Skip to main content

ik ervaar sinds anderhalve dag wisselend werkende verbindingen. Enorm veel packet loss buiten de eigen infrastructuur. Dat houdt dan een tijd aan en ineens is het weer even allemaal ok. Alle apparatuur losgekoppeld van de experiabox (10a) en laptop er bedraad aan geeft hetzelfde beeld. Een ping vanaf mijn eigen server in het datacenter geeft ook packet loss aan op mijn kpn lijn ip adres.

een MTR levert het volgende beeld op:

Als ik het zo goed zie is 139.156.127.70 een probleem, dat is in het kpn netwerk? Ik heb met de klantenservice gebeld, die heeft de lijn doorgemeten (voor zover dat iets is met glas) en de modem gecontroleerd, helaas geeft dat geen resultaten. Kon geen verdere support krijgen want volgens haar script was het customer infra.  Ze adviseerde me hier maar iets te posten dan. Dus bij deze. Ik heb de modem gereset naar factory, alle apparatuur uit gehad en weer aan gedaan (inclusief de glas/utp converter) en nog steeds blijft dit probleem bestaan. Ik kan nu niet fatsoenlijk thuiswerken helaas.

Hoi @javaboon . Wat vervelend dat je verbinding te wensen over laat.

Hebben we het hier over een bekabelde of een draadloze verbinding? Wat gebeurt er als je switchst naar 4g? Heb je ook een anti-virus programma op je pc/laptop? Zou die de boel in de weg kunnen zitten? Zit je misschien op een VPN? Alle info is welkom. 


Hoi @javaboon . Wat vervelend dat je verbinding te wensen over laat.

Hebben we het hier over een bekabelde of een draadloze verbinding? Wat gebeurt er als je switchst naar 4g? Heb je ook een anti-virus programma op je pc/laptop? Zou die de boel in de weg kunnen zitten? Zit je misschien op een VPN? Alle info is welkom. 

Bekabeld rechtstreeks aan de xperiabox met een linux werkplek geen AV, geen VPN. probleem heeft zich gisterochtend ineens hersteld (alhoewel ik nog steeds massale packetloss zie op 139.156.127.70 maar blijkbaar heeft dat geen invloed meer op de rest van de route.


Vreemd. Maar ik ben blij dat je er nu geen hinder meer van ondervindt :-)