Skip to main content
News

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019

Wijzigingen KPN zenderaanbod en prijzen 2019
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1526 reacties

• 0 reacties
  • 8 april 2019
PeterG schreef:
Precies. Hier 5 up maar het is ruim 15 (koper). Op glas zal de marge mogelijk ruimer zijn.

Valt hier wel mee met een 50/50 glas abo zit de download vaak net onder de 50Mb en de up meest rond de 60Mb

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 300 reacties
  • 8 april 2019
Dennis Schreve schreef:

Lukas_ schreef:
Ook al voordat je de verhoging van 150 naar 200mbps kreeg?
Ja dat klopt @Lukas_, toen had ik ook de 60 up.

Heb ondertussen ook 200 Mbps download! maar nog wel maar 32 mbps upload. Heeft iemand enig idee hoe ik dit naar 60 krijg net als bij Dennis?

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Lukas_ schreef:

Dennis Schreve schreef:

Lukas_ schreef:
Heb ondertussen ook 200 Mbps download! maar nog wel maar 32 mbps upload. Heeft iemand enig idee hoe ik dit naar 60 krijg net als bij Dennis?

@Lukas_ wat fijn dat je 200 Mbit/s hebt. Maar je betaald dus nu € 8,99 extra per maand op je abonnement. Of niet?

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 103 reacties
  • 8 april 2019
.....met een klein beetje verbazing zit ik dit forum te lezen. En de verbazing zet zich om in boosheid.

Heb alles in 1 abbo met spotify uit 2016 .... na een stevige verhoging vorig jaar (4,50 euro) zonder notificatie (via webchat aangegeven) nu 3,5 euro voor de kiezen. of te wel 7 % om 5 %
En wederom geen mail, geen brief.

En dat is wrang : want afgelopen maanden wel veel communicatie vanuit KPN wat wel goed verliep.
Zo heb ik persoonsgegevens veranderd via mijn KPN, zo heb ik mijn rekeningnummer veranderd via KPN,
veel contact en KPN pagina's bezocht om recentelijk mijn abonnement (mobiel, onderdeel van een KPN Compeet) te verlengen.
Nergens maar ook duidelijk een signaal dat er wijzigingen zouden volgen.

Net alles afgerond, alles verlengd (ook vanwege de KPN compleet "voordeel" ) en nu dit bericht hier lezen.

Weinig klantvriendelijk van KPN.

Volgens mij horen jullie mij duidelijker te informeren. Hoeft natuurlijk niet in mijn verlenging van mijn mobiel info te zitten, maar wel even wat duidelijker en sneller zichtbaar aan te bieden op kpn.com ipv achter een wijzigingspagina zonder directe link op KPN.com. Net nog gekeken er staat geen directe link en het staat ook niet onder "nieuws". of "beleef KPN".

En het alternatief , opzeggen, nekt meteen de KPN compleet voordelen, met als gevolg nog een flinke tijd een in verhouding dure KPN mobiel pakket moet aanhouden.....

Weinig chique beste KPN, weinig chique.

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 300 reacties
  • 8 april 2019
Dennis Schreve schreef:

Lukas_ schreef:

Dennis Schreve schreef:

Lukas_ schreef:

@Lukas_ wat fijn dat je 200 Mbit/s hebt. Maar je betaald dus nu € 8,99 extra per maand op je abonnement. Of niet?

Nee, nog steeds 150/15 maar hij is alvast naar 200 gezet voor de snelheidsverhoging van 1 juni!

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Lukas_ schreef:
Nee, nog steeds 150/15 maar hij is alvast naar 200 gezet voor de snelheidsverhoging van 1 juni!

Aha, heb jij dan toevallig ook Internet + TV 4K? Want daar gaat inderdaad het internetsnelheid gratis omhoog van 150 naar 200 Mbit/s! 🤗 Maar ik zie dat je in jou woonplaats ook glasvezel hebt. ;)

Helaas heb ik dan wel Glasvezel + Koper, (BVDSL) Maar 200 Mbit/s is erg mooi! Toch? 👍🏼

UHDFreak
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+5
  • 262 reacties
  • 8 april 2019
Beetje jammer dat ik met stom toeval in dit topic terecht kom en geen mail ontvangen heb. Bij verandering horen jullie mij toch gewoon te informeren? Als ik iets verander aan mijn pakket dan krijg ik wel een email, dus blijkbaar is mijn mailadres wel bekend bij jullie.

• 1985 reacties
  • 9 april 2019
Ik ook niet, maar het is dan ook nog géén 1 juni 2019 🙂

Controleer je mailbox eens wanneer je afgelopen jaar de mail met tarievenwijziging hebt ontvangen,...
Kun je een idee krijgen van wanneer die komt.

• 0 reacties
  • 9 april 2019
Het kan net als bij ons Telfort klanten met de privacy settings te maken hebben, hoewel ik van mening ben dat bij dit soort belangrijke info dit naar ieder die het betreft verzonden moet worden.

• 1985 reacties
  • 9 april 2019
Ik kijk er anders tegenaan. Mailingcorrespontie gebeurd vaak jaarlijks m.b.t dit soort wijzigingen. Vaak is het zo dat een bedrijf tot 14 dagen voor de wijzigings/ verlengingsdatum correspondentie mag versturen.

Als er dan een bepaalde groep op een forum zit waar aankondigingen veelal en vaak erg optijd worden aangekondigd en dit dan per toeval lezen. Kan een mailingserver hier natuurlijk geen rekening mee houden. Wat weer resulteert in mensen die dit dan lezen en gelijk verontwaardigt/ onwillig zijn. Zonder nog de officiële berichtgeving te hebben gehad en/of goed
gelezen te hebben, om dan direct maar te roepen dat ze het er niet mee eens zijn.

Die privacysettings ligt bij de klant zelf. Diegene kiest daar zelf voor en dan kan een mailing inderdaad niet aankomen. En dan krijg je ook een hele groep klanten die eventueel vrij laat die een brief op de mat ontvangen. Dit laatste ligt vaak in de handen van PostNL wat ook regelmatig niet helemaal goed gaat.

Na 2003 is NL echt een cultureel klaag land geworden 😂

• 0 reacties
  • 9 april 2019
Wat betreft algemene reclame of de sporadische nieuwsbrieven via email ja dan heb je gelijk aangaande de privacy settings. Ik ga er vanuit dat de officiele berichtgeving naar de individuele klanten 1 maand van te voren zal plaats vinden dus voor 1 mei, gezien de wijziging per 1 juni in gaat.

Oww verklaar wat is er zo bijzonder aan 2003? Oh wacht zal even zoeken.
Nederlanders zijn van oorsprong klagers en slecht met veranderingen in mijn beleving.

• 1985 reacties
  • 9 april 2019
Dat was mijn eerste jaar met een abonnement/verzekering waar dan ook. De eerste keer na mijn ziektekosten dat ik voor nog meer kosten moest gaan opdraaien. En omdat ik tegenwoordig zelf in de verzekeringen werk, hoor en lees ik het overal,...

Oh, en ik kreeg vorig jaar op 16 mei de berichtgeving met de wijziging op 1 juni 😇

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Auteur
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 9 april 2019
*Er zijn aanvullende zenderwijzigingen aangekondigd. Ik heb het startbericht aangepast.

• 1985 reacties
  • 9 april 2019
Tjong, Fox er vanaf,

Dat had ik nu niet verwacht, daar gaat mijn up to date houden van Walking dead,...

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
Wat jammer dat national geographic stopt per 1 juni dat had ik niet verwacht en wel de prijs omhoog gooien.

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
9 zenders gaan weg en de prijs gaat omhoog.

Forum|alt.badge.img+16
  • Forum titaan
  • 5992 reacties
  • 9 april 2019
Gaan deze zenders ook weg bij Digitenne?

• 0 reacties
  • 9 april 2019
Het verdwijnen van Fox zat er aan te komen, een groot deel van de Fox zenders is naar Disney gegaan. De National Geographics verbaasd me.
Daar zou ik maar wel van uit gaan @Giant2000 gebeurt dit niet is het een meevaller.

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12371 reacties
  • 9 april 2019
Giant2000 schreef:
Gaan deze zenders ook weg bij Digitenne?

De wijzigingen gelden inderdaad voor al onze platformen: itv - itvonline - de tv app en Digitenne.

• 0 reacties
  • 9 april 2019
En voor de NLe, XS4ALL, Solcon en Telfortklanten neem ik aan hoewel via die bronnen hier nog niet veel over gemeld wordt helaas. Wat deels met de lopende zaken mischien logisch is.

@david_meyer25 KPN stopt met de doorgifte ik heb nog niks kunnen vinden dat NGC zelf de stekker eruit zou trekken.

david_meyer25
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
@Galdor68 ja dat snap ik volgens mij wordt NGC goed bekeken.

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 9 april 2019
Ik lees net dat er weer zenderwijzigingen aankomen en dat deze keer o.a. Antena 3 wordt verwijderd. Nadat we eerder TV5 en TVE al moesten missen, gaat nu ook deze - door ons veel bekeken - zender eraf. Voor ons een reden om ons (na een heel leven KPN en zijn voorgangers) te oriënteren op een andere provider.... tenzij er veel bijval komt en KPN zich alsnog "bedenkt" voor wat betreft deze wijziging?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • 6509 reacties
  • 9 april 2019
Hoe krijgt KPN het voor elkaar om NGC en FOX te verwijderen? Dit is echt de domste keus ooit en dus voor mij nu ook dus de redenen om waarschijnlijk weg te gaan bij KPN en de overstap naar de oranje vrienden te maken.
@Paul_ waarom is deze keuze gemaakt om zulke goede zenders weg te doen?

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
Fox eraf? Dit is wel heel apart, dit had ik niet verwacht! 😮

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
ChrisWissink schreef:
Hoe krijgt KPN het voor elkaar om NGC en FOX te verwijderen? Dit is echt de domste keus ooit en dus voor mij nu ook dus de redenen om waarschijnlijk weg te gaan bij KPN en de overstap naar de oranje vrienden te maken.
@Paul_ waarom is deze keuze gemaakt om zulke goede zenders weg te doen?

Ik zou dit ook wel eens willen weten!