Skip to main content

Als oud xs4all, en nog steeds, klant wil ik mijn homepage weer gaan gebruiken.
de webpagina https://<xs4all gebruikersnaam>.home.xs4all.nl is leeg, dat kan want heb in der tijd alles verwijderd.

In ‘Gerelateerde topics’ staat vermeld dat deze gaat verhuizen naar een derde partij, echter er staat niet bij vermeld waar en hoe, ja via eerdere berichtgevingen vanuit xs4all/kpn. Maar die kan ik niet meer terug vinden. 

Hoe, waar en wat nu om mijn pagina weer actief te krijgen?????


Met vriendelijke groet,
Albert de Jong

Hallo @Chokotoff ,

Bel de Technische Helpdesk 020 398 76 66, elke dag bereikbaar tussen 8.00 en 22.00 uur.

Zij kunnen jou verder helpen. 

 

De naam van de externe partij maakt KPN niet bekend. Moderator Erik scheef eerder: 

Het is op zich niets nieuws dat wij (delen van) onze dienstverlening bij een externe partij neerleggen.. Dat doen we met meer dingen. En net als dat we in die situaties niet benoemen welke partij dat is, doen we dat hier ook niet. Dit omdat jij uiteindelijk klant bent van ons. Dat is ook waarom er verder niets veranderd aan de manier waarop jij inlogt op je homepage en deze beheert. Je logt in op de XS4ALL omgeving zoals je gewend bent, met de gegevens zoals je gewend bent. Je kunt daar je wachtwoord wijzigen (als je wilt) op de manier zoals je gewend bent. En je krijgt al je eigen homepagedata te zien zoals je gewend bent. Het is alleen zo dat die data niet meer op onze server staat, maar elders (wel in Nederland). 

De externe partij heeft geen enkele toegang tot jouw gegevens los van wat noodzakelijk is. En noodzakelijk is alleen de URL van je homepage, je login, en het versleutelde wachtwoord. Verder kunnen zij nergens bij qua jouw gegevens, en krijgen zij niets van ons.


Je kon tot 1 september vorig jaar zelf het bestand downloaden. En daarna bij een hosting partij van eigen keuze weer uploaden. 

Bij kpn / xs4all is het sinds 1-9-2023 weg. En niet door kpn naar een andere partij over gedragen. Klanten die voor die datum hun bestand niet hebben gedownload van hun gratis website zijn dat kwijt. Sinds begin januari '23 zijn er meerdere mails aan gebruikers gestuurd. 

Als je het bestand nog hebt kun je ruimte huren bij een hoster. Ik ken alleen Strato. Daar je bestand uploaden en je kunt weer verder. 


het werkt nog steeds hoor, hier onder een deel van de mail die destijds is verstuurt 

 


Oh. Dan is het kennelijk bij kpn (opgeheven) anders dan bij ex xs4all. 

Helpdesk van xs4all zie antwoord Noordzee. 


aanvullen server is en was  sftp.xs4all.nl, gebruikersnaam en passwoord zijn niet veranderd toen het overging. 


Hallo @Chokotoff ,

Bel de Technische Helpdesk 020 398 76 66, elke dag bereikbaar tussen 8.00 en 22.00 uur.

Zij kunnen jou verder helpen. 

 

De naam van de externe partij maakt KPN niet bekend. Moderator Erik scheef eerder: 

Het is op zich niets nieuws dat wij (delen van) onze dienstverlening bij een externe partij neerleggen.. Dat doen we met meer dingen. En net als dat we in die situaties niet benoemen welke partij dat is, doen we dat hier ook niet. Dit omdat jij uiteindelijk klant bent van ons. Dat is ook waarom er verder niets veranderd aan de manier waarop jij inlogt op je homepage en deze beheert. Je logt in op de XS4ALL omgeving zoals je gewend bent, met de gegevens zoals je gewend bent. Je kunt daar je wachtwoord wijzigen (als je wilt) op de manier zoals je gewend bent. En je krijgt al je eigen homepagedata te zien zoals je gewend bent. Het is alleen zo dat die data niet meer op onze server staat, maar elders (wel in Nederland). 

De externe partij heeft geen enkele toegang tot jouw gegevens los van wat noodzakelijk is. En noodzakelijk is alleen de URL van je homepage, je login, en het versleutelde wachtwoord. Verder kunnen zij nergens bij qua jouw gegevens, en krijgen zij niets van ons.

Bellen vanuit het buitenland (buiten de eu) is nogal kostbaar. Maar gebruik de oude gegevens zoals ik dat vroeger deed. Maar sftp.xs4all.nl:22 is zo dood als een pier. 

Lees verder dat de gehele dienst is opgeheven. Weer een rede om als oud xs4all'er pissig te zijn.


ik kom er nog op dus het werkt nog wel degelijk,  maar sftp.xs4all.nl doet niks ?  als je dat adres een ping geeft doet die niks ? 


Maar sftp.xs4all.nl:22 is zo dood als een pier. .

Welk programma gebruikt u?

En bent u wel in Nederland? Misschien hebben ze buitenlandse ip adressen geblokkeerd ofzo? Of misschien kun je alleen vanaf een KPN aansluiting inloggen. Zou me niets verbazen. 


Dat adres geeft een foutmelding:
503 Service Temporarily Unavailable


Server doet het gewoon:

Maar ik heb natuurlijk geen goede inloggegevens. 

Uiteraard bij verbinding maken sleuteltje toevoegen. Zoals het hoort bij een sftp verbinding. 

 


Ik kan bevestigen dat er nog werkende pagina’s zijn zoals :

https://<xs4all gebruikersnaam>.home.xs4all.nl

Een ping geeft :

ping <...>.home.xs4all.nl
PING xsx.home.xs4all.nl (89.149.192.57) 56(84) bytes of data.
64 bytes from xsx.managedserver.info (89.149.192.57): icmp_seq=1 ttl=55 time=7.97 ms

managedserver.info
Visit Our Office
2091 Mission St.
San Francisco, CA 94110

ja ja . . . .

 


Tja... dat de data op een Nederlandse server staat, dat wil nog niet zeggen dat deze server ook door een Nederlands bedrijf beheerd word 😁

Het is net als de emailaccounts van onze overheid: wel in Nederland gehost, maar het beheer is volledig in handen van Microsoft. 


Maar sftp.xs4all.nl:22 is zo dood als een pier. .

Welk programma gebruikt u?

En bent u wel in Nederland? Misschien hebben ze buitenlandse ip adressen geblokkeerd ofzo? Of misschien kun je alleen vanaf een KPN aansluiting inloggen. Zou me niets verbazen. 

Zit buiten de eu. Werk met een vpn en alles werkt normaal. Inmiddels wel weer een verbinding met filezilla en commander sftp. Maar zit nu nog met het probleem dat ik het oude wachtwoord niet meer heb. Nieuwe instellen via mijn kpn gaat niet, dus aan de goden overgeleverd.


Je kunt de helpdesk van xs4all ook vanuit het buitenland bellen +3120 3987 666 .

Bereikbaar (Nederlandse tijden)

De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 17.00

Wij kunnen je met dat wachtwoord zeker niet helpen. Helaas.


tipje, het wachtwoord was het zelfde als het wachtwoord van het e-mail account wat er aan gekoppeld was. 


Na alles gelezen, geprobeerd en opgezocht te hebben we, sluit ik deze topic maar.

KPN doet niets meer voor de oud xs4all leden en met xs4all kom ik ook niet verder.

Alles wordt uitgefaseerd. Een gratis website aanbieder werkt allemaal met CMS waar ik niet mee wil werken omdat dan niet krijg wat ik hebben wil.

Bij Google Drive een website maken lukt wel zoals ik dat wil, MAAR is vanuit China zonder vpn niet te benaderen. En juist voor mijn Chinese vrienden wil ik dit opzetten.

Als laatste optie blijft dus weer zelf maar een webserver opzetten. Http(s) is niet het probleem, maar de sftp server is bij mij al een paar keer besmet geraakt met malware en ander soortige virussen. Dit werkt onder Linux nog niet echt betrouwbaar.

Als ik terug ben in Nederland eerst maar eens kijken of ik een betrouwbare beveiligde Linux omgeving op kan zetten afgescheiden van het overige netwerk thuis.

Alleen bedankt voor de informatie en tips, we blijven verder ploeteren met KPN.


Als laatste optie blijft dus weer zelf maar een webserver opzetten. Http(s) is niet het probleem, maar de sftp server is bij mij al een paar keer besmet geraakt met malware en ander soortige virussen. Dit werkt onder Linux nog niet echt betrouwbaar.

Nee hoor ... de halve wereld draait op Linux en word via ssh/sftp beheert. En dat zou dan niet veilig zijn? Zou niet best zijn 😁