Skip to main content

Thuis hebben wij de 2 kastjes van experia geconnect met elkaar. Kastje 1 staat beneden bij de modem. Kastje 2 staat boven. Nu wil ik een 2e internet stekker in kastje 2 stoppen die naar mijn xbox gaat. Echter wanneer ik dit doe, staat er geen connectie het dit zelfde heb ik ook met mijn laptop. Heeft iemand hier tips voor? 

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid 

Hallo @Harjan Pronk, welkom. 

Ik denk graag met je mee. Gebruik jij de zwarte Experia Wifi versterkers? Of begrijp ik je nu verkeerd. 

Zou jij ons wat meer kunnen vertellen over jouw aansluiting. De Experia Wifi moet altijd bekabeld op het modem zijn aangesloten, is het kastje wat boven staat ook daadwerkelijk bekabeld? Zo ja, welke lampjes branden op de deze Experia Wifi? 


Hallo @Hanna_  

Ik gebruik inderdaad 2 zwarte Experia Wifi versterkers. 1 daarvan staat benden aangesloten op de modem en daar branden 3 lampjes. 1 van het stroom, 1 blauw voor de wifi en een groen/gele met de kabelicoon. Boven heb ik ook z'n kastje staan. Deze is ook aangesloten met een kabel op de modem. Echter brandt er hier alleen het lampje van de stroom. Soms brandt er een lampje met de kabelicoon en de wifi icoon brandt niet. Wanneer ik de kastjes omdraai veranderd er niks. Beneden blijven de 3 icoontjes, en boven alleen die van het stroom.


Hoi @Harjan Pronk, 

Dan lukt het de 2e Experia wifi niet om verbinding te maken met het modem. Als het kabel icoontje niet brand, geeft dat aan dat de Wifi versterker niet (goed) verbonden is met een kabel. Omdat het volgens jouw tests locatie gebonden is (het probleem blijft boven) ligt het waarschijnlijk aan de kabel die jij naar boven hebt getrokken. Zit deze wel goed in de Experia box? Zo ja, dan ben ik bang dat je de kabel moet vervangen. 

Hallo @Hanna_  

Ik gebruik inderdaad 2 zwarte Experia Wifi versterkers. 1 daarvan staat benden aangesloten op de modem en daar branden 3 lampjes. 1 van het stroom, 1 blauw voor de wifi en een groen/gele met de kabelicoon. Boven heb ik ook z'n kastje staan. Deze is ook aangesloten met een kabel op de modem. Echter brandt er hier alleen het lampje van de stroom. Soms brandt er een lampje met de kabelicoon en de wifi icoon brandt niet. Wanneer ik de kastjes omdraai veranderd er niks. Beneden blijven de 3 icoontjes, en boven alleen die van het stroom.

Â