Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
Ja dat woordje nog moeten we schrappen anders heeft Disney gelijk en zijn de twee partijen nog steeds in onderhandeling.



Gewoon ervan uit gaan dat de kanalen verdwijnen dan kan het alleen maar meevallen als ze wel blijven.
Ik krijg 3,50 verhoging voor de kiezen, vind ik nog te billijken als er alternatieven voor de FOX kanalen komen. Komen die niet, dan is de situatie per 1 juni echt zuur.

Blijkbaar heb je nog een oud "Alles-in-1 Standaard" abonnement.

Dan ben je vanaf 1 juni met het "Internet en TV" abonnement met de opties "Vast bellen" en "Spotify Premium" nog maar €0,50 per maand duurder uit.

Laat jouw Alles-in-1 Standaard abonnement dan omzetten in een nieuw "Internet en TV" met een looptijd van 12 maanden zodat je 3 maanden lang €22,50 korting krijgt.

Die 3 maanden €22,50 korting leveren je dus €66,- besparing op en dus betaalt KPN dan feitelijk ruim anderhalf jaar die prijsverhoging van €3,50 voor je. 🙂

Ook ik ga per 1 juni mijn "Alles-in-1 Standaard" laten omzetten naar een "Internet en TV" abonnement. Dit moet je overigens niet zelf doen via mijnKPN want dan krijg je die korting namelijk niet.
SCHANDALIG! Dat is het eerste woord wat bij mij opkomt na het lezen van de prijsverhoging en het verwijderen van een aantal zenders! Ik moet 5 euro meer gaan betalen en 2 van mijn favoriete zenders aan weg; National Geographic en Fox TV. Niet te geloven! Ik ga denk ik toch op zoek naar een andere aanbieder........Nee KPN, niet goed bezig!😞😣
Gaf @Paul_ zo'n duidelijk antwoord, doet @Nadia dat weer volledig teniet met het woordje (nog).

Zijn we dus weer terug bij af en weten we opnieuw niet definitief of die zenders wel of niet verdwijnen.

Leuker kunnen we het niet maken, onduidelijker wel.




Dit is wat webcare op twitter ook continu doet, de ene zegt het is definitief, de andere collega gooit er weer in dat er nog steeds over gepraat wordt. Mensen raken continu in de war door die warrige communicatie 😉.
waar ik een beetje over struikel is :

"KPN kijkt nog naar alternatieven", maar op dat punt blijft het oorverdovend stil.

Ik krijg 3,50 verhoging voor de kiezen, vind ik nog te billijken als er alternatieven voor de FOX kanalen komen. Komen die niet, dan is de situatie per 1 juni echt zuur.



Maar ik moet maar een gok nemen ? Ervaring leert dat bij verdwijnen van kanalen er weinig tot geen alternatieven komen. Maar meestal gaan die niet samen met stevige prijsstijgingen.

Nu een stevige prijsstijging en een kaalslag.



Ik neem aan dat het besef er bij KPN er wel dat er dan heel snel alternatieven moeten komen.

Of kom ik straks 1 juni van een koude kermis thuis ?



Informatievoorziening is op dit moment te karig..... punt...


Eens... Eigenlijk wil je gewoon alles al in kannen en kruiken hebben zodra je klanten gaan informeren, maar helaas is dat dus niet het geval. Ik ga er wel vanuit dat we redelijk ruim voor 1 juni kunnen melden wat dan die alternatieven zijn, zodat je de balans voor jezelf op kan maken.



lijkt me duidelijk maar toch: zodra we hier meer weten over wat er precies komt, laten we het hier weten en geef ik het topic een update.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-begint-met-aftellen-naar-het-einde-telfort/
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-begint-met-aftellen-naar-het-einde-telfort/

Probeer het wel relevant te houden @david_meyer25, het is al druk genoeg in dit topic. Dat artikel gaat niet over de prijs- en zenderwijzigingen. Er is ander topic over Telfort -> KPN.
oke sorry daarvoor dan @Paul_
Deels wel nog even snel overstappen naar Telfort om een jaar later vanzelf weer terug in de stal te komen😜


Gaf @Paul_ zo'n duidelijk antwoord, doet @Nadia dat weer volledig teniet met het woordje (nog).

Zijn we dus weer terug bij af en weten we opnieuw niet definitief of die zenders wel of niet verdwijnen.

Leuker kunnen we het niet maken, onduidelijker wel.
Dit is wat webcare op twitter ook continu doet, de ene zegt het is definitief, de andere collega gooit er weer in dat er nog steeds over gepraat wordt. Mensen raken continu in de war door die warrige communicatie 😉.




Het gaat nog wel een stapje verder op het Twitter-webcare kanaal. Daarop verkondigt men feitelijke onjuistheden. Zo stond er te lezen dat een deal over Baby TV was bereikt. Dit moet dan later door zowel KPN als FOX Benelux woorden ontkracht. En als je denkt dat webcare ervan geleerd heeft, wordt er gewoon glashard gezegd dat FOX Benelux meer geld vraagt voor doorgifte van FOX NL, 24Kitchen, National Geographic Channel, Nat Geo Wild en Baby TV. FOX Benelux en KPN willen hier officieel helemaal niks over zeggen. Maar bronnen rond de onderhandelingen melden dat KPN fors minder wil gaan betalen. En dus is ook deze uitspraak wel heel erg wonderbaarlijk.
Maar bronnen rond de onderhandelingen melden dat KPN fors minder wil gaan betalen.

Hoor en wederhoor, heb jij een bronverwijzing die deze uitspraak kan staven?
Ja, maar die zit tussen mij oren in mijn hersens opgeslagen. En die blijft daar.



Maar je kan het geloven of niet. Het is mij eigenlijk om het even.
Ja, maar die zit tussen mij oren in mijn hersens opgeslagen. En die blijft daar.



Maar je kan het geloven of niet. Het is mij eigenlijk om het even.


Dan kan ik geen waarde hechten aan jouw uitspraak en moet ik die dus maar als "niet geschreven" beschouwen.
Dat mag jij zeker doen. Alleen hoop ik dat je later toch herinnert waar je de uitspraak als eerste hebt gelezen. 😀
KPN heeft groot gelijk dat ze het aantal dure zenders gaan beperken, want TV kijken wordt voor veel mensen te duur. Als aan de elsen van alle zendergroepen wordt voldaan, gaan de kosten van je abonnement nog verder omhoog. Om klanten te behouden zouden eigenlijk van meer (weinig bekeken) zenders afscheid moeten worden genomen. Dan kan de prijs juist naar beneden. Want.....



Veel mensen maken de laatste jaren al de keuze om volledig te stoppen met Betaal-TV.



bron : https://www.telecompaper.com/nieuws/nederlandse-tv-markt-daalt-03-naar-745-miljoen-aansluitingen-omzet-stijgt-18-in-2018--1289812



Het aantal tv-aansluitingen bij Nederlandse huishoudens is in 2018 gedaald met 0,3 procent, ofwel -25.000, naar 7,454 miljoen. In 2017 bleef de daling nog beperkt tot 10.000 aansluitingen.



Voor 2019 verwacht Telecompaper een snellere afname van het aantal tv- aansluitingen van 0,7 procent. De versnelling van de daling wordt mede veroorzaakt door de grotere impact van de zogenaamde cord-nevers en cord cutters. Dit zijn huishoudens die tv en video via internet kijken en hun traditionele tv-abonnement opzeggen of er nooit mee beginnen. Voor de periode tot en met 2023 voorziet Telecompaper dat het aantal tv-aansluitingen met gemiddeld 0,8 procent per jaar zal dalen.
Heb je helemaal gelijk in. Maar de grote crux is dat ondanks dat het aantal zenders minder wordt en distributeurs minder geld aan zenders willen betalen de prijs van het abonnement niet omlaag gaat.
Heb je helemaal gelijk in. Maar de grote crux is dat ondanks dat het aantal zenders minder wordt en distributeurs minder geld aan zenders willen betalen de prijs van het abonnement niet omlaag gaat.

Gelukkig ook niet omhoog althans niet het tv deel de 10 euro.



Ik noem tv kijken via de huidige kastjes ook niet echt traditioneel. Ook dat maakt gebruik van het interweb. Digitenne is dan traditioneler.
Bij Digitenne gaat de prijs wel degelijk omhoog. KPN gebruikt voor Digitenne dezelfde overeenkomsten als Interactieve TV. Alleen kan KPN bij Alles-in-1 en TV Internet en TV abonnementen de prijsverhoging anders verpakken om de scherpe kantjes richting klanten enigszins vlak te vijlen. Ze kunnen op papier de prijs van tv gelijkhouden omdat bij Interactieve TV altijd internet gekocht moet worden.



Dit heeft voor KPN zelfs nog een voordeel. De prijs van internet-only abonnement stijgt door deze strategie meer dan eigenlijk voor het internet deel noodzakelijk is.
Ik vind het erg jammer dat er alweer zenders gaan verdwijnen. Wat er voor in de plaats komt is erg mager. FOX is toch wel één van mijn favorieten. Misschien moet ik toch maar eens naar een andere aanbieder gaan kijken.
Deels wel nog even snel overstappen naar Telfort om een jaar later vanzelf weer terug in de stal te komen😜

😂🤣Inderdaad!
Ik heb een mail ontvangen dat het abonnement voor tv-internet en telefoon weer omhoog gaat en daar komt nog bij dat ik voor mijn 3 aansluitingen van digitenne ook geld voor moet gaan betalen. Hierdoor komt de KPN ver boven de concurrentie prijzen te staan. waarom doen ze dit, hierdoor gaan er mensen overstappen. Ikzelf zit er ook aan te denken. Er is zelfs al een reclame op de radio van T-mobile met gratis overstappen omdat de KPN te duur wordt. ik vind het een domme zet van de KPN



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic




Het overstappen zal best gratis zijn maar ook bij T-mobile gaat de prijs omhoog. Ze noemen het dan inflatiecorrectie. Bron; https://www.totaaltv.nl/nieuws/toch-prijsverhoging-bij-tmobile/



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


belachelijk dat de prijzen alweer omhoog gaan

vooral de mensen met de oude abonnementen (die al jaren bij kpn zijn) worden extra gepakt



het wordt misschien wel tijd om eens verder te kijken.

zo jammer dit
Jammer dat er wéér zenders verdwijnen waar we met veel plezier naar kijken.

Het aanbod wordt zo wel heel erg mager.

Dan ook nog een prijs verhoging.

Dubbel op.

Houd de zenders en verhoog de prijs kan ik me nog wel in vinden, maar dit gaat niet goed zo.

Klanten gaan lopen.

Luister naar de klant door bv eerst een enquête te houden.
Deels wel nog even snel overstappen naar Telfort om een jaar later vanzelf weer terug in de stal te komen😜

Zelf nu in een jaar met 9 maanden korting bij NLE en overstap gemaakt naar Telfort met een jaar korting. Zo kan ik het allemaal nog even rustig aan kijken en zien waar KPN mee komt. Positief: Ik belde voor mijn ouders die al jaren bij Telfort zitten en de actie gold ook gewoon voor bestaande abonnees. Nice.

Reageer