Skip to main content

Dag, na een paar uur zoeken en proberen kan ik wat hulp gebruiken.

Sinds gisteren Superwifi, de superwifi heeft niet het ID van de Experiabox v9 overgenomen maar is bereikbaar op eigen netwerknaam en wachtwoord. Internet op Experiabox is automatisch uitgeschakeld na de installatie.

Nu moet ik de wifi module van de omvormer zonnepanelen opnieuw contact laten maken met het nieuwe netwerk. De bijbehorende app geeft aan dat in netwerknaam en wirelss key geen speciale tekens mogen zitten, en die zitten er wel in. Netwerknaam aangepast, maar ik kan nergens vinden hoe ik de wireless key kan aanpassen. Ingelogd op superwifipunt via 192.168.2.7 maar kan geen optie vinden om de key aan te passen. Daarnaast moet dat via de 2.4Ghz band gebeuren. Ik zie ook geen optie om de 5Ghz uit te schakelen.

Twee vragen dus: kan ik 5Ghz uitschakelen en waar kan ik de key aanpassen.

Dank alvast.

Hallo @Nelleke72 

Normaal neemt de Super WiFi de gegevens van de Experia Box over. Waarom dat bij jou niet is gebeurd weet ik niet. Bij mijn v10 ging dat wel vanzelf. De wireless key kan je aanpassen op dezelfde pagina als waar de netwerknaam staat, het heet Veiligheidssleutel. Je kan de 5GHz (of 2.4GHz) niet uitschakelen, die optie is er niet.

 


Hallo @Nelleke72 

Normaal neemt de Super WiFi de gegevens van de Experia Box over. Waarom dat bij jou niet is gebeurd weet ik niet. Bij mijn v10 ging dat wel vanzelf. De wireless key kan je aanpassen op dezelfde pagina als waar de netwerknaam staat, het heet Veiligheidssleutel. Je kan de 5GHz (of 2.4GHz) niet uitschakelen, die optie is er niet.

 

Dank, veiligheidssleutel aanpassen gelukt.

Ga nu maar contact opnemen met leverancier van de wifi module zonnepanelen.

 


Hoi @Nelleke72 . Welkom op het forum.

Prima informatie van @RBxx . Ik begrijp dat het nog steeds niet wil vlotten met de omvormer? Mocht je hier een oplossing voor vinden zijn wij ook benieuwd. 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


De leverancier van de omvormer heeft nog niet inhoudelijk gereageerd op mijn storing, alleen verwezen naar de handleiding die ik inmiddels al 10 keer uitgepluisd had..

 

Overigens is de installatie van de Superwifi anders verlopen dan de app Thuis aangeeft. De installatie liep vast via de app, via de papieren handleiding afgemaakt. Netwerk kreeg een andere naam, niet de naam van de Experiabox v9. Maar het werkt en daar ben ik blij mee.


Daar ben ik blij om. En als er toch een oplossing komt, lezen we graag mee wat die is.Â