Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
hoe is het in godsnaam mogelijk dat KPN de abonements kosten van het alles in 1 thuis standaard met ingang van 1 juni met 6,3 % verhoogd.

Hoe ben je tot 6,3% gekomen, als ik het rekensommetje maak, dan kom ik op 5,1%.

Nog altijd een schandalig percentage natuurlijk. ☹️



Edit: Oeps 😥, "Alles-in-1 Thuis Standaard" ... ja ... daarbij is het helemaal erg.


Heb ik zojuist geüpdatet.✍🏽



Ik heb Alles-in-1 Instap. Word 54 euro. Heb een extra nummer (€ 2.50) en een extra decoder(€ 5,-). Dan kan ik beter overstappen naar Internet en TV Basis zeker? Samen met vast bellen kost dat dan € 53.50. En als ik dat doe, krijg ik ook nog de eerste 3 maanden actiekorting neem ik aan ... ?



Het eerste telefoon nummer kost 1 euro, het tweede dan ook? Zou eigenlijk raar zijn als dat niet zo zou zijn ... Maar dan ben ik nog goedkoper uit dan nu. En kan ik dan daarbij dan ook een nieuwe Experiabox krijgen?
@Nick83 Ik denk dat je inderdaad nét iets goedkoper uit zult zijn. De kosten voor het tweede nummer blijven €2,50, in elk geval. Wellicht is het nog makkelijker als ik een collega vraag contact met je op te nemen via de telefoon? Dan kun je alles sneller en tot in detail bespreken.


Ja is prima. Bel maar mobiel, het nummer van het mobiele abo wat ik in mm profielgegevens heb gezet.


Ik lees veel tegenstrijdige berichten op twitter omtrent de Fox zenders. In de ene tweet schrijven ze dat alle fox zenders niet meer worden uitgezonden. In een andere schrijven ze dat er zojuist bekend is geworden dat baby tv blijf en een " fox zender". Wat is het nou...Dat was verkeerde informatie. De zenders gaan gewoon weg.






Lekkere berichtgeving van KPNwebcare..
@wjb door alle tussenvoegingen mischien aan je aandacht ontsnapt maar hier vind je de bronnen waar ik me op baseer.

Modjes moeten ophouden met het ertussen plaatsen van posts uit andere topics. Het is erg irritant en onoverzichtelijk.
Brava terug terecht.

Nu nog TV 5 Monde terug

inplaats van wel 10 andere onzin zenders

in het pluspakket
Brava terug terecht.

Stingray heeft de stekker uit Stingray Brava getrokken en de naam van Stingray Classica gewijzigd in Stingray Classica Brava om zo te proberen deze zender wat extra klandizie te bezorgen. Die "gecombineerde" zender heeft KPN inderdaad toegevoegd maar de vraag is in hoeverre Brava daar nog in te herkennen zal zijn.


Brava terug terecht.Stingray heeft de stekker uit Stingray Brava getrokken en de naam van Stingray Classica gewijzigd in Stingray Classica Brava om zo te proberen deze zender wat extra klandizie te bezorgen. Die "gecombineerde" zender heeft KPN inderdaad toegevoegd maar de vraag os in hoeverre Brava daar nog in te herkennen zal zijn.


Klinkt beter gebekt! 😁
Nog steeds TV 5 Monde niet terug.

Pluspakket erg erg. Wel 10 kunnen eraf.

Franstalig aanbod te mager voor woorden.
Als die Onzin doorgaat....Ben ik weg als klant

Eerst dat HBO pakket weg, vervangen door het meest waardeloze pakket wat een mens kan bedenken, en dan nu dit WAANIDEE?

Daaaaaag, KPN
Kan ik fox via ander abbonement wel kijken
Kan ik fox via ander abbonement wel kijken

Ja bij Ziggo bijv.
Met grote verbazing heb ik gelezen dat met name de zenders National Geografic en 24 Kitchen komen te vervallen.

Ik hoor van buurtbewoners dat die er ook helemaal niet blij mee zijn.

Wat is de reden van het vervallen van bovengenoemde zenders ?

Love Nature is inderdaad een natuurzender, maar Nat Geo heeft een veel breder programma aanbod.

Omdat dit ook nog samengaat met een abonnementsverhoging valt het niet in goede aarde.

Mocht het vervallen echt doorgaan dan zal ik serieus gaan kijken naar een andere provider

ook al ben ik tot nu toe zeer tevreden met KPN.
Met grote verbazing heb ik gelezen dat met name de zenders National Geografic en 24 Kitchen komen te vervallen.

Ik hoor van buurtbewoners dat die er ook helemaal niet blij mee zijn.

Wat is de reden van het vervallen van bovengenoemde zenders ?

Love Nature is inderdaad een natuurzender, maar Nat Geo heeft een veel breder programma aanbod.

Omdat dit ook nog samengaat met een abonnementsverhoging valt het niet in goede aarde.

Mocht het vervallen echt doorgaan dan zal ik serieus gaan kijken naar een andere provider

ook al ben ik tot nu toe zeer tevreden met KPN.


Je post staat op pagina 36. Er is ook minstens 36 keer uitgelegd door verschillende mensen over wat er speelt.
Als die Onzin doorgaat....Ben ik weg als klant

Eerst dat HBO pakket weg, vervangen door het meest waardeloze pakket wat een mens kan bedenken, en dan nu dit WAANIDEE?

Daaaaaag, KPN




KPN kon er niks aan doen dat HBO in Nederland stopte. HBO besloot zelf om te stoppen in Nederland en alleen met Ziggo verder te gaan.



https://tweakers.net/nieuws/116189/hbo-stopt-met-aanbieden-abonnementen-in-nederland.html



En, ook nu is het een zender (Fox) die waarschijnlijk meer geld wil zien van KPN, waardoor KPN de prijzen nog verder omhoog moet gooien. Daarom is er nog geen overeenstemming met fox.


@wjb door alle tussenvoegingen mischien aan je aandacht ontsnapt maar hier vind je de bronnen waar ik me op baseer.Modjes moeten ophouden met het ertussen plaatsen van posts uit andere topics. Het is erg irritant en onoverzichtelijk.


Modjes 'moeten'? Van wie? 🙂




@wjb door alle tussenvoegingen mischien aan je aandacht ontsnapt maar hier vind je de bronnen waar ik me op baseer.Modjes moeten ophouden met het ertussen plaatsen van posts uit andere topics. Het is erg irritant en onoverzichtelijk.
Modjes 'moeten'? Van wie? 🙂


Het zou fijn zijn als de berichten bijelkaar bijven nu is de structuur weg welke reactie bij welke post/topic hoort. Het samenvoegen prima, houd dan wel alle reacties uit één topic bijelkaar voor de leesbaarheid en logica.
Ik ga maar eens serieus naar Ziggo kijken denk ik. Heb ik ook meteen HBO en F1 erbij. Spotify regel ik wel met een fam abonnement. Ben het een beetje zat dat KPN maar de prijzen blijft verhogen maar de snelheid en andere diensten blijven achter en verbeteren niks.






@wjb door alle tussenvoegingen mischien aan je aandacht ontsnapt maar hier vind je de bronnen waar ik me op baseer.Modjes moeten ophouden met het ertussen plaatsen van posts uit andere topics. Het is erg irritant en onoverzichtelijk.
Modjes 'moeten'? Van wie? 🙂
Het zou fijn zijn als de berichten bijelkaar bijven nu is de structuur weg welke reactie bij welke post/topic hoort. Het samenvoegen prima, houd dan wel alle reacties uit één topic bijelkaar voor de leesbaarheid en logica.


Eens. Ik vind 'moeten' nogal kortaf. 'Het zou fijn zijn' komt heel wat vriendelijker over 🙂


Het zou fijn zijn als de berichten bijelkaar bijven nu is de structuur weg welke reactie bij welke post/topic hoort. Het samenvoegen prima, houd dan wel alle reacties uit één topic bijelkaar voor de leesbaarheid en logica.




Eens. De berichten worden echter verplaatst op datum. We proberen er sneller bij te zijn met verplaatsen, zodat er niet al een hele discussie heeft plaatsgevonden. We willen wel graag discussies over dit onderwerp in dit topic houden en niet verspreid over het hele forum. Dat komt het overzicht op een andere manier niet ten goede.
Het is echt schandalig van beide partijen, fox probeert slag te slaan en kpn verkoopt gebakken lucht tegen euro extra! echt niet te geloven. Tmobile thuis is meteen goed alternatief, 6mnd extra kortingen alle zenders beschikbaar. we hebben een kleine die graag doctor Pol kijkt op natgeo en er wordt ook nog regelmatig babytv gekeken. Mijn vrouw kijkt bijna nooit,.... behalve,.... fox series.

Ziggo/vodafone is geen alternatief ivm mobiel, maar als het bevalt gaan er ook nog eens twee mobiele abbo's richting tmobile.



lekker bezig kpn! trouwens heb medelijden met de goede helpdesk, webcare team is altijd super, maar nu al het gezeik over zich heen krijgen..
Begrijp ik het goed dat bij NLE de zenders ook verdwijnen of staat dat toch op zich zelf.

Want daarna toe overstappen bespaard aardig wat euros zie ik net.

Ik vind zo snel ook nergens iets terug over prijswijzingen maar ik mag aannemen als ik een 12 maanden contract nu afsluit ik de genoemde prijzen 8 maanden korting met bijbehorend bedrag blijf betalen?
Mócht je naar NLE gaan ... erger je dan niét aan de helpdesk daar 😉 Hopelijk heb je ze nóóit nodig.

Maar meer dan waarschijnlijk heeft NLE het aanbod van KPN 1 op 1. Dus verdwijnen de zenders daar ook inderdaad.

Ze blijven zéker bij T-mobile, Tele2, Kabelbedrijf i.j. regio. ....maar voor hoelang nog?



Fox / Fox Sports zal het contract voor bekervoetbal bij de KNVB, en mogelijk ook Eerste divisie, kwijtraken (geen dekking meer van 75% open net zender). Tenzij ze een deal met Talpa (Veronica) sluiten hiervoor.
FOX en FOX Sports raken geen enkel contract kwijt. Zij zullen voor het bekervoetbal op het open net een oplossing moeten vinden als KPN met doorgifte stopt. Die oplossing is eigenlijk met Veronica voorhanden.



Wat zijn de feiten. Uitzendrechten bekervoetbal zijn net al Eredivisie voor langere tijd in handen van Eredivisie Media & Marketing. FOX Benelux heeft meerderheidsbelang in EMM. De rechten blijven dus altijd in bezit FOX Sports. Eerste divisie staat niet op evenementenlijst dus hoeft niet op open net uitgezonden te worden.
Dat geldt i.i..g niet voor het bekervoetbal (KNVB beker) TvG2016. Die rechten liggen niet bij EMM maar bij de KNVB. En daar heeft Fox Sports géén meerderheidsbelang....
@PeterG Ik heb wat rond gelezen en NLE is echt een no-go idd!

dankje

Reageer