Skip to main content
Vraag

Wordfeud werkt niet op wifi met Experia Box 12

• September 24, 2026
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Hallo .

Ik gebruik de app word Freud  met wiffi van kpn .

Werkt sinds een tijdje niet meer op wiffi met een nieuwe experia box 12.

Ik heb ipv6 uitgezet.

Wpa op 2 gezet.

Alles opnieuw opgestart androit telefoon ook.

Ik heb zelfs een nieuwe modem gekregen box 12.

Dachten dat het aan de firreware lag.

App werkt bij vrienden wel op wiffi. 

Gewoon op netwerk werkt het ook.

Wie kan me helpen. 

Vind het zo raar.

Gr ger

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 24, 2026

Is wel vervelend 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • September 29, 2026

Goedemiddag ​@Ger 19569 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Zelf ben ik ook al zo'n 15 jaar lang een hele fanatiek Wordfeud speler dus ik snap dat je dit raar vindt, ik kan dit zelf ook niet direct plaatsen! En toevallig heb ik zelf ook een Box 12 maar daarmee kan ik via de wifi zonder problemen Wordfeud spelen.

Je hebt zelf al behoorlijk wat geprobeerd; IPv6 uitgeschakeld, WPA aangepast, zowel de telefoon als de Box 12 opnieuw opgestart en zelfs een andere Box 12 geprobeerd. Daarmee zijn in principe al een aantal zaken uitgesloten.

Om verder te kunnen uitzoeken waar het precies misgaat, zou ik graag nog een paar dingen van je willen weten;

• Welke Android-telefoon gebruik je en welke Android-versie staat erop?
  • Welke versie van de app gebruik je?
  • Wat gebeurt er precies wanneer je de app opent via het KPN-wifi-netwerk? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding, blijft de app laden of werkt een bepaald onderdeel niet?
  • Werkt de app wel als je op de telefoon tijdelijk een hotspot van een andere telefoon gebruikt?
  • Heb je eventueel een ander apparaat waarop je de app kunt testen via de Box 12?
  • En voor de zekerheid, heb je de app ook al eens verwijderd en daarna opnieuw geĂŻnstalleerd?  

Als we dit allemaal weten, kunnen we vervolgens gerichter bepalen of het probleem bijvoorbeeld in de DNS-/netwerkverbinding, een specifieke instelling van de Box 12 of in de communicatie van de app met zijn servers zit.

Omdat je inmiddels zelfs een andere Box 12 hebt gekregen, lijkt het me in ieder geval niet waarschijnlijk dat het simpelweg om een defect modem gaat. Zie je bevindingen in ieder geval met bovengemiddelde belangstelling tegemoet!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 29, 2026

Hallo Jan.

Ik heb  een samsung a14. 

Krijg foutmelding serverfout forbidden 304

Heb de app verwijderd en opnieuw er op gezet. 

Ergens anders werkt hij wel met wiffi. 

Met mijn mobiel internet ook.

Bij mijn vrouw doet hij het ook niet 

Heeft een samsung se 20

Werkte eerst gewoon 

Admin: topic samengevoegd met je bestaande topicÂ