullie bij vaste klanten? Als ik continue over zou stappen van maatschappij om de korting te krijgen, brengt dit voor de maatschappijen juist extra kosten voor hardware en installatie met zich mee. Doe er juist wat aan om de klanten te binden, ipv een overstap stimuleren. Ik mag hopen dat jullie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen ook hoog in het vaandel hebben en vanwege milieu-oogpunt het switchen willen demotiveren.



Stijging abonnement per jaar

2016: 4,1%

2017: 4%

2018: 5,4%

2019: 5,1%



Ik hoop van harte dat jullie mijn feedback meenemen in jullie bedrijfsvoering, probeer de vaste klanten nog langer te binden! Tevens verwacht ik van jullie een voorstel voor financiele compensatie, waarbij ik niet tijdelijk, maar structureel minder ga betalen dan het bedrag wat ik nu maandelijks moet gaan betalen.



Hopende op een spoedige reactie.



Met vriendelijke groet,



****



PS: wat een ontzettend 'klant-vriendelijke' manier om jullie aan te kunnen schrijven, antwoord op mail lukt niet, contact-bericht plaatsen lukt niet.



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst en klantnummer verwijderd


Wat een stevige prijsverhoging. National Geographic en 24Kitchen uit het zenderpakket> Al met al veel duurder en minder leveren. Slechte klantgerichtheid van KPN.
Verdomd jammer dat ze Fox eruit gooien net nu er een paar leuke series op uitgezonden worden.
Graag wil ik mijn ongenoegen uiten over de aanpassing van het zenderpakket en de prijsverhoging per 01-06-2019.



National Geographic en foxtv zijn zenders die wij regelmatig bekijken.

Vreemd om deze zenders uit de zenderpakketten te halen nu Dinsneytv plus met een eigen streamingkanaal gaat komen.

Volgens mij stuur je dan juist mensen weg naar streaming tv!

Dit heeft mij nu wel doen nadenken of KPN nog wel mijn juiste provider is.

Er komt ook nog eens een prijsverhoging bovenop.

Een beetje ondoordacht allemaal.

Dit zou wel eens averechts kunnen werken en klanten kunnen gaan kosten.

Jammer de kwaliteit van Kpn is altijd goed



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Beste @fi88, welkom! Ik heb je bericht naar het lopende topic hierover verplaatst. Ook mijn salaris stijgt niet met 5% helaas, maar dat is ook een beetje appels met peren vergelijken. Natuurlijk is het heel vervelend dat je meer gaat betalen; je hebt ook de mogelijkheid om op te zeggen. Ik kan er helaas niets anders van maken 😞.
Beste @fi88, welkom! Ik heb je bericht naar het lopende topic hierover verplaatst. Ook mijn salaris stijgt niet met 5% helaas, maar dat is ook een beetje appels met peren vergelijken. Natuurlijk is het heel vervelend dat je meer gaat betalen; je hebt ook de mogelijkheid om op te zeggen. Ik kan er helaas niets anders van maken 😞.



Wat een slechte reactie..
Wat ik niet begrijp is dat jullie zomaar zenders verwijderen zonder eerst te vragen wat de mensen willen.

De zenders die wij hebben gekozen en ook in de extra pakketten veranderen en er wordt dan gezegd dat het vervangen wordt met andere fijne zenders.

Sorry hoor maar ik heb geen interesse voor radio of muziek zenders op mijn tv.

Ook de vervangende zender love nature voor nat.geo en nat.geo wild is een lachertje.

De ondertiteling hoort of bij een andere aflevering en loopt steevast niet synchroon als het wel de goede is...

Waarom maken jullie niet meerdere mogelijkheden voor pakketten?

Ik ben al jaren klant bij jullie en heb alles wat jullie te bieden hebben.

Ook hebben wij indertijd juist de kennis en natuur zenders gekozen. Dat wordt steeds meer afgebroken.

Nu is het alleen belangrijk welke zenders de jonge generatie wil zien heb ik het idee.

Ook is er voorheen de hbo verwijderd bij jullie onder het mom van die zend niet meer uit in Nederland.

Sinds kort ben ik erachter dat dat niet waar is.

Ziggo zend dit gewoon wel uit.

We worden dus belazerd waar we bijstaan?

En wat ik ook niet begrijp is dat als je buiten de deur wilt kijken op je tablet of telf. je bepaalde zenders niet kunt ontvangen.

Het vreemde vind ik dat bv België niet lukt maar al jazeera wel....

Ook kan ik bepaalde opnames van tv zenders die ik buiten de deur wel kan ontvangen niet zien en andere weer wel.

Graag uw antwoord! En vooral een echt antwoord en niet een nietszeggende...

Annette
Ook is er voorheen de hbo verwijderd bij jullie onder het mom van die zend niet meer uit in Nederland.

Sinds kort ben ik erachter dat dat niet waar is.

Ziggo zend dit gewoon wel uit.

We worden dus belazerd waar we bijstaan?


HBO is een volle dochter van Liberty Global en laat Ziggo daar nu ook een volle dochter van zijn. Ziggo heeft dan ook exclusiviteit op HBO. Overigens is dat alleen het on-demand gedeelte van HBO en niet het lineaire gedeelte want dat wordt in Nederland niet meer uitgezonden.



En wat ik ook niet begrijp is dat als je buiten de deur wilt kijken op je tablet of telf. je bepaalde zenders niet kunt ontvangen.

Het vreemde vind ik dat bv België niet lukt maar al jazeera wel....

Ook kan ik bepaalde opnames van tv zenders die ik buiten de deur wel kan ontvangen niet zien en andere weer wel.


Dat is een rechten kwestie waarbij KPN geen rechten verkregen heeft voor de distributie van de Belgische zenders via Internet. Dit geldt overigens ook voor de Duitse en Engelse publieke zenders.

Als je glasvezel hebt, dan zijn ook de HD-"Glas" zenders nog niet via de app te bekijken en daarmee helaas ook de bijbehorende opnames.
Hoera Antena 3 eruit. Nu TVE terug en

ik blijf klant



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic




10 jaar geleden bij KPN gekomen. In al die tijd is het aanbod slechter en slechter geworden. En wat krijgen we er voor terug? Duitse zender nr zoveel en een heuse muziekzender nr 10!! Echt goed over nagedacht door KPN.



Er wordt enorm weinig gedaan om de langdurige en vaste klant vast te houden. Ooit koos ik voor een mooi uitgebreid aanbod, tegenwoordig stelt het geen bal meer voor en is het jammer dat ik geregeld de klantenservice taal moet lezen als "Ik begrijp dat" of "wat jammer dat". Wellicht is dit in de cursus geleerd, maar bijzonder klantonvriendelijk. Ik zie dit namelijk helemaal niet als zijnde klantvriendelijk, maar als verkapping van "ik heb een cursus gevolgd, ik MOET dit zeggen". Want KPN begrijpt de klant helemaal niet!!



Hoe kun je een vermindering van het pakket doorvoeren en tegelijkertijd een verhoging van de kosten? Innovatie?? Welke innovatie? Het pakket wordt slechter, de wifi is constant, wel constant lagere snelheid als waarmee geadverteerd wordt, maar, wel constant......lager.



Naar mijn mening mag je opzeggen bij een contract aanpassing/ wijziging welke wordt opgelegd door de aanbieder.



Met alle respect KPN, maar na hele lange tijd gaat dit waarschijnlijk een einde van het abonnement worden.
Wat betreft HBO nu dus movies & series XL bij Ziggo het content aanbod is gelijk met dat wat er op de destijd 3 lineaire kanalen werdt uitgezonden. Het enige verschil is dat je niet aan de uitzend tijden vast zit.



@fi88 KPN probeert klanten vast te houden met de Compleet voordelen.

Echter is het vanuit de consument gezien maandlasten technisch niet meer lonend ergens vaste klant te zijn.



Mijn gedachten over de stijgingen



Dat we allemaal moeten bijdragen voor het upgraden en verbeteren van het netwerk is deels logisch.

Wat daar lastig aan is dat dit onder de verantwoording van de Netwerk beheerder valt in dit geval beiden een KPN onderdeel. Als netwerkbeheer meer kosten door berekend aan de afnemers wat de provider KPN in feite ook is zal de provider dat ook weer moeten doorberekenen of genoegen nemen met minder winst.



In mijn ogen mogen de kosten voor het uitrollen van glasvezel niet leiden tot deze hogere maandlasten dat is in mijn ogen puur het ondernemers risico of hier wel of niet in wordt geinvesteerd.



Als reguliere onderhouds kosten stijgen waardoor netwerkbeheer hogere kosten moet door berekenen prima. Maar de uitrol van 'nieuwe' netwerken is echt onderdeel van het ondernemers risico.



Wie in mijn ogen het hardst worden getroffen zijn de klanten waar nog steeds maar 20 Mb of minder haalbaar is en door de postcode niet voor hybride internet in aanmerking komen. Door de gelijktrekking met de prijs naar het nivo van glasvezel (2015 nieuwe klanten)vind ik deze groep het meest benadeeld.



Vanuit de provider KPN gekeken met de tools wordt er soms hardware kosteloos toegestuurd zoals de ExperiaWifi het wrange daaraan is dat Telfort klanten deze indien nodig zelf moeten kopen a €50,00 en niet of zelden kosteloos zoals bij KPN ook het modembeleid is net iets beter wat ik zo lees. De v8 die zeker op wifi gebied achterhaald is wordt bij Telfort niet standaard vervangen voor een v10. En dan de behoorlijke aantallen tv ontvangers die worden vervangen zodat er via het kastje Netflix gekeken kan worden. Dat draagt allemaal bij aan hogere kosten voor de provider dat deze kosten op den duur aan de klant worden door berekend is ook nog wel te accepteren.



Waar ik moeite mee heb is dat alle dochter bedrijven wel de prijsstijgingen krijgen maar niet dezelfde service. Dat is dus een belangrijk punt gaan de nu Telfort klanten wel diezelfde service krijgen bij het op gaan in het merk. Mischien mogen we niet dezelfde service verwachten maar de tijd dat Telfort een echte budget providers genoemd mag worden is al een tijdje niet meer van toepassing



Sorry voor de overlap met het andere Topic betreft het inzetten op het KPN merk. Dit topic leek mij de beste plek om dit even van me af te schrijven.
Zenders weg en duurder? Voor mijn gevoel dubbele prijsstijging dus. Vind het vreemd dat national geographic verdwijnt want volgens mij zijn er toch meer dan genoeg mensen die hier naar kijken. Wij in elk geval wel en zullen bv de serie dr. Pol moeten gaan missen 😭Ook 24 kitchen vind ik erg jammer dat deze verdwijnt. Naar mijn idee zijn er voor deze zenders geen goede vervanging en vind dus dat we minder waar voor ons geld gaan krijgen. Muziekzender is leuk maar daar zijn er al meerdere van. Hoop toch van harte dat het hier bij gaat blijven. Hogere internetsnelheid gaat hier ook niet werken want er ligt hier geen glasvezel!
Waarom stoppen jullie met Babytv? Naar mijn idee is hier geen goed alternatief voor.
Heb zonet een email gekregen waarin KPN de verhoging van mijn alles-in-1 pakket wederom verhoogt met 3,50 per maand van 68,50 naar 72,00 Euro. Vorig jaar om deze tijd ging deze prijs ook al met 3,50 omhoog van 65,00 naar 68,50 Euro. Dit is in 1 jaar tijd dus een stijging van meer dan 10%. Heb gebeld met KPN waar de medewerker mij vertelde dat dit kwam omdat ik nog op een "oud" pakket zit met gratis Spotify premium. Deze abonnementen krijgen een extra verhoging om de abonnementsprijs in lijn te brengen met de huidige pakketten. Deze pakketten gaan met slechts 1,00 Euro omhoog. Dat betekent dat mijn pakket dus in 1 jaar tijd met 5,00 Euro meer omhoog gegaan is om de kosten van Spotify Premium goed te maken voor kPN. Ik vind dit zeer vreemd aangezien KPN deze pakketten destijds verkocht als "gratis Spotify Premium zolang je abonnement loop". Dan kun je nu toch niet ineens de prijzen boven het normale (inflatie)percentage laten stijgen om de boel gelijk te trekken. Ik vraag mij af of dit juridisch juist is. Graag uw reactie.
Er zijn een heleboel zenders die niet interessant zijn en die blijven wel, dus waarom verdwijnen dan National Geographic en Fox


Beste @fi88, welkom! Ik heb je bericht naar het lopende topic hierover verplaatst. Ook mijn salaris stijgt niet met 5% helaas, maar dat is ook een beetje appels met peren vergelijken. Natuurlijk is het heel vervelend dat je meer gaat betalen; je hebt ook de mogelijkheid om op te zeggen. Ik kan er helaas niets anders van maken 😞.Wat een slechte reactie..


Ze geeft je geen valse hoop, zou je dat liever hebben?

Reageer