Skip to main content
Vraag

Zakelijke MKB-aansluiting niet geleverd en er is geen communicatie

• April 7, 2026
  • 7 reacties
  • 44 keer bekeken

Wij zijn met ons bedrijf druk bezig met de verbouwing en verhuizing naar ons nieuwe pand. Voor deze locatie hebben wij een KPN EÉN MKB pakket afgesloten, maar tot op de dag van vandaag is onze internetverbinding nog steeds niet aangelegd.

Wat we nog het meest frustrerend vinden: we krijgen totaal geen gehoor of update vanuit KPN. De bouwers zijn op dit moment onze kantoorunit en machinekamer aan het afronden. Wij moeten nu onze apparatuur en telefonie kunnen testen en aansluiten. Zonder een werkende verbinding ligt onze hele bedrijfsvoering simpelweg stil en lopen we inkomsten mis.

Dit is voor een zakelijke aansluiting absoluut onacceptabel. Wij verwachten vandaag nog duidelijkheid en actie.

Als er niet op zeer korte termijn een monteur wordt ingepland, zijn wij genoodzaakt deze gehele aanvraag te annuleren. We stappen dan direct over naar een concurrent die wél zijn afspraken nakomt.

Ik hoor graag per ommegaande hoe KPN dit gaat oplossen.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 7, 2026

Beste ​@uum vervelende kwestie, maar als MKB-zakelijke klant kun je het beste even contact opnemen met de zakelijke helpdesk via 0800 0403.

Dit forum is voor consumenten en klein-zakelijke klanten en helaas niet voor MKB- en grootzakelijke klanten.

Succes.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 7, 2026

Heb je ook nog geen installatie pakket ontvangen? In theorie als je die ontvangt kan je deze ook aansluiten zonder aansluitpunt. 4G dongel in het modem en hij gaat draaien. Mocht je dit ook nog niet hebben ontvangen is het advies van JanD correct. Op deze community zit KPN Zakelijk niet dus kan KPN niks betekenen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 7, 2026

Beste ​@uum vervelende kwestie, maar als MKB-zakelijke klant kun je het beste even contact opnemen met de zakelijke helpdesk via 0800 0403.

Dit forum is voor consumenten en klein-zakelijke klanten en helaas niet voor MKB- en grootzakelijke klanten.

Succes.

Dank voor je reactie Jan, gaan we doen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 7, 2026

Heb je ook nog geen installatie pakket ontvangen? In theorie als je die ontvangt kan je deze ook aansluiten zonder aansluitpunt. 4G dongel in het modem en hij gaat draaien. Mocht je dit ook nog niet hebben ontvangen is het advies van JanD correct. Op deze community zit KPN Zakelijk niet dus kan KPN niks betekenen.

We hebben al wel een aansluitpakket gehad en de monteur is al een keer langs gekomen. Hij gaf aan dat hij niet bij het kastje buiten kon, dus hij niet verder kon. Nu is er inmiddels al een maand overheen en wij moeten binnenkort weer gewoon verder werken. Bedankt voor de reactie!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 7, 2026

We hebben al wel een aansluitpakket gehad en de monteur is al een keer langs gekomen. Hij gaf aan dat hij niet bij het kastje buiten kon, dus hij niet verder kon. Nu is er inmiddels al een maand overheen en wij moeten binnenkort weer gewoon verder werken. Bedankt voor de reactie!

In dat geval heb je naast een pakket met het modem ook een klein doosje gehad met een usb stick en simkaart. Steek de simkaart in de usb stick (verwijder zwart klepje op achterkant om te zien waar hij moet) en steek daarna de usb in het modem. Na een paar minuten zoh het modem online moeten komen met rond de 20/30mb. 

Let er wel op dat je nog geen gebruik kan maken van je vaste IP adres. Het 4G gedeelte heeft helaas een dynamisch IP en veranderd constant.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • April 7, 2026

@uum verder heb je als het goed is ook mailtjes gehad van KPN met een telefoonnummer van jouw klantorderreggiseur. Als je die belt heb je direct de juiste te pakken die kan nakijken hoe en wat met jouw order.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 8, 2026

Ai, zo'n verhuizing is spannend genoeg, zonder dat je tegen gedoe met een nogal essentieel abonnement aan loopt 😑

Ik zie dat je hier al goed op weg bent geholpen, en hoop van harte dat het allemaal op tijd in orde komt ​@uum. Zelf kan ik weinig anders voor je doen, dan je alvast feliciteren met het nieuwe pand, veel succes gewenst daar!