Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
Prijsverhogingen zijn natuurlijk nooit leuk.



Desondanks wil ik KPN toch bedanken voor het terugbrengen van de zender Brava. Daar zijn wij hier thuis erg blij mee.
Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.

het is 7 euro in 1 jaar tijd voor mijn abonnement, tijd voor veranderingen, ondanks het gezeik met ziggo misschien daar maar weer naar toe gaan
Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.het is 7 euro in 1 jaar tijd voor mijn abonnement, tijd voor veranderingen, ondanks het gezeik met ziggo misschien daar maar weer naar toe gaan

Het is niet helemaal eerlijk omdat zo te stellen.

Tussen 31 mei 2018 en 2 juni 2019 (één jaar te twee dagen) is het Alles-in-1 standaard abonnement inderdaad €7,- duurder geworden en toch moet je dat zien als twee jaar immers tussen 31 mei 2018 en 31 mei 2020 (twee jaar) is de prijsstijging nog steeds die €7,-.
Schandalig, een prijsverhoging van €3,50 voor het Alles-in-1 Standaard abonnement. In twee jaar tijd is dit abonnement dus €7,- per maand duurder geworden.het is 7 euro in 1 jaar tijd voor mijn abonnement, tijd voor veranderingen, ondanks het gezeik met ziggo misschien daar maar weer naar toe gaan

Welk abonnement heb je dan?
Ik kreeg net een mail dat de maandelijkste kosten weer omhoog gaan in Juni. In mei 2017 betaalde ik 47.50 voor hetzelfde abonnement (instap). Ik ga in Juni 54.00 euro betalen. Dat is een verhoging van ongeveer 13% en ik heb er in feite niks voor terug gekrgen, ook niet toen de basis snelheid omhoog ging omdat ik glasvezel heb.



Ik snap dat bepaalde kosten steeds hoger worden, maar dit is ver boven inflatie. Maak bijvoorbeeld glasvezel 120/120 ipv 100/100, het kost jullie immers (bijna?) niks omdat het om piek bandbreedte gaat. 0.50~1.00 euro snap ik wel per jaar, maar zoveel in zo'n korte tijd? Ik betaal nu net zo veel als een duurder abbo van een paar jaar terug!



admin: vraag naar centrale topic verplaatst


Hallo @Sbren en @Storm73, ik heb jullie berichten samengevoegd met het lopende topic hierover. We hebben geen extra aanbod voor trouwe klanten. We verhogen de prijzen niet, om daarna met kortingen iedereen weer minder te laten betalen. Ik zeg dit niet omdat ik je voor de borst wil stoten: het is helaas niet anders. Wel kunnen we kijken of de abonnementen die jullie afnemen nog wel bij jullie gebruik passen. Misschien kan het op die manier toch lager. Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met 0800-0402.

Ik zie de relatieve hoge verhogingen van de oude abonnementen (3,50 ipv 1,00 euro per maand) wel als een bewuste poging van KPN om de oude abonnementen uit de markt te drukken. Jouw reactie en suggestie onderstrepen dat ook. Mensen zoals ik die al langer klant zijn van KPN verwachten dat KPN dat waardeert en dus ook honoreert. Voor mij en ik denk voor vele anderen met mij aanleiding weer serieus te kijken naar Ziggo.


Hallo @Sbren en @Storm73, ik heb jullie berichten samengevoegd met het lopende topic hierover. We hebben geen extra aanbod voor trouwe klanten. We verhogen de prijzen niet, om daarna met kortingen iedereen weer minder te laten betalen. Ik zeg dit niet omdat ik je voor de borst wil stoten: het is helaas niet anders. Wel kunnen we kijken of de abonnementen die jullie afnemen nog wel bij jullie gebruik passen. Misschien kan het op die manier toch lager. Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met 0800-0402.Ik zie de relatieve hoge verhogingen van de oude abonnementen (3,50 ipv 1,00 euro per maand) wel als een bewuste poging van KPN om de oude abonnementen uit de markt te drukken. Jouw reactie en suggestie onderstrepen dat ook. Mensen zoals ik die al langer klant zijn van KPN verwachten dat KPN dat waardeert en dus ook honoreert. Voor mij en ik denk voor vele anderen met mij aanleiding weer serieus te kijken naar Ziggo.


Bij KPN kan je dus niet bellen tegen het einde van het contract om te verlengen(lees nieuw contract) en zo weer een paar maanden korting bedingen?
Ik zie tot mijn schrik,dat Fox tv en National Geographic gaan verdwijnen.Zenders waar ik veel naar kijk.Dat is me al vaker overkomen.Nu ga ik series missen.Maar wel ben ik verplicht om sportzenders te accepteren,waar ik nooit naar kijk.De meeste frustatie is wel dat je als klant totaal geen inspraak hebt en alles maar moet accepteren.maar wel wordt er alweer een verhoging doorgedrukt.Kpn houdt totaal geen rekening met de wensen van de klant.Dus ga ik maar kijken wie de door mij genoemde zenders nog wel uitzend en stap ik over.Ik ben klaar met kpn
Concurrentie gaat KPN denk ik klanten wegsnoepen:



T-Mobile verhoogt prijs televisie en internet niet en wil alternatief KPN zijn



Nou, zal mij benieuwen hoe lang FoxNL, 24Kitchen, National Graphic en BabyTV bij T-Mobile blijft.




T-Mobile heeft mij gisteren bevestigd dat zoals ik hun quote ''FOX zit en blijft bij ons als losse zender in het TV basispakket'' Hetgeen wat ik nog extra moet navragen is of hun NGC ook behouden. Aangezien er over een losse zender gesproken wordt.

Daarnaast verhoogd T-Mobile al 2 jaar de prijzen niet en leveren hun 750mbit/s glasvezel, dus voor mij is het een serieuze partij om naar over te stappen als de onderhandeling van KPN met FOX vastloopt. 😉
Dan denk ik dat T-mobile ook voor mij een optie is.Blijft wel de vraag hoe de tv ontvangst is v.w.b. storingen.Om die reden ben ik weggegaan bij Ziggo.
Bij KPN kan je dus niet bellen tegen het einde van het contract om te verlengen(lees nieuw contract) en zo weer een paar maanden korting bedingen?

Dat kan wel als je van een "oud" Alles-in-1 abonnement naar een "nieuw" Internet en TV abonnement overstapt.

Zie dit bericht van Alex_P.


Bij KPN kan je dus niet bellen tegen het einde van het contract om te verlengen(lees nieuw contract) en zo weer een paar maanden korting bedingen?Dat kan wel als je van een "oud" Alles-in-1 abonnement naar een "nieuw" Internet en TV abonnement overstapt.

Zie dit bericht van Alex_P.


Dat is mooi wat ik bedoel is maak het voor een klant waard om nog weer een jaar klant te blijven.

Die 2 situaties zijn iets anders je gaat dan een nieuw contact aan waarmee je in feite opnieuw klant wordt. Vergelijkbaar met mobiele abonnementen ook elke keer een nieuw contract of je moet niet verlengen.



Maar wat na 12 maanden kan er dan er iets worden onderhandeld zoals bij in ieder geval 1 provider wel mogelijk is.


Concurrentie gaat KPN denk ik klanten wegsnoepen:



T-Mobile verhoogt prijs televisie en internet niet en wil alternatief KPN zijn



Nou, zal mij benieuwen hoe lang FoxNL, 24Kitchen, National Graphic en BabyTV bij T-Mobile blijft.
T-Mobile heeft mij gisteren bevestigd dat zoals ik hun quote ''FOX zit en blijft bij ons als losse zender in het TV basispakket'' Hetgeen wat ik nog extra moet navragen is of hun NGC ook behouden. Aangezien er over een losse zender gesproken wordt.

Daarnaast verhoogd T-Mobile al 2 jaar de prijzen niet en leveren hun 750mbit/s glasvezel, dus voor mij is het een serieuze partij om naar over te stappen als de onderhandeling van KPN met FOX vastloopt. ;)






Ik ben me dus ook aan het verdiepen in t-mobile. o.a. National Geographic kijk ik dus ook graag.

Echter heb je daar een paar dingen die net wat anders werken mocht je daar gebruik van maken.

Zo heb je geen cloud opnames maar hdd recorders dus op afstand een opname kijken zal niet gaan al kan dat bij bepaalde zenders die ik graag kijk met kpn ook niet.

Programma gemist een week terug werkt schijnbaar ook niet zoals je bij kpn gewend bent je kan gemist alleen gebruiken als het programma nog loopt.

Uiteraard zijn er dingen op te vangen door de kpn itv app van familie te gebruiken.
Bij KPN kan je dus niet bellen tegen het einde van het contract om te verlengen(lees nieuw contract) en zo weer een paar maanden korting bedingen?Dat kan wel als je van een "oud" Alles-in-1 abonnement naar een "nieuw" Internet en TV abonnement overstapt.

Zie dit bericht van Alex_P.
Dat is mooi wat ik bedoel is maak het voor een klant waard om nog weer een jaar klant te blijven.

Die 2 situaties zijn iets anders je gaat dan een nieuw contact aan waarmee je in feite opnieuw klant wordt. Vergelijkbaar met mobiele abonnementen ook elke keer een nieuw contract of je moet niet verlengen.



Maar wat na 12 maanden kan er dan er iets worden onderhandeld zoals bij in ieder geval 1 provider wel mogelijk is.


Ik ga op 1 juni ook een nieuw contract aan hoor, dat is precies hetzelfde.

Ik krijg daarmee ook weer 3 maanden korting.

Overigens zou ik nog een stapje verder willen gaan en dat is dat dat de provider wettelijk verplicht is tegen gunstigere voorwaarden een dienst te leveren als de abonnee daarvoor een (nieuw) contract voor een periode van minimaal 12 maanden aan gaat. Voor contracten t.a.v. mobiele telefonie is die wettelijke verplichting er al.
WAarom gaat fox en nog 4 zenders per 1 juni uit mijn pakket?

Krijg er 1 vooralsnog voor terug,zender zegt me helemaal niks.

Nasr Fox keek ik.geregeld

En ook nog de prijzen omhoog, belachelijk.

Het is dat ik korting krijg op mijn mobiel abonnement anders stapte ik direct op.

Dus kpn, wat gaan jullie hier aan doen om niet alleen mij maar ik denk vele anderen ook tevreden te houden?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@wjb als men in januarie een nieuw contract is aan gegaan met de 3 maanden korting kun je dan ook op 1 juni wederom de korting bedingen in jouw ziens wijze ?



Edit lijkt betrekking te hebben op alles in 1 😉
@wjb als men in januarie een nieuw contract is aan gegaan met de 3 maanden korting kun je dan ook op 1 juni wederom de korting bedingen in jouw ziens wijze ?

@DigiB Nee pas na 12 maanden als je huidig contract is afgelopen dan wel in mijn ogen.



In het geval van @wjb zet hij niet meer leverbaar product A om naar vergelijkbaar product A-1

Dus een nieuwe overeenkomst met de rechten voordelen die elke nieuwe klant heeft. Is dat contract klaar kan dit zover ik weet nu bij KPN niet dus opnieuw onderhandelen geef me korting of ik stap over.



Hier beschijft hij wat ik bedoel:



Overigens zou ik nog een stapje verder willen gaan en dat is dat dat de provider wettelijk verplicht is tegen gunstigere voorwaarden een dienst te leveren als de abonnee daarvoor een (nieuw) contract voor een periode van minimaal 12 maanden aan gaat. Voor contracten t.a.v. mobiele telefonie is die wettelijke verplichting er al.





of die voordelen bij verlenging er zijn bij mobiel valt te betwisten daarvoor wisselt het aanbod te vaak er is ook niet altijd sprake van kortingen meer acties als koop deze telefoon en krijg dit of dat device gratis. Bij Sim only komt dat zover ik durf te zeggen niet voor. Soms bij andere providers wel bij KPN geen idee voor sim only zie ik hier weinig aanbiedingen.



De provider die ik bedoel doet het zelf dat zou ook niet wettelijk geregeld hoeven te worden. Er wordt uiteraard op gegokt dat het overgrote deel van de klanten niet belt.
Hallo @Sbren en @Storm73, ik heb jullie berichten samengevoegd met het lopende topic hierover. We hebben geen extra aanbod voor trouwe klanten. We verhogen de prijzen niet, om daarna met kortingen iedereen weer minder te laten betalen. Ik zeg dit niet omdat ik je voor de borst wil stoten: het is helaas niet anders. Wel kunnen we kijken of de abonnementen die jullie afnemen nog wel bij jullie gebruik passen. Misschien kan het op die manier toch lager. Je kunt hiervoor het beste even contact opnemen met 0800-0402.



Beste @Marcia_



Ben me zeer bewust van mijn verbruik en de eisen die ik aan een verbinding stel.



Betreffende de korting, met alle respect je opmerking slaat nergens op! Waarom krijgen nieuwe leden dan wel een aanbiedingskorting?





lo @Sbren en @Storm73

@Storm73

En wat is dat met providers toch dat ze 30 of 35 euro eenmalige bijdragen vragen ?Dan is de korting ineens een stuk magerder.

Bij T-mobile kun je daar voor bellen en word het gecrediteerd!
En wat is dat met providers toch dat ze 30 of 35 euro eenmalige bijdragen vragen ?Dan is de korting ineens een stuk magerder.

Bij T-mobile kun je daar voor bellen en word het gecrediteerd!


Inderdaad bij Telfort verslikt het systeem zich daar nog steeds in bij KPN is het niet veel beter.

Het is wel zo bij beiden dat heb je 1 van beide producten en combineer je deze dan krijg je die aansluitkosten terug. Het bestelsysteem laat ze vaak niet eens zien maar het komt dan weer wel op de factuur terug.
Belachelijk, weer 42 euro per jaar erbij! En wordt het zenderaanbod significant verbeterd? Echt niet.

En overal in huis goede wifi? Echt niet. En dat in een gelijkvloers appartement, schandalig.

Deze ellende krijg je dus als je maar twee grote aanbieders in de markt hebt. Dan wordt je als consument keer op keer weer genaaid.
Ik wacht het nog heel even af, maar indien de "Fox" zenders definitief verdwijnen ga ik verder kijken. Mobiele abonnementen lopen ook af dus kunnen dan ook ergens anders ondergebracht worden. Misschien ben ik dan wat meer kwijt maar het zij zo.
Dat wordt overstappen, KPN is al duur schandalig!
Kan iemand van kpn uitleggen waarom NG en fox tv eruit gaan?

Twee zenders waar ik vaak na kijk.

Minder zenders en wel meer gaan betalen.

Ben daar niet echt blij mee.

Moet dit even kwijt.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Vindt het ook vervelend. Geen idee waar ik the walking dead straks moet kijke...

Reageer