Skip to main content
News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1526 reacties

babske1973
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 mei 2019
babske1973 schreef:
ik weet zeker dat kpn heel veel klanten gaat verliezen, ook al onze favoriete zenders weg per 1 juni. mss ook voor ons tijd om weer terug te gaan naar ziggo👮🏼
Bertdus schreef:
Nu zakt me de broek af dat fox en 24 kitchen van de zender wordt gehaald niet blij mee
wordt hier zeer veel bekeken
hoop dat jullie gaan inzien hoeveel klanten jullie zullen gaan verliezen

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 135 reacties
  • 2 mei 2019
Galdor68 schreef:
Inderdaad schaal vergroting kan zeker ook negatief uitpakken.
In dat verband is wat via deze link te lezen is beangstigend te noemen een aantal details zijn anders onder het kopje media door recente overname's etc maar laat duidelijk zien dat KPN echt maar klein bier is en voor hun klanten juist weer oppermachtig.(tenzij je opzegt)

(knipje)

Ik kan me wel voorstellen dat juist de achterliggende eigenaren mee zullen helpen bij de onderhandelingen van de twee eerder genoemde concullega's.

Dat klopt wel, want je wilt geen ruzie met de Oranges, Liberty Globals of Vodafones van deze wereld. Wat daar natuurlijk in het geval van Ziggo bijkomt, is dat ze ook in Nederland zelf oppermachtig zijn met ongeveer 60% marktaandeel. Dan doe je het wel voor minder als zenderaanbieder, want anders kun je het kanaal wel opdoeken. Bij KPN is dat nog niet het geval.

Wat verder meespeelt is dat Liberty Global niet alleen providers heeft, maar ook contentbedrijven. Ik noemde daarom al Discovery, waaronder ook Eurosport valt. Relatief populaire kanalen, maar aangezien ze eigendom zijn van Liberty Global zullen die ook niet slikken als KPN dezelfde methode kiest.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 300 reacties
  • 3 mei 2019
Nog wat nieuws omtrent de gesprekken met FOX of nieuwe zenders die worden toegevoegd? Verdacht stil. Vind wel dat KPN de komende week uitsluitsel moet geven, zodat mensen nog goed voorbereid kunnen beslissen (en evt overstappen)!!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 3 mei 2019
Mijn klacht is dat KPN zomaar een mail stuurt dat zenders zoals 24kitchen en National Geograpics uit het pakket verdwijnen. Je mag dan exen om over te stappen wat ik waarschijnlijk ga doen. Dit wil ik in principe niet omdat ik tot nu toe heel tevreden en met Kpn

admin: topic samengevoegd met bestaande topic

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 135 reacties
  • 4 mei 2019
jobje73 schreef:
Nog wat nieuws omtrent de gesprekken met FOX of nieuwe zenders die worden toegevoegd? Verdacht stil. Vind wel dat KPN de komende week uitsluitsel moet geven, zodat mensen nog goed voorbereid kunnen beslissen (en evt overstappen)!!

Mijn voorspelling is dat de zenders op 1 juni verdwijnen, zonder dat er alternatieven voor komen. De reactie van KPN zal dan zijn dat die gesprekken nog lopen. Maar, alternatieven voor Fox, 24Kitchen, Disney Channel en Baby TV zijn er vanzelfsprekend niet echt.

Ergens in een achterkamertje worden de gesprekken tussen KPN en Fox dan toch voortgezet of doorgestart en uiteindelijk komen die zenders dan wel weer terug. De belangen zijn te groot. Eerder gebeurde dit al met de Discovery-zenders bij Zeelandnet en met de RTL(!) zenders bij Kabelnoord.

Hannie huliselan
Nieuwkomer
Goedemiddag
Ik heb net een mail gekregen dat o. a 24 kitchen, fox en national geografic er uit gaan
Ik ben daar niet blij mee ik kijk er graag naar
Ik hoop eigelijk dat het voor 1 juni nog veranderd
Maar dat zal wel niet natuurlijk
Misschien dat ik wel overstap pfff

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37163 reacties
  • 4 mei 2019
Disney verkoopt Fox Sportzenders!

bron: DFA

Disney verkauft 21 Sportsender für 9,6 Milliarden Dollar

04.05.2019, 08:44 Uhr, dpa
Der Entertainment-Riese Walt Disney verkauft ein Paket von 21 Sportsendern an den US-Medienkonzern Sinclair Broadcast.

Wat gaat er allemaal nog spelen op de achtergrond?

@PeterG @Giant2000 @Paul_ @Galdor68 @UP @wjb

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Noordzee schreef:

bron: DFA

04.05.2019, 08:44 Uhr, dpa
Der Entertainment-Riese Walt Disney verkauft ein Paket von 21 Sportsendern an den US-Medienkonzern Sinclair Broadcast.

@PeterG @Giant2000 @Paul_ @Galdor68 @UP @wjb

Wordt ik voor de verandering vergeten @Noordzee? 😂😜

Maar effe serieus nu, hier ben ik ook wel benieuwd na, wat gaat er met Fox Sports gebeuren? 🤔 Niks over in de Nederlandse media? 😳

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37163 reacties
  • 4 mei 2019
Nog niets erover gelezen in Nederlandse Media. Wel heel veel links uit Duitse en Zwitserse pers gevonden. Maar ik heb nog geen overzicht gevonden van de 21 namen.

Maar er speelt duidelijk iets op de achtergrond...

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 4 mei 2019
Ik kreeg een mail dat Fox verdwijnt per 1 juni. We kijken graag series bij fox.
Is er een manier om fox te behouden of de series te blijven zien?
Erg jammer dit.

• 0 reacties
  • 4 mei 2019
Vergat Noordzee jou helemaal @Dennis Schreve da ken toch nie.

Dit is een verplichting uitgaande van de tegenhanger van de ACM anders was deze deal nooit goed gekeurd. Bron 1 bron2 bron3
Zover ik het goed begrijp gaat dit hoofdzakelijk om lokale usa gebaseerde zenders.
En betreft dit niet de Nederlandse Fox sports tak bron4

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37163 reacties
  • 4 mei 2019
Lijkt voorlopig alleen Amerikaanse sportzenders te betreffen:
https://www.telegraaf.nl/financieel/3535924/disney-vangt-miljarden-voor-regionale-zenders

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 37163 reacties
  • 4 mei 2019
Ja inderdaad Galdor68, ik had het inmiddels ook gevonden. (Gelijke posting)

• 0 reacties
  • 4 mei 2019
Dit was al bekend enkel nog niet aan wie deze belangen verkocht werden. Voor Nederland kunnen we het vergelijken met het verkopen van vodafone's glasvezel klanten aan Tmobile.

Twee zielen 1 gedachte ik zocht iets dichter bij de bron 👍🏻

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 135 reacties
  • 4 mei 2019
Noordzee schreef:

Interessant, het lijkt nu te gaan om regionale Amerikaanse sportkanalen. Die vielen echter wel onder de Fox Network Group, net zoals het Nederlandse FOX Sports.

Hier wat meer informatie, het lijkt niet relevant voor de Europese markt. https://www.prnewswire.com/news-releases/sinclair-broadcast-group-to-acquire-21-regional-sports-networks-from-disney-at-a-valuation-of-10-6-billion-300843719.html

Dat is wel een goeie vraag. Ik kan me amper voorstellen dat Disney al die ‘vreemde’ internationale kanalen zal behouden. Het partnership met NATIONAL GEOGRAPHIC zal wel behouden blijven. Maar 24Kitchen, BabyTV?

Het is sowieso een ratjetoe geworden, bijvoorbeeld omdat de Nederlandse Fox Sports eerst bij dezelfde divisie hoorde als Sky Sport in onder meer Duitsland en Engeland. Maar die zijn verkocht aan Comcast, terwijl Fox Sports NL naar Disney is gegaan.

Dus, ben heel benieuwd waar we over een paar maanden staan.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 mei 2019
Volgens mij is FOX Sports ook geen onderdeel geweest van de overname door Disney.
FOX Sports is volgens mij sinds 19 maart 2019 onderdeel van FOX Corporation.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 135 reacties
  • 4 mei 2019
wjb schreef:
Volgens mij is FOX Sports ook geen onderdeel geweest van de overname door Disney.

Alleen in de VS.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 4 mei 2019
UP schreef:
wjb schreef:
Alleen in de VS.

Oké. 🙂

• 0 reacties
  • 4 mei 2019
Het is Disney van het begin af aan om het Entertainment deel gegaan dus 21th century ansich de rest tja part of the deal.
In December, Disney announced that it would acquire 21st Century Fox’s media holdings: its television and movie studios (but not its sports and news operations).

De regionale usa sportkanalen verkopen was van begin af aan verplicht vanwege Disney's belang in ESPN.

Foxsports Nederland was 51% Fox Network Group grote kans dat deze tak nog van Rupert Murdoch is en nu onder Fox Corporation valt en 49% de oprichter EMM

@wjb was me voor 😊

• Topper
  • 14 reacties
  • 4 mei 2019
Goedenavond,
Ik wil toch het 1 en andere kwijt.
Ik ben sinds 02-01-2019 overgestapt van Ziggo naar jullie de KPN want was een beetje klaar met Ziggo vooral omtrent de behandeling naar mij (de klant toe) en dat ik het maand abonnement te duur vond.
Nu komen jullie met de mededeling dat jullie per 1 mei de internetsnelheid verhogen, erg aardig maar is niet waar ik om gevraagd of nodig heb en ik zie het als compensatie van het aanbod wat er nu wordt aangeboden.
Want vanaf 1 juni verdwijnen:

De zenders Antena 3, BabyTV, FOX TV (kanaal 14), National Geographic, 24Kitchen, NatGeo Wild, Wildhitz, Zing en radiozender WDR3. De zender LoveNature komt in de plaats voor National Geographic. En voor de andere zenders die verdwijnen, zoeken we uiteraard goede vervangende zenders.
Ik krijg daarvoor terug vanaf 1 april de zenders:
TV 538 en natuurzender LoveNature toegevoegd aan het Basispakket. Daarnaast hebben we het Pluspakket uitgebreid met 100% NL TV en Stingray Classica (voorheen Brava).
Dus er verdwijnen 9 zenders en ik krijg er 4 zenders voor terug en dan moet ik ook nog is meer gaan betalen met mijn maand abonnement, oké het is maar 1 euro.

Ik baal want de zenders FOX TV (kanaal 14), National Geographic en NatGeo Wild kijk ik elke dag dus heel graag die gaan jullie nu verwijderen en de zenders die ik erbij krijg TV 538 en natuurzender LoveNature, 100% NL TV en Stingray Classica (voorheen Brava) daar heb ik helemaal niets mee.
Ja LoveNature is wel leuk alleen moeten jullie er wel aan gaan werken dat er een ondertiteling bij komt, niet dat mijn Engels slecht is maar er zijn ook oudere mensen die graag naar natuurprogramma’s kijken.

Ik vind dit erg ongepast hoe jullie dit doen want uiteindelijk is de klant koning, nou dit blijkt nu van niet.
Jullie hadden het anders moeten brengen, jullie hadden kunnen zeggen in een brief/mail aan de klanten dat er zenders weg gaan en zenders bij komen en de klant de keuze laten maken welke zij weg willen en welke zij erbij willen en zo laten jullie de klant kiezen en niet dat jullie het bepalen.
Want ik heb nu bv Franse, Italiaanse en Turkse zenders en daar heb ik niets mee.
Ik heb mijn klacht al eerder geplaatst bij het Forum maar geen respons, erg jammer.
M.v.g.
Alex verbraak

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 mei 2019
Dat jullie het abonnement verhogen is tot daar aan toe. Maar dat jullie Fox schrappen ben ik het niet mee eens. Kijk geruime tijd daar 4 series op en dat is straks gewoon klaar. En ik betaal meer en ik verlies mijn series. Denk dat ik maar overstap naar ziggo na 22 jaar want dit is niet leuk meer zo.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 mei 2019
wat vreselijk jammer dat 24kitchen bij de KPN verdwijnt! Onbegrijpelijk.
Wij stappen over naar Ziggo!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 124 reacties
  • 4 mei 2019
Is het ook mogelijk om contracten om te zetten als je nog niet contract vrij bent ik zie tot mijn verbazing dat ik dan sneller internet heb voor 1 euro minder per maand 😞

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 4 mei 2019
Die manier is overstappen naar een provider die de zenders wel blijft doorgeven. Ik ben zelf al aan het oriënteren en als KPN dit doorzet ben ik zeker weg...
Inderdaad jammer dit, ook voor KPN.

• 0 reacties
  • 4 mei 2019
Hallo @almere67 , bij andere providers zoals o.a. Ziggo werkt het niet anders.
Dat de klant koning is is een cliché, de klant dient zich dan ook als koning te gedragen en dat is geen cliché.

Admin: reactie naar lopende topic verplaatst