Skip to main content
Vraag

Wordt door KPN mijn e-mail-berichten en mijn internet geblokkeerd ?

• April 3, 2026
  • 10 reacties
  • 101 keer bekeken

Ik ben langdurig bezig met zoeken naar de oorzaken, waarom mijn e-mail-verkeer en mijn internet-verbindingen niet een beetje, maar HEEL SLECHT doorkomen op mijn Samsung smartphone. Heb al een nieuwe smartphone gekocht, maar het probleem veranderde daardoor NIET. Nu ben ik er vanmorgen achter gekomen, via de winkel waar ik mijn nieuwe smartphone kocht, dat “KPN uitgaande verbindingen van bekende VPN-servers blokkeert om spam te voorkomen”. 

Mijn vraag is nou, of dat op een of andere manier te omzeilen is, of te voorkomen of wat dan ook. Ik heb hier flink last van en snap er eigenlijk ook helemaal niks van. Deze week heb ik nog een KPN-medewerker aan de telefoon gehad. Stelde hem ook de vraag of hij wist hoe dat blokkeren zat. Hij vertelde me, dat KPN geen VPN-servers blokkeert. M.i. blijkt dat nu, gezien de info van vanmorgen, niet te kloppen.

Kunt u mij vertellen, wat ik moet doen ? Ik zal u dankbaar zijn als u me aan een oplossing kunt helpen.

Antwoord s.v.p. naar ***

Admin: e-mail adres verborgen i.v.m. privacy

10 reacties

rvk01
Slimmerik
  • April 3, 2026

Heb je het over blokkeren van SMTP servers of VPN servers?

Om welke server (dienst) gaat het dan precies? VPN servers worden volgens mij ook niet geblokkeerd. Onbeveiligde SMTP servers op poort 25 uiteraard wel (maar daar zijn weer andere poorten en oplossingen voor).

Je hebt het verder over mail-verkeer ‘slecht doorkomen’. Is dat binnenkomende mail (wat dus niets met uitgaand te maken heeft) of alleen uitgaande mail (wat dus kan komen door het gebruik van een SMTP server op poort 25 buiten het KPN netwerk, wat niet is toegestaan)?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 3, 2026

@Sjef L. 

S.v.p. jouw emailadres verwijderen (denk: privacy)

Als je nog steeds email binnenkrijgt ben je niet geblokkeerd.

Hoe goed is jouw (mobiele) internetverbinding ? Doe eens de KPN snelheidstest . Welke snelheden haal je op jouw smartphone ?

Hoe vol is het geheugen van jouw smartphone ? Als het geheugen voor meer dan 90% gevuld vertraagt dat ook jouw phone.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2026

Samsung S23, S24 of S25? Laatste specifiek S25 FE. ​@Sjef L. 

Heb je al IPv6 in de internet instellingen op je modem uitgezet? Daarna werkte het hier, en bij anderen, weer als een zonnetje. Met o.a. KPN TV+, MijnKPN, Bank-app / iDeal, DigiD en meer.

rvk01
Slimmerik
  • April 3, 2026

Samsung S23, S24 of S25? Laatste specifiek S25 FE. ​@Sjef L. 

Heb je al IPv6 in de internet instellingen op je modem uitgezet? Daarna werkte het hier, en bij anderen, weer als een zonnetje. Met o.a. KPN TV+, MijnKPN, Bank-app / iDeal, DigiD en meer.

Dan zou ik daarna wel uit willen zoeken waarom IPv6 zo’n probleem is. Hier werkt IPv6 met een A54 op een Box 12 prima. Het gewoon uitschakelen van een (in de toekomst) essentieel deel van het netwerk lijkt mij alleen de bedoeling voor verdere diagnose.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 3, 2026

Precies ​@rvk01 ik gebruik glasvezel i.c.m. een V10 met KPN software en heb nog nooit problemen met IPv6 gehad en ben blij dat ik het heb.

Ook onze mobiele telefoons met Simyo kennen geen IPv6 problemen, ook niet als ze via de thuiswifi verbonden zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2026

De A serie heeft er ook geen last van, ​@rvk01 .

Maar de S-sen die ik noemde werken heel irritant via IPv6 wifi. Dan is het veel relaxter om IPv6 voorlopig uit te zetten. Totdat Samsung het opgelost heeft. Want er zijn ook bij Vodafone dergelijke problemen te vinden. Odido heeft nog geen IPv6, dus dan werkt je Samsung S-serie prima.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 3, 2026

@Sjef L. 

Welk model en type Samsung heb je ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2026

Eén maand geleden gekocht: Galaxy A56 5G.

rvk01
Slimmerik
  • April 7, 2026

Eén maand geleden gekocht: Galaxy A56 5G.

Als je hier nog hulp bij nodig hebt denk ik wel dat je wat meer van de vragen hier in het topic moet beantwoorden dan alleen om welke telefoon het gaat 😉

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 7, 2026

Goedemorgen ​@Sjef L. en bedankt voor jouw bericht!

Mooi om te zien dat er vanuit de Community al zo goed met je wordt meegedacht! 

Hoe goed is jouw (mobiele) internetverbinding ? Doe eens de KPN snelheidstest . Welke snelheden haal je op jouw smartphone ?

Hier ben ik in eerste instantie ook wel benieuwd naar en hopelijk heb je dit kunnen testen, denk dat we op die manier alvast de nodige oorzaken uit kunnen sluiten dus een heel goed advies dit!

Ik ben langdurig bezig met zoeken naar de oorzaken, waarom mijn e-mail-verkeer en mijn internet-verbindingen niet een beetje, maar HEEL SLECHT doorkomen op mijn Samsung smartphone. Heb al een nieuwe smartphone gekocht, maar het probleem veranderde daardoor NIET. Nu ben ik er vanmorgen achter gekomen, via de winkel waar ik mijn nieuwe smartphone kocht, dat “KPN uitgaande verbindingen van bekende VPN-servers blokkeert om spam te voorkomen”. 

Bedoel je dan dat het Internet heel erg traag is wanneer je bijvoorbeeld een webpagina of iets dergelijks probeert te openen?