Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb mijn Mobiel, gas/electra en internet/TV bij budget Thuis. Ik overweeg terug te gaan naar KPN m.b.t. internet en TV. Toch wil ik graag antwoord op mijn vraag: Het gebeurd regelmatig dat wifi wegvalt of dat mijn mobiel wel wifi heeft en mijn iPad niet. Door de modem uit en dan weer aan te doen is er overal weer wifi. Bij deze handeling verspringt het IP adres van mijn alarm. Ik moet dan inloggen in de modem en het IP adres aanpassen.  Als ik naar KPN ga is dit probleem dan opgelost????? Ik hoor het graag, bij voorbaat dank. Groet Cees

Hallo @CNT we hebben het over een intern ip adres in de range van 192.168.2.x

Geef het alarm een vast ip adres d.m.v. reserveren binnen de modem en het probleem is opgelost, daarvoor hoef je niet over te stappen 


Kan je uitleggen hoe ik dat moet doen?


Daarnaast valt WiFi dagelijks weg, zeer irritant. 


Hallo @CNT je bent klant bij Budget, vraag het daar even bij de helpdesk of hun forum.

Succes


Ik heb op LAN DHCP het adres opgevoerd. Mac en IP adres. Toch blijkt deze bij uitval wifi te verspringen waardoor ik in port mapping het ip adres moet aanpassen.

Uitval wifi minstens 1 keer per dag is zeer irritant vandaag mijn gedachte op terug naar KPN te gaan.

 


Ik heb op LAN DHCP het adres opgevoerd. Mac en IP adres.

Kan je eens een screenshot posten van die DHCP instellingen?

Weet je ook zeker dat je het juiste MAC adres gebruikt?


 


Mac adres en IP kloppen. Toch bij uitval wifi of herstart modem verspringen de laatste 3 cijfers van het IP adres

 


Is dat een Honeywell alarm?

Heeft dat apparaat alleen een wifi aansluiting, alleen een LAN aansluiting of beide?


Inderdaad Honywell met alleen een LAN aansluiting.


En je hebt, neem ik aan, maar één apparaat van Honeywell op jouw netwerk aangesloten?


inderdaad


Dan ben ik bang dat dat een bug is in de V10a en dan moet je in jouw geval dus bij Budget zijn.


Dank voor je hulp, ik ga morgen bellen. (ik heb overigens al mijn 2e modem)

Fijne avond

Â