Skip to main content

Ik heb een Experiabox V10A met 500/500 glasvezel en daarbij heb ik twee superwifi punten.

Nu kan ik maar één naam geven aan de WLAN (tabblad: WLAN, achter SSID). Ik kan dus geen afzonderlijke namen geven voor zowel WLAN 2.4 als WLAN 5 waardoor ik niet mijn verbinding kan kiezen. Als ik mijn wifi test dan haal ik maar maximaal 100 - 250 mbps download snelheid. Echter heb ik ook een gastennetwerk voor de WLAN ingesteld en deze kan ik wel scheiden qua naam van elkaar. Als ik hier op de wifi 5G ga dan krijg ik een snelheid van 500 mbps.

Is het ook mogelijk om de normale WLAN ook te scheiden van elkaar om zo maximaal gebruik te maken van de snelheid?

Opgelost. Lijkt ergens te zitten in de wijkcentrale aldus de monteur, probleem zal binnen 10 werkdagen opgelost zijn.


Een te lage snelheid kan inderdaad heel goed daarvan komen, bdz.. Goed dat er in ieder geval al actie voor gepland staat. Wat betreft het splitsen van de 2,4 en 5 Ghz nog: dit kan in de V10A wel (via deze servicetool), maar niet als je ook Superwifi of Experia Wifi gebruikt. Dit omdat deze de controle over de wifi overnemen en samen een mesh vormen. Als je dan de beide frequenties zou splitsen werkt deze mesh niet goed meer.