Skip to main content

Beste mensen,

Ik heb een aansluiting aangevraagd en uiteindelijk lukte het een afspraak met een monteur te krijgen om de kabel vanuit de straat door te trekken naar de woning. Aangezien er onder mijn tegels een cementlaag zit kon er niet gegraven worden naar mijn huis. Ik moest eerst zelf de cementlaag laten verwijderen. Kan KPN niet een andere monteur sturen die de kabel op een andere manier onder de grond kan doortrekken? Ik heb van deskundigen begrepen dat je de kabel onder de grond kunt laten schieten met een bodemrakket. De afstand van de stoep naar de woning is zo'n 5 a 6 meter. Kan KPN hiervoor een bedrijf inschakelen dit hier ervaring mee heeft? Zie ook: http://www.renders.nl/project/infra/werking-bodemraket-grondraket-met-perslucht/

Momenteel is de aansluiting uitgesteld tot we een oplossing hiervoor vinden. Anders ben ik genoodzaakt de overeenkomst stop te zetten.

 

Heb je al met kpn netwerk overlegt?


Ik heb van deskundigen begrepen dat je de kabel onder de grond kunt laten schieten met een bodemrakket.

Hallo @JC DD dat kan met dat apparaat door een grondlaag, geen cementlaag.

 


Ik heb van deskundigen begrepen dat je de kabel onder de grond kunt laten schieten met een bodemrakket.

Ja... vanaf de straat tot de muur van het huis. Niet dwars door de muur heen.

Bij de muur zal een gat gegraven moeten worden. De monteur moet dan een gaatje boren. En daar dan de glasvezelkabel doorheen steken.


Hallo @Nick83 , maar @JC DD heeft het over een cementlaag in de tuin, daar kan de raket niet doorheen schreef ik, alleen maar door grond.

Als er een gat door de muur geboord wordt voor de glasvezelkabel, wordt er eerst een mantelbuis door de muur heen geleid, waarna de glasvezelkabel weer door de mantelbuis heen geleid wordt om beschadiging van de glasvezelkabel te voorkomen. Althans, zo is het bij mij zeer professioneel gebeurd

Hetzelfde met het schieten van de raket door de grond, nadat dat klaar waas eerst een mantelbuis door het geschoten gat gestoken en daar weer de glasvezelkabel doorheen.

Dit natuurlijk om te voorkomen dat je met tuinwerkzaamheden per abuis de kabel raakt.

 


Beste @JanD @Nick83 ,

Ik schat dat de cementlaag zo'n 10 cm dik is onder de tegel. Ik denk dat ze daaronder de  cementlaag kunnen/moeten gaan schieten.

Kan KPNNetwerk dit dan ook proberen? Ik heb nu mijn abonnement verzet naar eind oktober 2023, omdat ik niet weet of het gaat lukken. 

@JanD Welk bedrijf heeft dit destijds voor je gedaan? Ging dit ook via KPNNetwerk?

De afstand van de straat naar de woning is ongeveer 6 meter. 

Dank voor jullie reacties!


Hallo @Nick83 , maar @JC DD heeft het over een cementlaag in de tuin, daar kan de raket niet doorheen schreef ik, alleen maar door grond.

Wat ik er van begrijp heeft JCDD gewoon tegels in de tuin liggen. Net zoals heel veel andere mensen. Maar bij JCDD liggen ze in de cement. Waardoor ze niet 1voudig weg te halen zijn. De raket hoeft daar helemaal niet doorheen. Die moet daar onder door. Maar bij het huis moet die wel door de fundering. 

Als er een gat door de muur geboord wordt voor de glasvezelkabel...

Hoe hebben ze dat gedaan? Daarvoor hebben ze wel een gat gegraven in de tuin toch?


De voortuin heeft een laag cement onder de tegels, omdat het ook een oprit is voor de auto!

 


De vraag moet je echt aan KPN Netwerk stellen. Hier op het forum kan niemand je helpen. 


De voortuin heeft een laag cement onder de tegels, omdat het ook een oprit is voor de auto!

Het is dus gewoon 1 grote plaat als ik het goed begrijp? Als daar niet omheen gewerkt kan worden, dan kan er zo geen glasvezel aangelegd worden. Dan zit u over 10 jaar nog op dat antieke koperdraadje. Als KPN überhaupt zolang over dat  koperdraadje blijft leveren.

Er kan wel onder door geschoten worden. Als er niet teveel puin in de grond zit. Maar bij het huis zal toch een gaatje gegraven moeten worden. Die plaat loopt helemaal tot tegen het huis?

Hoe zit het met andere nutsvoorzieningen? Electriciteit? Water? Riolering? Regenwaterafvoer? Zit dat allemaal onder die plaat? Nooit over nagedacht dat da misschien niet zo heel handig is?


@kevster , dat heb ik ook gedaan en sinds 8 juni nog geen echte reactie, helaas.

@Nick83 , je hebt gelijk! Als het uiteindelijk niet kan, dan heb ik er ook gewoon vrede mee. Blijf dan bij Ziggo. Ik was op zoek naar mogelijke ervaringen en mogelijke oplossingen hiervoor. Vandaar mijn vraag over de inzet van zo'n bodemraket. 


Die heg ... is die nog van u? Kan die daar niet langs gelegd worden? En bij het huis de kruipruimte in boren? 


Hallo @Nick83 ze hebben eerst een paar steentjes van de inrit weggehaald, toen een gat gegraven, waar de glasvezel door de buitenmuur naar binnen moet en verder afgewerkt zoals ik eerder beschreef.

 


Die heg ... is die nog van u? Kan die daar niet langs gelegd worden? En bij het huis de kruipruimte in boren? 

Hoi Nick,

De heg wordt gedeeld met de buren. Ik begreep ook dat het graven te kostte zou gaan van de wortel van de heg. Ik weet niet of je zo'n heg ook tijdelijk eruit kan halen voor het graven en weer terug kan zetten. Anders is dit ook wel een goed idee!


Vaak zat ligt zo'n kabeltje maar 10 cm onder grond. Vlak naast de tegels een klein geultje graven met de schop, kabeltje erin en grond er weer over. Zou ik zeggen...