Skip to main content

Al sinds dat ik aangesloten ben via het netwerk van KPN lukt het me niet meer om op mijn Xbox 360 een verbinding te krijgen met Xbox LIVE. Bij mijn vorige provider was er geen probleem...

Na enkele tests op de console te hebben uitgevoerd blijkt dat de deze zich niet kan verbinden met mijn netwerk en daardoor dus ook niet met Xbox LIVE. Ik heb al wat dingen geprobeerd, waaronder het creëren van extra 2G- en 5G-netwerken. Dit eerste omdat ik dacht dat dit zou helpen omdat de Xbox 360 al een wat ouder systeem is (uitgebracht in 2005) en dus oudere WiFi-technologie gebruikte. Maar ook dit heeft helaas nog tot geen resultaten geleid.

Het is wél mogelijk om te verbinden via een netwerkkabel. Spijtig genoeg is dit geen optie omdat ik geen zin het in een constante meterslange kabel door de huiskamer. 

Hopelijk weet iemand wat ik nu het beste kan doen want alle andere apparaten die getest zijn (waarvan sommige ook oudere systemen zijn), werken wél... 

Hoi @Remy-1988. Wat jammer dat het niet lukt om te verbinden met Xbox Live. Ik kan mij voorstellen dat een kabel door de huiskamer niet de mooiste oplossing is, maar voor online gamen is dat wel het beste. Heb je al eens geprobeerd om UPnP aan te zetten? Vaak is dit al voldoende om online te kunnen gamen. Meer hierover lees je in het topic hieronder.

 


Reageer