Skip to main content

Op mijn hoofdmodem (Arcadyan) heb ik WPA2 Enterprise aangezet en succesvol werkend gekregen. Mijn twee in de KPN webshop aangeschafte Experia mesh devices lijken deze instellingen echter niet over te nemen. Ook niet na een reset van de apparaten, waarbij ik de reset knop lang vastgehouden heb totdat het lichtje uit ging en later weer terug kwam. Via direct inloggen op deze apparaten zag ik ook geen optie om dit aan te zetten en nieuwere firmware dan erop staat is er volgens de update functie niet.

Heb ik iets gemist waarmee het wel mogelijk wordt om tevens op deze mesh apparaten WPA2 Enterprise te gebruiken?

Hallo @jaap-io ,ik ken geen kpn modem dat wpa2 enterprise ondersteunt, welk type is het?

Voor consumenten is alléén WPA2 personel/AES van toepassing. Enterprise voor grote bedrijfsmatige toepassingen.

 


Hoi Jan,

Wellicht haal ik terminologie door elkaar, maar ik heb de mogelijkheid om “WPA2 Only” modus aan te zetten in WLAN en dan de keuze te maken voor of “PSK” of “802.1x”, waarvan ik aannam dat de laatste authenticatiemethode gelijk staat aan Enterprise WPA? De Arcadyan modem heb ik destijds van Telfort gehad, maar dat is nu samengegaan met KPN dacht ik?

Groetjes,


In ieder geval, 802.1x werkt feilloos op de hoofdmodem, maar lijkt niet automatisch beschikbaar op de Experia mesh modems.


Het hoofdmodem heeft type VGV7519. Lijkt erg qua uiterlijk op een Experia box v8.


Hallo @jaap-io , ik heb even de handleiding bekeken, jij kunt het beste kiezen voor WPA2 only en PSK.

 


Hoi Jan,

Dank je, ik snap dat dit makkelijker te configureren is en dat je met onkundige 802.1x configuratie (welke zeer complex is) en gebrekkig update-onderhoud eerder de beveiliging van het thuisnetwerk ondermijnd dan verbeterd, echter wilde ik het uit professionele interesse het opzetten hiervan uitproberen.

Vandaar ook mijn vraag of het mogelijk is om dit op de KPN mesh apparaten aan te zetten ?


Hoi Jan,

Dank je, ik snap dat dit makkelijker te configureren is en dat je met onkundige 802.1x configuratie (welke zeer complex is) en gebrekkig update-onderhoud eerder de beveiliging van het thuisnetwerk ondermijnd dan verbeterd, echter wilde ik het uit professionele interesse het opzetten hiervan uitproberen.

Vandaar ook mijn vraag of het mogelijk is om dit op de KPN mesh apparaten aan te zetten ?

Hallo @jaap-io , kort antwoord, nee, alléén WPA2.


Reageer