Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds enige tijd last van een zeer instabiel wifi netwerk. Ik heb standaard alles in 1 van KPN en als alles goed werkt kom ik hoog in de 30 Mbps qua downloadsnelheid. Ik woon in een appartement dus geen grote afstanden van de router en nu heb ik veelvuldig last dat ik maar 5 Mbps haal als ik dicht bij de router zit en soms maar 0,2 Mbps als ik in mijn werkkamer zit. Op dit moment kan ik de KPN speedtest niet eens starten omdat er geen verbinding gemaakt kan worden. Met de Google snelheidstest kom ik op 0,53 Mbps.

 

 

Ik heb de Wifi Manager al eens geprobeerd maar mijn snelheid werd alleen maar trager van de aanpassingen. Op mijn negatieve antwoord op de vraag of het geholpen had kwam dan de suggestie om een paar Wifi Superpunten te kopen…

Ik heb een Experiabox V9, deze ook al eens gereset, uitgezet maar geen verbetering.

 

Mijn vraag is dan ook, hoe verbeter ik mijn Wifi snelheid? Ik ben tevreden met de snelheid die ik haal als alles goed werkt (hoog in de 30 Mbps) en ik wil ook een fatsoenlijke snelheid als ik in mijn werkkamer zit. Moet ik mijn internetabonnement aanpassen naar een hogere internetsnelheid, naar een multi room oplossing, een nieuwe Experia box? Ik hoor het graag!

@Arno25 

Als U met de Wifi Manager onder de 20 blijft zou de Manager moeten aangeven dat U in aanmerking komt voor Experia Wifi versterkers (gratis).

Doe het nog eens !!!

Vul ook Uw profiel even aan aub.


Hoi @Arno25 
Je internetsnelheid verhogen is prima, alleen verhoog je daar niet de wfi-snelheid mee, dus dat heeft geen zin.
Zoals @tonymelony ook al zegt zegt, probeer de Wifi manager even en vertel wat daar uit komt.


Hallo Tony,

Zoals ik al aangeef kom ik ook regelmatig hoog in de 30 Mbps, echter haal ik dit ook vaak bij lange na niet en is de snelheid zo traag dat ik niet eens meer normaal een Teams meeting kan volgen. Dit is mijn huidige snelheid:

 

Waar ik nu zit haal ik ook regelmatig 10 Mbps maar met de huidige snelheid valt gewoon niet te werken.


Welke snelheid heb je als je met een bekabelde pc of laptop meet?


Ik heb de Wifi Manager weer geprobeerd en net zoals vorige keer zijn na de aanpassingen van de Wifi Manager mijn snelheden ongeveer gehalveerd. Ik kan een set Experia Wifi punten gratis bestellen maar ik wil geen kabels door mijn hele huis leggen. Ik heb ook geen internetkabel om mijn laptop op aan te sluiten dus die snelheid kan ik niet meten. Mijn vraag blijft dus staan, wat moet ik doen om mijn internetsnelheid te verhogen of in ieder geval stabiel te krijgen? Ik heb geen absurd hoge snelheden nodig maar met minder dan 1 Mbps kan ik niet uit de voeten.


Dan blijft er weinig anders over dan de Superwifipunten te bestellen, kosten €149,-
Kunnen binnen 14 dagen teruggestuurd worden, mocht het niet bevallen.


Ik heb KPN gebeld en die gaven meteen al aan dat ze een pop up kregen dat er een monteur moest langskomen. Deze komt vanmiddag al. In ieder geval bedankt voor het meedenken! Ik weet nu in ieder geval dat ik geen duurder abonnement hoef te nemen.

 

Groet Arno


Nog even een update, wel zo netjes. De monteur is vanmiddag langs geweest (zelfde dag nog, super service!) en heeft mijn experia box v9 vervangen voor een experia box v12. De wifi snelheid is drastisch verbeterd, ik ben dan ook zeer tevreden.


@Arno25 

Bedankt voor je berichtje Arno :punch: