Skip to main content
De komende tijd zullen er weer zender- en prijswijzigingen plaatsvinden. Sinds 1 april, gisteren dus, hebben we enkele nieuwe zenders toegevoegd en vanaf 1 juni gaat de prijs van de huidige abonnementen gewijzigd worden. Ook zullen er vanaf 1 juni enkele zenders vervallen. Hier lees je er alles over.



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders. Hieruit zijn deze wijzigingen voort gekomen. Toch wel een speciale vermelding waard: Brava (Stingray Classica) komt per 1 april terug! Toen deze zender in 2017 kwam te vervallen hebben we daar veel reacties op gekregen, dus ik ben blij om te kunnen melden dat 'ie weer terugkomt. Een volledig zenderoverzicht vind je hier: Zenderoverzicht radio en Interactieve TV





Toevoegingen zenderaanbod per 1 april

In maart hebben we RTL Television HD toegevoegd aan het zenderaanbod, wat fijn is voor de fans van Formule 1 die geen Ziggo Sport abonnement hebben. Ook is er goed nieuws voor de liefhebbers van klassieke muziek: Brava (HD) wordt weer toegevoegd aan het pakket.. Recent heeft die zender trouwens de naam Stingray Classica gekregen. Andere muziekzenders die worden toegevoegd zijn TV538 (HD) en 100% NL TV (SD). Wellicht ken je de zender LoveNature wel uit het 4K aanbod. Die zender wordt nu ook aan het basispakket toegevoegd (de HD-variant).



Daarnaast voegen we Star Bharat toe aan het Basispakket, en Star Vijay aan het Hindi Pakket.



Deze zenders komen te vervallen

Zoals velen van jullie weten zijn er de afgelopen tijd zenders gestopt met uitzenden in Nederland (AMC en Travel Channel bijvoorbeeld), wat logischerwijs inhoudt dat we ze niet meer aan kunnen bieden. Ook zullen de zenders Disney Junior en Zing helaas komen te vervallen omdat deze zenders ermee stoppen.



De andere zenders die komen te vervallen zijn WildHitz en Antena3. Dit zal gebeuren per 1 juni,



Goed nieuws!

De zenders FOX, National Geographic, 24Kitchen, Disney Channel, NatGeoWild en Baby TV blijven in ons aanbod. Je kunt dus blijven genieten van je favoriete zenders :)



Zenders die we toevoegen

Per 1 juni zal 538 TV óók op kanaal 109 (nu nog Wildhitz) te zien zijn.



Zenders die komen te vervallen





Prijswijziging bestaande abonnementen

De nieuwe prijzen van de abonnementen gaan in per 1 juni. Vanaf april gaan we de nieuwe prijzen communiceren, maar ze gaan dus in per 1 juni. Hieronder zet ik de meestvoorkomende abonnementen met de nieuwe prijzen.



De prijzen voor extra diensten wijzigen niet, afgezien van de eerder aangekondigde prijswijziging van Fox Sports (per 1 februari).



Staat jouw abonnement er niet tussen? Kijk dan op kpn.com/wijziging2019 of wacht jouw e-mail/brief af.



Huidige abonnementen



Oudere abonnementen



Beltarieven VoIP



Uitzondering: per 15 mei is er geen starttarief meer voor bellen naar het buitenland zone 1 EU.



Veelgestelde vragen (FAQ)



Waarom voert KPN per 1 juni wijzigingen door?

De maandbedragen en tarieven wijzigen om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit van diensten en het netwerk. Dit stelt ons in staat om nieuwe introducties te doen (zoals de wifi belofte) en internetsnelheden te verhogen. Ook een snellere uitrol van glasvezel is hierdoor mogelijk.



Hoe word ik over de wijzigingen geïnformeerd?

Per e-mail en waar nodig per brief.



Waarom gaan niet alle bestaande abonnementen gelijk in prijs omhoog?

Per bestaand abonnement is gekeken of deze in lijn ligt met de nieuwe abonnementen. De prijzen van de bestaande abonnementen zijn op basis van die vergelijking wel of niet gewijzigd.



Ben ik contractvrij n.a.v. deze (prijs)wijzigingen?

Klanten met Internet of Internet en TV zijn contractvrij tot 1 juni 2019. Klanten met PSTN/ISDN zijn contractvrij tot 1 juli 2019. Contractvrij zijn betekent dat je tot de gecommuniceerde datum kosteloos jouw huidige abonnement bij KPN kunt stopzetten, ook al zit je nog in een jaarcontract.



Verandert er nog iets voor KPN Compleet?

Nee, de voordelen van KPN Compleet blijven ongewijzigd.



Wat gebeurt er met de opnames van de zenders die verwijderd worden?

De opnames van de zenders die verwijderd worden blijven niet bewaard. Je raakt deze opnames dus kwijt.



Als je vragen hebt over wat er gaat veranderen bij jouw specifieke abonnement, wacht dan rustig de e-mail/brief af. Er zijn vele abonnementen, die ik niet allemaal individueel kan benoemen in dit topic. Heb je verder opmerkingen of vragen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.
Precies. Hier 5 up maar het is ruim 15 (koper). Op glas zal de marge mogelijk ruimer zijn.

Valt hier wel mee met een 50/50 glas abo zit de download vaak net onder de 50Mb en de up meest rond de 60Mb


Ook al voordat je de verhoging van 150 naar 200mbps kreeg?Ja dat klopt @Lukas_, toen had ik ook de 60 up.


Heb ondertussen ook 200 Mbps download! maar nog wel maar 32 mbps upload. Heeft iemand enig idee hoe ik dit naar 60 krijg net als bij Dennis?






Ook al voordat je de verhoging van 150 naar 200mbps kreeg?Ja dat klopt @Lukas_, toen had ik ook de 60 up.
Heb ondertussen ook 200 Mbps download! maar nog wel maar 32 mbps upload. Heeft iemand enig idee hoe ik dit naar 60 krijg net als bij Dennis?



@Lukas_ wat fijn dat je 200 Mbit/s hebt. Maar je betaald dus nu € 8,99 extra per maand op je abonnement. Of niet?




.....met een klein beetje verbazing zit ik dit forum te lezen. En de verbazing zet zich om in boosheid.



Heb alles in 1 abbo met spotify uit 2016 .... na een stevige verhoging vorig jaar (4,50 euro) zonder notificatie (via webchat aangegeven) nu 3,5 euro voor de kiezen. of te wel 7 % om 5 %

En wederom geen mail, geen brief.



En dat is wrang : want afgelopen maanden wel veel communicatie vanuit KPN wat wel goed verliep.

Zo heb ik persoonsgegevens veranderd via mijn KPN, zo heb ik mijn rekeningnummer veranderd via KPN,

veel contact en KPN pagina's bezocht om recentelijk mijn abonnement (mobiel, onderdeel van een KPN Compeet) te verlengen.

Nergens maar ook duidelijk een signaal dat er wijzigingen zouden volgen.



Net alles afgerond, alles verlengd (ook vanwege de KPN compleet "voordeel" ) en nu dit bericht hier lezen.



Weinig klantvriendelijk van KPN.



Volgens mij horen jullie mij duidelijker te informeren. Hoeft natuurlijk niet in mijn verlenging van mijn mobiel info te zitten, maar wel even wat duidelijker en sneller zichtbaar aan te bieden op kpn.com ipv achter een wijzigingspagina zonder directe link op KPN.com. Net nog gekeken er staat geen directe link en het staat ook niet onder "nieuws". of "beleef KPN".



En het alternatief , opzeggen, nekt meteen de KPN compleet voordelen, met als gevolg nog een flinke tijd een in verhouding dure KPN mobiel pakket moet aanhouden.....





Weinig chique beste KPN, weinig chique.






Ook al voordat je de verhoging van 150 naar 200mbps kreeg?Ja dat klopt @Lukas_, toen had ik ook de 60 up.
Heb ondertussen ook 200 Mbps download! maar nog wel maar 32 mbps upload. Heeft iemand enig idee hoe ik dit naar 60 krijg net als bij Dennis?

@Lukas_ wat fijn dat je 200 Mbit/s hebt. Maar je betaald dus nu € 8,99 extra per maand op je abonnement. Of niet?



Nee, nog steeds 150/15 maar hij is alvast naar 200 gezet voor de snelheidsverhoging van 1 juni!


Nee, nog steeds 150/15 maar hij is alvast naar 200 gezet voor de snelheidsverhoging van 1 juni!



Aha, heb jij dan toevallig ook Internet + TV 4K? Want daar gaat inderdaad het internetsnelheid gratis omhoog van 150 naar 200 Mbit/s! 🤗 Maar ik zie dat je in jou woonplaats ook glasvezel hebt. ;)



Helaas heb ik dan wel Glasvezel + Koper, (BVDSL) Maar 200 Mbit/s is erg mooi! Toch? 👍🏼
Beetje jammer dat ik met stom toeval in dit topic terecht kom en geen mail ontvangen heb. Bij verandering horen jullie mij toch gewoon te informeren? Als ik iets verander aan mijn pakket dan krijg ik wel een email, dus blijkbaar is mijn mailadres wel bekend bij jullie.
Ik ook niet, maar het is dan ook nog géén 1 juni 2019 🙂



Controleer je mailbox eens wanneer je afgelopen jaar de mail met tarievenwijziging hebt ontvangen,...

Kun je een idee krijgen van wanneer die komt.
Het kan net als bij ons Telfort klanten met de privacy settings te maken hebben, hoewel ik van mening ben dat bij dit soort belangrijke info dit naar ieder die het betreft verzonden moet worden.
Ik kijk er anders tegenaan. Mailingcorrespontie gebeurd vaak jaarlijks m.b.t dit soort wijzigingen. Vaak is het zo dat een bedrijf tot 14 dagen voor de wijzigings/ verlengingsdatum correspondentie mag versturen.



Als er dan een bepaalde groep op een forum zit waar aankondigingen veelal en vaak erg optijd worden aangekondigd en dit dan per toeval lezen. Kan een mailingserver hier natuurlijk geen rekening mee houden. Wat weer resulteert in mensen die dit dan lezen en gelijk verontwaardigt/ onwillig zijn. Zonder nog de officiële berichtgeving te hebben gehad en/of goed

gelezen te hebben, om dan direct maar te roepen dat ze het er niet mee eens zijn.



Die privacysettings ligt bij de klant zelf. Diegene kiest daar zelf voor en dan kan een mailing inderdaad niet aankomen. En dan krijg je ook een hele groep klanten die eventueel vrij laat die een brief op de mat ontvangen. Dit laatste ligt vaak in de handen van PostNL wat ook regelmatig niet helemaal goed gaat.



Na 2003 is NL echt een cultureel klaag land geworden 😂
Wat betreft algemene reclame of de sporadische nieuwsbrieven via email ja dan heb je gelijk aangaande de privacy settings. Ik ga er vanuit dat de officiele berichtgeving naar de individuele klanten 1 maand van te voren zal plaats vinden dus voor 1 mei, gezien de wijziging per 1 juni in gaat.



Oww verklaar wat is er zo bijzonder aan 2003? Oh wacht zal even zoeken.

Nederlanders zijn van oorsprong klagers en slecht met veranderingen in mijn beleving.
Dat was mijn eerste jaar met een abonnement/verzekering waar dan ook. De eerste keer na mijn ziektekosten dat ik voor nog meer kosten moest gaan opdraaien. En omdat ik tegenwoordig zelf in de verzekeringen werk, hoor en lees ik het overal,...



Oh, en ik kreeg vorig jaar op 16 mei de berichtgeving met de wijziging op 1 juni 😇
*Er zijn aanvullende zenderwijzigingen aangekondigd. Ik heb het startbericht aangepast.
Tjong, Fox er vanaf,



Dat had ik nu niet verwacht, daar gaat mijn up to date houden van Walking dead,...
Wat jammer dat national geographic stopt per 1 juni dat had ik niet verwacht en wel de prijs omhoog gooien.
9 zenders gaan weg en de prijs gaat omhoog.
Gaan deze zenders ook weg bij Digitenne?
Het verdwijnen van Fox zat er aan te komen, een groot deel van de Fox zenders is naar Disney gegaan. De National Geographics verbaasd me.

Daar zou ik maar wel van uit gaan @Giant2000 gebeurt dit niet is het een meevaller.
Gaan deze zenders ook weg bij Digitenne?

De wijzigingen gelden inderdaad voor al onze platformen: itv - itvonline - de tv app en Digitenne.
En voor de NLe, XS4ALL, Solcon en Telfortklanten neem ik aan hoewel via die bronnen hier nog niet veel over gemeld wordt helaas. Wat deels met de lopende zaken mischien logisch is.



@david_meyer25 KPN stopt met de doorgifte ik heb nog niks kunnen vinden dat NGC zelf de stekker eruit zou trekken.
@Galdor68 ja dat snap ik volgens mij wordt NGC goed bekeken.
Ik lees net dat er weer zenderwijzigingen aankomen en dat deze keer o.a. Antena 3 wordt verwijderd. Nadat we eerder TV5 en TVE al moesten missen, gaat nu ook deze - door ons veel bekeken - zender eraf. Voor ons een reden om ons (na een heel leven KPN en zijn voorgangers) te oriënteren op een andere provider.... tenzij er veel bijval komt en KPN zich alsnog "bedenkt" voor wat betreft deze wijziging?



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic




Hoe krijgt KPN het voor elkaar om NGC en FOX te verwijderen? Dit is echt de domste keus ooit en dus voor mij nu ook dus de redenen om waarschijnlijk weg te gaan bij KPN en de overstap naar de oranje vrienden te maken.

@Paul_ waarom is deze keuze gemaakt om zulke goede zenders weg te doen?
Fox eraf? Dit is wel heel apart, dit had ik niet verwacht! 😮
Hoe krijgt KPN het voor elkaar om NGC en FOX te verwijderen? Dit is echt de domste keus ooit en dus voor mij nu ook dus de redenen om waarschijnlijk weg te gaan bij KPN en de overstap naar de oranje vrienden te maken.

@Paul_ waarom is deze keuze gemaakt om zulke goede zenders weg te doen?


Ik zou dit ook wel eens willen weten!

Reageer