Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
Vanaf 1 juni allemaal vertrekken of de automatische incasso stopzetten. En zo maak je een statement naar KPN en kijken wat ze doen

En dan naar Tmobile wat niks uitmaakt omdat de NV KPN dan ook aan jou verdient middels de lijn huur die KPNnetwerkNL in rekening brengt dus blijft kabel over.
Is dat dan zo erg? Als sommige zenders bij KPN niet meer zichtbaar zijn en bij T-Mobile wel dan is dat toch geen probleem?
Is dat dan zo erg? Als sommige zenders bij KPN niet meer zichtbaar zijn en bij T-Mobile wel dan is dat toch geen probleem?

Is ook niet erg maar als het gaat om een statement maken doe het dan goed.
Dus in jou filosofie kan je alleen tv in combinatie met internet bij Ziggo en KPN kopen? Of in zeer beperkte gebieden net iets meer keuzes. Dit lijkt mij pas echt een ongezonde situatie die tot forse prijsverhogingen gaat leiden.
En met de reactie van Galdor68 op de vorige pagina werd de 1000-ste reactie bereikt.

Hopelijk komt er binnenkort duidelijkheid over de zenders die er voor terug komen.
Hoe kunnen jullie in godsnaam zo'n educatieve zender als NG eraf halen......???

Denk dat jullie hierdoor veel klanten gaan verliezen.
Dus in jou filosofie kan je alleen tv in combinatie met internet bij Ziggo en KPN kopen? Of in zeer beperkte gebieden net iets meer keuzes. Dit lijkt mij pas echt een ongezonde situatie die tot forse prijsverhogingen gaat leiden.





Hoe meer aanbieders hoe beter zeker voor internet en tv wordt de keuze steeds kleiner door alle overnames. De komst van een 2e energieleverancier die ook internet en tv gaat bieden al is het beperkt tot de eigen klanten is gunstig voor de extra keuze.



Waar het mij om gaat wil je echt een statement naar de NV KPN maken dan zou je ook niet voor een WBA provider moeten kiezen dan blijft er niet veel keuze over.



En met de reactie van Galdor68 op de vorige pagina werd de 1000-ste reactie bereikt.

Hopelijk komt er binnenkort duidelijkheid over de zenders die er voor terug komen.


Inderdaad want van de media worden we ook niet veel wijzer.
Maar ook Oxxio de tweede energieleverancier die tv en internet verkoopt gebruikt de WBA streams van KPN Wholesale. Net als alle andere serviceprovider die via koperdraad diensten leveren. Uitzondering is Youfone die een IPTV Android-platform van HUAWEI gebruikt.
Maar ook Oxxio de tweede energieleverancier die tv en internet verkoopt gebruikt de WBA streams van KPN Wholesale. Net als alle andere serviceprovider die via koperdraad diensten leveren. Uitzondering is Youfone die een IPTV Android-platform van HUAWEI gebruikt.

Je hebt het door voor dat statement wat Ruiling wil maken is massaal naar de kabel het meest effectief. Of dat op termijn verstandig is dat valt te bezien.
Maar iemand kan toch ook een statement maken door alleen bij KPN weg te gaan? KPN verdient via KPNnetwerkNL en KPN Wholesale echt minder dan dat een compleet abonnement met internet en rv wordt verkocht. Nog meer inkomsten en winst kost het KPN als de betreffende klant ook mobiel bij in dit voorbeeld T-Mobile gaat kopen. Want juist in FMC zit de toekomstige winst voor aanbieders op de vast-mobiele markt.
Dat bedoel ik maar dan met alles dus ook mobiel naar een aanbieder die op geen enkele manier iets met KPN te doen heeft dan valt Roze ook af die gaan voor internet ook via KPNnerwerkNL dus blijft Oranje/Rood over.



Afgaande op de 'maar' duizend reacties zal het aantal overstappers wel meevallen. Tenzij het puur voor die TVkanalen is.
of iedereen op een forum gaat melden dat ze gaan overstappen. Dat doen er echt maar weinig. En juist degene die het op dit soort forums schrijven die doen dat maar om een ding, en dat is KPN onder druk zetten en uiteindelijk toch niet overstappen. Ook het verweer dat naar zenders als 24Kitchen bij KPN niet veel gekeken wordt en dus daardoor het aantal overstappers wel mee gaat vallen, gaat zo goed als zeker niet op/ kijkers van die zender zijn trouwe kijkers en juist die zullen eerder overstappen om maar naar die zender te kinnen blijven kijken. En die interesseert het echt geen gebraden gehakt bal (om maar in de 24Kitchen sfeer te blijven) of roze nu wel of geen geld aan groen betaalt of niet,


Ik had al gebeld maar dan vervalt spotify en dat kost dan 8,99 per maand. Dus weg voordeel. 12 x 8,99 = 107,88 en 3 x 22,50 = 66,50. Dus 41,38 meer betalen. Wij maken erg veel gebruik van spotifyWow, je hebt hem geloof ik nog steeds niet hè.



Alles-in-1 Standaard kost vanaf 1 juni 2019: €72,00

Internet en TV kost vanaf 1 juni 2019: €62,50

Optie vast bellen kost: €1,00

Optie Spotify Premium kost: €8,99

Totaal kosten voor Internet en TV inclusief vast bellen en Spotify Premium: €72,49



De besparing door over te stappen is dus 3 x €22,50 - 12 x €0.49 = €61,62




Ik heb hem dank je. Het vaste bellen was

voor mij even onduidelijk omdat dit wel in het alles in 1 zat. En Ik bleef een beetje hangen in het alles in 1 pakket. Bedankt voor de uitleg 😁. Blijft wel het feit dat je als vaste klant wel heel

veel moeite moet doen om te blijven. Daar stoor ik me mateloos aan en is voor mij een rede om toch verder te kijken. KPN had service maar dat woord kennen ze niet meer
of iedereen op een forum gaat melden dat ze gaan overstappen. Dat doen er echt maar weinig. En juist degene die het op dit soort forums schrijven die doen dat maar om een ding, en dat is KPN onder druk zetten en uiteindelijk toch niet overstappen. Ook het verweer dat naar zenders als 24Kitchen bij KPN niet veel gekeken wordt en dus daardoor het aantal overstappers wel mee gaat vallen, gaat zo goed als zeker niet op/ kijkers van die zender zijn trouwe kijkers en juist die zullen eerder overstappen om maar naar die zender te kinnen blijven kijken. En die interesseert het echt geen gebraden gehakt bal (om maar in de 24Kitchen sfeer te blijven) of roze nu wel of geen geld aan groen betaalt of niet,





ik denk dat mensen het te gemakkelijk vinden en ook uit angst voor het nieuwe ( werkt alles wel goed ?) om over te stappen. Toch ga ik wel vergelijken en als het interessant genoeg is stap ik over. En na 1 jaar zien we wel of het bevalt en anders ga je weer terug. En dan krijg je wel een mooie aanbieding van KPN. Wij wisselen elk jaar van energieleverancier en dat scheelt heel veel

geld. Ga dit jaar eens kijken of het ook voor

providers geldt
Nu wordt er weer eenzijdig een prijsverhoging doorgevoerd van 2,50 meer per maand, afgelopen december ook al een prijsverhoging...Tussendoor vraagt KPN per mail hoe ik mijn internet ervaar, reageer ik netjes op dat het niet geweldig is, het is nl. vaak traag... daar krijg ik geen reactie op.



Wel gewoon de kosten omhoog schroeven voor een trouwe klant, terwijl een nieuwe klant korting krijgt en daarna 2,50 per maand minder gaat betalen.



Erg jammer dit KPN beleid, want ik merk geen verbetering op.
Ik kijk graag naar NGC maar het aanbod is wel flink kariger geworden de afgelopen jaren. Te veel Dr. Pol en hondenfluisteraars en te weinig voor mij echt interessante docu's. Dus echt vaak missen zal ik het ook weer niet...
ik vind het belachelijk dat KPN de prijzen omhoog doet , snap wel dat alles duurder kost , maar heb extra zenderspakket , en nu juist de leuke zender halen ze uit pakket ! Vind het echt belachelijk ! Wie deels dit met mij?



admin: @P van Etten bericht naar centrale topic verplaatst


Waarom verdwijnen FOX en Nat.Geogr. en Nat. Geogr. Wild bij KPN? Dit zijn zenders waar ik geregeld naar kijk. Jullie gaan bijvoorbeeld wel RTL Duitsland (onzinzender) in HD uitzenden.

Ik zou graag zien dat deze zenders in het pakket blijven.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Dat KPN de zender RTL in HD is gaan uitzenden heeft natuurlijk alles met de formule 1 te maken. Als er geen coureur zou zijn die Verstappen heet, dan zou RTL ook nog "gewoon" SD zijn.
Dat KPN de zender RTL in HD is gaan uitzenden heeft natuurlijk alles met de formule 1 te maken. Als er geen coureur zou zijn die Verstappen heet, dan zou RTL ook nog "gewoon" SD zijn.

😂🤣Zou je denken??? 😎


Ik vind het uitermate teleurstellend dat eerst de mededeling komt dat het alles-in-1 pakket wederom duurder gaat worden, terwijl ik voor mijn gevoel geen extra service krijg en ik dit niet kan rijmen met de inflatie. Daarnaast gaan jullie zenders verwijderen, maar ik zie er weinig boeiends voor terug komen. Er zijn ook zat zenders die ik niet kijk, maar wel in het abonnement zitten. Ik zou liever zelf een keuze willen maken welke zenders ik ontvang voor mijn maandbedrag, dan dat er zenders verdwijnen waar ik wel graag naar kijk. Zo nemen jullie zenders weg, ga ik dus meer betalen en zijn er van de zenders die ik wel kijk minder over voor dus meer geld. DIt vind ik behoorlijk scheef en daar ben ik dan ook zeer teleurgesteld over.



Misschien zou KPN eens onder de klanten moeten vragen wat men graag ziet, ipv alleen uit eigen kostenbesparing keuzes te maken. Nog even en jullie maken het wel heel makkelijk om de keuze voor een andere aanbieder te nemen.
Waardeloos! KPN denkt hiermee snel geld in het laatje te krijgen, schijnen ze nodig te hebben, maar dat kan nog wel eens vies tegenvallen. Eerder over dit issue met KPN gebeld, de telefonisch medewerker kon het ook niet verklaren. Standaard antwoorden van KPN zijn zo goedkoop en belachelijk, het is triest dat ze denken dat men dat gelooft. KPN weigert simpelweg te luisteren naar haar klanten. Dan toch maar Ziggo?
Schandalig!

€3.50 meer betalen voor minder dan voorheen.

9 zenders verwijderen, ook nog zenders die ik vaak kijk, en er komen maar 5 terug.

538 TV? 100%NL? Werkelijk?

En later komen er zenders bij? Waarom dan niet de prijsverhoging doorvoeren als die andere 4 zenders ook in het pakket zitten? Of is dit maar een zoethoudertje en komen er geen zenders meer bij? En dat nu voor €91 (!) per maand. Jullie durven wel hoor.

Zit er nu toch heel hard aan te denken om over te stappen

Vergoedingsbeleid KPN en Ziggo baart kleinere zenders zorgen

BRON: Totaal TV



Fox en TV5 Monde wordt ook genoemd!
Wordt toch maar weer Ziggo.. Goed gedaan de Jager met je salaris van €. 450.000,00 per jaar . Eerst Nederland belazeren met Griekenland en nu de KPN klanten een oor aan naaien.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic




Reageer