Skip to main content

Beste allen,

Ik heb een Experia wifi kastje via ethernet kabel geinstalleerd icm Experiabox v9. Werkt echt perfect voor woonlaag 1 en 2.

Op woonlaag 3 ligt geen ethernet helaas. Hier zou ik de 2e Experia wifi graag als wireless repeater/versterker gebruiken. Dus niet bekabeld via ethernet.

Is zo'n wireless setup mogelijk? Hoe kan ik dat het beste installeren?

 

Bedankt alvast! 

Groeten Emiel

 

 

Goedemorgen, de zwarte experia wifi's moeten met een kabel aangesloten op de experiabox. Anders gaan ze het niet doen. Waar heb je de versterkers nu staan?


Hi Joep, dank voor je reactie. 1 zwarte experia wifi hangt nu in trappenhal tussen woonlaag 1 en 2. De andere wil ik op 3e woonlaag hangen maar daar is geen ethernet kabel naar router/modem.

Werkt het als ik 2e kastje met utp kabel aan zou sluiten op 1e kastje (op de nog vrije ethernet poort)? 

 

Groeten Emiel


Ja, dat werkt.


Welkom op het forum @Emiel van D. Zie dat je al antwoorden hebt gekregen van mede-forumleden. Heb je nog meer vragen? Stel ze hier gerust! De KPN Community denkt graag met je mee :muscle_tone1:


Werkt inderdaad perfect!! Stond niet zo in de handleiding, maar de 2e 'doorlussen' via het 1e accesspoint is handig als je geen ethernet hebt liggen op 2e verdieping/zolder.

 

Groeten Emiel


Werkt inderdaad perfect!! Stond niet zo in de handleiding, maar de 2e 'doorlussen' via het 1e accesspoint is handig als je geen ethernet hebt liggen op 2e verdieping/zolder.

 

Groeten Emiel

Maar ... u heeft dus de kabel via de trap van eerste verdieping naar zolder gelegd?


Je kunt de tweede Experia wifi inderdaad verbinden met het eerste apparaat. Zolang de eerste Experia wifi verbinding heeft met de modem van KPN is dat geen enkel probleem. Goed om te horen dat het jouw zo is gelukt om ook op de derde etage internet te hebben.


Klop @Nick83 Nick83, zo heb ik het gefixt. Thuiswerken via wifi op zolder-werkkamer nu stuk sneller. Mn baas zal er ook blij mee zijn 😉.