Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
ik weet zeker dat kpn heel veel klanten gaat verliezen, ook al onze favoriete zenders weg per 1 juni. mss ook voor ons tijd om weer terug te gaan naar ziggo👮🏼Nu zakt me de broek af dat fox en 24 kitchen van de zender wordt gehaald niet blij mee

wordt hier zeer veel bekeken

hoop dat jullie gaan inzien hoeveel klanten jullie zullen gaan verliezen



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic




Inderdaad schaal vergroting kan zeker ook negatief uitpakken.

In dat verband is wat via deze link te lezen is beangstigend te noemen een aantal details zijn anders onder het kopje media door recente overname's etc maar laat duidelijk zien dat KPN echt maar klein bier is en voor hun klanten juist weer oppermachtig.(tenzij je opzegt)


(knipje)



Ik kan me wel voorstellen dat juist de achterliggende eigenaren mee zullen helpen bij de onderhandelingen van de twee eerder genoemde concullega's.




Dat klopt wel, want je wilt geen ruzie met de Oranges, Liberty Globals of Vodafones van deze wereld. Wat daar natuurlijk in het geval van Ziggo bijkomt, is dat ze ook in Nederland zelf oppermachtig zijn met ongeveer 60% marktaandeel. Dan doe je het wel voor minder als zenderaanbieder, want anders kun je het kanaal wel opdoeken. Bij KPN is dat nog niet het geval.



Wat verder meespeelt is dat Liberty Global niet alleen providers heeft, maar ook contentbedrijven. Ik noemde daarom al Discovery, waaronder ook Eurosport valt. Relatief populaire kanalen, maar aangezien ze eigendom zijn van Liberty Global zullen die ook niet slikken als KPN dezelfde methode kiest.
Nog wat nieuws omtrent de gesprekken met FOX of nieuwe zenders die worden toegevoegd? Verdacht stil. Vind wel dat KPN de komende week uitsluitsel moet geven, zodat mensen nog goed voorbereid kunnen beslissen (en evt overstappen)!!
Mijn klacht is dat KPN zomaar een mail stuurt dat zenders zoals 24kitchen en National Geograpics uit het pakket verdwijnen. Je mag dan exen om over te stappen wat ik waarschijnlijk ga doen. Dit wil ik in principe niet omdat ik tot nu toe heel tevreden en met Kpn



admin: topic samengevoegd met bestaande topic


Nog wat nieuws omtrent de gesprekken met FOX of nieuwe zenders die worden toegevoegd? Verdacht stil. Vind wel dat KPN de komende week uitsluitsel moet geven, zodat mensen nog goed voorbereid kunnen beslissen (en evt overstappen)!!



Mijn voorspelling is dat de zenders op 1 juni verdwijnen, zonder dat er alternatieven voor komen. De reactie van KPN zal dan zijn dat die gesprekken nog lopen. Maar, alternatieven voor Fox, 24Kitchen, Disney Channel en Baby TV zijn er vanzelfsprekend niet echt.



Ergens in een achterkamertje worden de gesprekken tussen KPN en Fox dan toch voortgezet of doorgestart en uiteindelijk komen die zenders dan wel weer terug. De belangen zijn te groot. Eerder gebeurde dit al met de Discovery-zenders bij Zeelandnet en met de RTL(!) zenders bij Kabelnoord.
Goedemiddag

Ik heb net een mail gekregen dat o. a 24 kitchen, fox en national geografic er uit gaan

Ik ben daar niet blij mee ik kijk er graag naar

Ik hoop eigelijk dat het voor 1 juni nog veranderd

Maar dat zal wel niet natuurlijk

Misschien dat ik wel overstap pfff
Disney verkoopt Fox Sportzenders!



bron: DFA



Disney verkauft 21 Sportsender für 9,6 Milliarden Dollar

04.05.2019, 08:44 Uhr, dpa

Der Entertainment-Riese Walt Disney verkauft ein Paket von 21 Sportsendern an den US-Medienkonzern Sinclair Broadcast.





Wat gaat er allemaal nog spelen op de achtergrond?



@PeterG @Giant2000 @Paul_ @Galdor68 @UP @wjb
Disney verkoopt Fox Sportzenders!



bron: DFA



Disney verkauft 21 Sportsender für 9,6 Milliarden Dollar

04.05.2019, 08:44 Uhr, dpa

Der Entertainment-Riese Walt Disney verkauft ein Paket von 21 Sportsendern an den US-Medienkonzern Sinclair Broadcast.





Wat gaat er allemaal nog spelen op de achtergrond?



@PeterG @Giant2000 @Paul_ @Galdor68 @UP @wjb


Wordt ik voor de verandering vergeten @Noordzee? 😂😜



Maar effe serieus nu, hier ben ik ook wel benieuwd na, wat gaat er met Fox Sports gebeuren? 🤔 Niks over in de Nederlandse media? 😳
Nog niets erover gelezen in Nederlandse Media. Wel heel veel links uit Duitse en Zwitserse pers gevonden. Maar ik heb nog geen overzicht gevonden van de 21 namen.



Maar er speelt duidelijk iets op de achtergrond...
Ik kreeg een mail dat Fox verdwijnt per 1 juni. We kijken graag series bij fox.

Is er een manier om fox te behouden of de series te blijven zien?

Erg jammer dit.
Vergat Noordzee jou helemaal @Dennis Schreve da ken toch nie.



Dit is een verplichting uitgaande van de tegenhanger van de ACM anders was deze deal nooit goed gekeurd. Bron 1 bron2 bron3

Zover ik het goed begrijp gaat dit hoofdzakelijk om lokale usa gebaseerde zenders.

En betreft dit niet de Nederlandse Fox sports tak bron4
Lijkt voorlopig alleen Amerikaanse sportzenders te betreffen:

https://www.telegraaf.nl/financieel/3535924/disney-vangt-miljarden-voor-regionale-zenders
Ja inderdaad Galdor68, ik had het inmiddels ook gevonden. (Gelijke posting)
Dit was al bekend enkel nog niet aan wie deze belangen verkocht werden. Voor Nederland kunnen we het vergelijken met het verkopen van vodafone's glasvezel klanten aan Tmobile.



Twee zielen 1 gedachte ik zocht iets dichter bij de bron 👍🏻
Disney verkoopt Fox Sportzenders!



Disney verkauft 21 Sportsender für 9,6 Milliarden Dollar



Interessant, het lijkt nu te gaan om regionale Amerikaanse sportkanalen. Die vielen echter wel onder de Fox Network Group, net zoals het Nederlandse FOX Sports.



Hier wat meer informatie, het lijkt niet relevant voor de Europese markt. https://www.prnewswire.com/news-releases/sinclair-broadcast-group-to-acquire-21-regional-sports-networks-from-disney-at-a-valuation-of-10-6-billion-300843719.html





Wat gaat er allemaal nog spelen op de achtergrond?




Dat is wel een goeie vraag. Ik kan me amper voorstellen dat Disney al die ‘vreemde’ internationale kanalen zal behouden. Het partnership met NATIONAL GEOGRAPHIC zal wel behouden blijven. Maar 24Kitchen, BabyTV?



Het is sowieso een ratjetoe geworden, bijvoorbeeld omdat de Nederlandse Fox Sports eerst bij dezelfde divisie hoorde als Sky Sport in onder meer Duitsland en Engeland. Maar die zijn verkocht aan Comcast, terwijl Fox Sports NL naar Disney is gegaan.



Dus, ben heel benieuwd waar we over een paar maanden staan.
Volgens mij is FOX Sports ook geen onderdeel geweest van de overname door Disney.

FOX Sports is volgens mij sinds 19 maart 2019 onderdeel van FOX Corporation.


Volgens mij is FOX Sports ook geen onderdeel geweest van de overname door Disney.

FOX Sports is volgens mij sinds 19 maart 2019 onderdeel van FOX Corporation.




Alleen in de VS.
Volgens mij is FOX Sports ook geen onderdeel geweest van de overname door Disney.

FOX Sports is volgens mij sinds 19 maart 2019 onderdeel van FOX Corporation.
Alleen in de VS.


Oké. 🙂
Het is Disney van het begin af aan om het Entertainment deel gegaan dus 21th century ansich de rest tja part of the deal.

In December, Disney announced that it would acquire 21st Century Fox’s media holdings: its television and movie studios (but not its sports and news operations).




De regionale usa sportkanalen verkopen was van begin af aan verplicht vanwege Disney's belang in ESPN.



Foxsports Nederland was 51% Fox Network Group grote kans dat deze tak nog van Rupert Murdoch is en nu onder Fox Corporation valt en 49% de oprichter EMM



@wjb was me voor 😊
Goedenavond,

Ik wil toch het 1 en andere kwijt.

Ik ben sinds 02-01-2019 overgestapt van Ziggo naar jullie de KPN want was een beetje klaar met Ziggo vooral omtrent de behandeling naar mij (de klant toe) en dat ik het maand abonnement te duur vond.

Nu komen jullie met de mededeling dat jullie per 1 mei de internetsnelheid verhogen, erg aardig maar is niet waar ik om gevraagd of nodig heb en ik zie het als compensatie van het aanbod wat er nu wordt aangeboden.

Want vanaf 1 juni verdwijnen:



De zenders Antena 3, BabyTV, FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, NatGeo Wild, Wildhitz, Zing en radiozender WDR3. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic. En voor de andere zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders.

Ik krijg daarvoor terug vanaf 1 april de zenders:

TV 538 en natuurzender LoveNature toegevoegd aan het Basispakket. Daarnaast hebben we het Pluspakket uitgebreid met 100% NL TV en Stingray Classica (voorheen Brava).

Dus er verdwijnen 9 zenders en ik krijg er 4 zenders voor terug en dan moet ik ook nog is meer gaan betalen met mijn maand abonnement, oké het is maar 1 euro.



Ik baal want de zenders FOX TV (kanaal 14), National Geographic en NatGeo Wild kijk ik elke dag dus heel graag die gaan jullie nu verwijderen en de zenders die ik erbij krijg TV 538 en natuurzender LoveNature, 100% NL TV en Stingray Classica (voorheen Brava) daar heb ik helemaal niets mee.

Ja LoveNature is wel leuk alleen moeten jullie er wel aan gaan werken dat er een ondertiteling bij komt, niet dat mijn Engels slecht is maar er zijn ook oudere mensen die graag naar natuurprogramma’s kijken.



Ik vind dit erg ongepast hoe jullie dit doen want uiteindelijk is de klant koning, nou dit blijkt nu van niet.

Jullie hadden het anders moeten brengen, jullie hadden kunnen zeggen in een brief/mail aan de klanten dat er zenders weg gaan en zenders bij komen en de klant de keuze laten maken welke zij weg willen en welke zij erbij willen en zo laten jullie de klant kiezen en niet dat jullie het bepalen.

Want ik heb nu bv Franse, Italiaanse en Turkse zenders en daar heb ik niets mee.

Ik heb mijn klacht al eerder geplaatst bij het Forum maar geen respons, erg jammer.

M.v.g.

Alex verbraak



Admin: bericht naar lopende topic verplaatst


Dat jullie het abonnement verhogen is tot daar aan toe. Maar dat jullie Fox schrappen ben ik het niet mee eens. Kijk geruime tijd daar 4 series op en dat is straks gewoon klaar. En ik betaal meer en ik verlies mijn series. Denk dat ik maar overstap naar ziggo na 22 jaar want dit is niet leuk meer zo.
wat vreselijk jammer dat 24kitchen bij de KPN verdwijnt! Onbegrijpelijk.

Wij stappen over naar Ziggo!
Is het ook mogelijk om contracten om te zetten als je nog niet contract vrij bent ik zie tot mijn verbazing dat ik dan sneller internet heb voor 1 euro minder per maand 😞
Die manier is overstappen naar een provider die de zenders wel blijft doorgeven. Ik ben zelf al aan het oriënteren en als KPN dit doorzet ben ik zeker weg...

Inderdaad jammer dit, ook voor KPN.
Hallo @almere67 , bij andere providers zoals o.a. Ziggo werkt het niet anders.

Dat de klant koning is is een cliché, de klant dient zich dan ook als koning te gedragen en dat is geen cliché.





Admin: reactie naar lopende topic verplaatst


Reageer