Skip to main content

Sinds kort krijg ik een foutmelding op mijn domein (yourhosting) waar een Redirect op staat naar mijn Homepage (XXX.home.xs4all.nl) via een Frame.

De melding is “xxx.home.xs4all.nl heeft de verbinding geweigerd.”
Nog geen antwoord via Support, maar dit heeft altijd gewerkt.
Hebben meer klanten dit probleem?

Welkom op de community @GCTimmer, vorig jaar zijn de XS4ALL homepages verhuisd. Wij hebben via deze weg geen zicht daarop:

Je kunt het nummer wat daar genoemd wordt bellen, of contact opnemen met yourhosting waar de redirect staat. Het kan ook zijn dat daar iets mis gaat.


Ze kunnen bij de XS4ALL site iets aan de headers toegevoegd hebben waardoor dit niet meer werkt.

Als ze dit gedaan hebben, dan zullen ze dat waarschijnlijk expres gedaan hebben. Gewoon weer een extra stapje om gebruikers aan te moedigen hun site te verplaatsen. Hierover bellen is zinloos denk ik.

Waarom heeft u uw website niet gewoon bij yourhosting staan? Of heeft u daar alleen maar een domeinnaam? 


@Nick83 dat was net mijn gedachte, ik heb even vluchtig de headers van mijn xs4all-site bekeken en daar trof ik niks spannends aan.

YourHosting is overigens een hele dure provider. Maar hun kunnen geen invloed geven op content van andere servers die jij via een iframe embed.

“xxx.home.xs4all.nl heeft de verbinding geweigerd.” vind ik overigens ook niet de juiste melding die bij een veiligheidsheader past.

 


Hallo @GCTimmer , om frames cross-domain te kunnen gebruiken, moet er op de webserver van homes.xs4all.nl de header X-Frame-Options worden gebruikt. Zo kunnen de pagina’s in een frame worden geplaatst op een webpagina van buiten het domein (yourhosting in dit geval).

Het kan zijn dat dit na de migratie is uitgezet, maar het kan ook zijn dat de browser die jij gebruikt is bijgewerkt, zodat die dit niet meer toestaat.


Hallo @GCTimmer , om frames cross-domain te kunnen gebruiken, moet er op de webserver van homes.xs4all.nl de header X-Frame-Options worden gebruikt. Zo kunnen de pagina’s in een frame worden geplaatst op een webpagina van buiten het domein (yourhosting in dit geval).

Het kan zijn dat dit na de migratie is uitgezet, maar het kan ook zijn dat de browser die jij gebruikt is bijgewerkt, zodat die dit niet meer toestaat.

Dat kan dan nog lastig worden, als je geen .htaccess kan gebruiken. 😯


Hallo @GCTimmer , om frames cross-domain te kunnen gebruiken, moet er op de webserver van homes.xs4all.nl de header X-Frame-Options worden gebruikt. Zo kunnen de pagina’s in een frame worden geplaatst op een webpagina van buiten het domein (yourhosting in dit geval).

Het kan zijn dat dit na de migratie is uitgezet, maar het kan ook zijn dat de browser die jij gebruikt is bijgewerkt, zodat die dit niet meer toestaat.

Dat kan dan nog lastig worden, als je geen .htaccess kan gebruiken 😯

Klopt, bij XS4All was het gebruikt van htaccess in het begin ( meer dan 25 jr geleden) nog beperkt toegestaan, maar dit is al heel lang geleden uitgeschakeld.


Ik heb mijn XS4ALL-homepage in een iframe geopend, en het werkt overigens prima. Aan de headers ligt het dus zeker niet. Die melding kan ik er ook niet aan koppelen.

Ik denk eerder dat de homepage-server eventjes onderhoud kreeg, en dat de webserver die daarop stond even geen zin/te druk was had om aanvragen te accepteren. Anderszijds kan je misschien ook op een blacklist staan omdat je misschien te vaak met SFTP hebt staan in te loggen met verkeerde wachtwoorden, waardoor de server de deur overal voor je dicht houdt.


Het is inmiddels opgelost, maar de communicatie loopt via XS4ALL support naar een derde partij, dus geen idee wat ze precies gedaan hebben.

 

Bedankt voor de hulp!