Skip to main content

Hoi,

De laatste 4 maanden word ik regelmatig geddosed als ik een spel speel. Een tijdje heb ik het geprobeerd te negeren en ik dacht dit gaat wel weg maar nee, ik heb al 2x kpn gebeld. Ik kan je vertellen ze doen helemaal niks. Ze kunnen of willen mijn ip niet veranderen. Ik zit al meer dan 10 jaar bij kpn.

 

Ik heb een vpn geprobeerd dat werkt ook niet. Ik heb een experiabox v10. Met een static ip. Ik heb ook op me experiabox ingelogd en ik heb zoveel yt filmpjes gekeken maar niks werkt. En nogmaals ik vind het heel zuur dat KPN niet mijn ip eenmalig kan veranderen. Ze hebben letterlijk aan de telefoon gezegd dat ik naar een andere provider moet gaan en dan is me ip veranderd. Nou sorry hoor maar dat slaat toch nergens op. Als iemand mij zou kunnen helpen zou ik dat heel heel heeeeel erg waarderen.

-Tim

 

 

 

 

Ohja, ze hebben mijn ip omdat er een database van een server uitgelekt is. Dus als ik terug krijg wat ik net zag van de forum dat ze weer me ip kunnen traceren dat is dus niet het geval. 


Hallo en welkom, @Timm2001! Heel vervelend dat je dit ervaart, zeg. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is tijdens het gamen. Hoe weet je dat het daadwerkelijk gaat om een (D)DOS aanval?

Ik begrijp dat je graag een ander IP-adres wilt, om de aanvallen te stoppen. Helaas kunnen wij het IP-adres niet wijzigen, zoals mijn collega's van de telefonische klantenservice ook al hebben aangegeven. Een nieuw IP-adres zal waarschijnlijk ook niet de oplossing zijn aangezien ze dan het nieuwe IP-adres zouden kunnen gaan DDOS’sen. Je geeft zelf aan dat dit niet mogelijk zou moeten zijn, maar dit kan natuurlijk wel, evengoed als dat het uitlekken van een database weer voor kan komen.

Als het inderdaad om een DDOS aanval gaat, dan is het beter om uit te zoeken welk IP-adres verantwoordelijk is. Zodra het IP-adres bekend is, kun je op RIPE het bewuste IP-adres opzoeken en het bijbehorende abuse@ adres vinden. Je kunt dan de provider van het IP-adres informeren (voorzien van de nodige bewijslast zoals logbestanden). Iedere provider heeft een eigen abuse team die alleen actie kunnen ondernemen tegen IP-adressen die onder dat netwerk vallen. Zo kan ons abuse team bijvoorbeeld alleen actie ondernemen tegen IP-adressen van ons netwerk. Als je door een IP-adres van een andere provider wordt lastig gevallen, dan zal je met de provider van dat IP-adres contact op moeten nemen.

 


Hey @Denise_ 

 

Ik weet 100% zeker dat ik geddosed word en het spel dat ik speel is internationaal dus het zijn mensen uit andere landen..

Wat kan ik dus nu doen om dit te verhelpen?

Groet,

Tim


Het abuse-team van de providers in die andere landen benaderen.


@Timm2001 Mede-forumgebruiker Babylonia geeft het correct antwoord. Zoals ik in mijn bericht ook al schreef, is er niets wat wij kunnen doen. Je zult zelf uit moeten zoeken welk IP-adres verantwoordelijk is en contact op moeten nemen met het abuse-team van de provider bij welke dit IP-adres is ondergebracht.