Skip to main content
Vraag

Zakelijke 90G forticate op MKB1 traag en geen IPv6

• September 1, 2025
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Afgelopen donderdag is mijn privé lij omgezet naar MKB1.

Geen problemen met de fritzbox en haal een nette 4G maar zo als ook de monteur van kpn kreeg ik geen ipv6.

Hij heeft gebeld en een half uur later plop daar was mijn ipv6.

Maar nu heb ik de zakelijke fortigate 90 g op de lijn gehangen.

Pressies zo: https://www.kpn.com/zakelijk/service/kpn-een-mkb/internet/eigen-apparatuur-aansluiten

Dus pppoE met ww en gebruiker met op de wan interface een vlan 6

Kan niet makkelijker maar:

Ipv6 is weg krijg ik niet op de Fortigate en de verbinding is up maar krijg maar een 4mb soms 5mb

1. .Geen Ipv6
  2. Lijn die 4gb is krijgt nog geen 4 MB

Gebeld en een ticket geplaatst op ticket krijg ik een link hoe stel je eigen modem in.

Ondanks goed bedoelt wist ik die al.

Bellen zegt plaats je vraag hier.

Dus bij deze

Situatie:  Fortigate 90 g met kpn lijn- Starlink en Odido als virtual wan interface- core switch fortigate. - switch 1 en 2 - Daarna Vlan 1 -20-30-40-50-60-70 - dan de pc’s en printers.

Voor het testen MKB1 staan de lijnen van Odido cq Starlink natuurlijk uit. en hangt me ltop in vlan1 management. Op een dhcp verzorgt door de fortigate.

Bekabeling is cat 8 en de apertuur is allemaal 10gb of hoger

Iemand een idee

2 reacties

HeidiV
Topper
  • September 1, 2025

Hi ​@Cerberus 

Als een 90G vergelijkbaar is qua instellen met een Fortigate 60e dan heb je misschien wat aan onderstaand topic, IPv6 is daar werkend gekregen maar een 60e is blijkbaar niet krachtig genoeg om daarmee een snelle IPv6 verbinding te krijgen, een 90G zou dat wel moeten zijn.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 4, 2025

Hoi ​@Cerberus ik zie dat Heidi je een goed tip heeft gegeven, is het met dat topic nog gelukt? Mocht het aanhouden neem dan even contact op met de zakelijke dienstverlening op 0800-0403.