Skip to main content

Ik ben systeembeheerder van een klein bedrijf. Binnenkort wordt ons modem ge-upgrade (VGV v7 naar ZTE v10). Niet om gevraag maar kennelijk is er iets mis met onze aansluiting. Wij hebben een subnet op de wan (/30) waarvan de twee bruikbare adressen in gebruik zijn voor externe toegang tot onze servers. Bij eerste inspectie van de ZTE blijkt dat deze op het laagste adres van het subnet zijn NAT zet terwijl de VGV dat op het hoogste adres doet. Hoe krijg ik de ZTE gewijgd zodat deze in lijn is met de VGV? Het WEB zwijgt in deze. Omzetten van het WAN-NAT adres brengt 3rd party kosten met zich mee omdat zij in hun systemen IP adressen moeten wijzigen. En de uitdrukkelijke belofte was dat er niets aan de IP adressen en DNS etc. zou wijzigen!!!!

Ik denk dat je dit beter op het zakelijke forum kunt vragen. U bent wel echt KPN klant? Niet XS4ALL? 


Hallo Nick83, dank voor je antwoord. Ik ben KPN zakelijk klant. Zakelijk forum heb ik niet kunnen vinden. Idem geen hits in topic search. Worst Case wordt het zweten voor de monteur die over een paar weken komt aansluiten. Intussen peuter ik verder of ik de ZTE in bridge mode kan krijgen. Dan kan ik het op mijn eigen router die erachter staat oplossen. 


Hallo @STDLO,

Het zakelijke forum van KPN vind je hier. Helaas kunnen de moderators op het privé forum niet bij de klantgegevens van zakelijke klanten. 


Dank ChrisWisselink, ik ga de vraag daar stellen.


Bridge modus is in ieder geval onmogelijk bij de apparatuur van KPN. Maar als u geen tv van KPN hebt, kunt u redelijk eenvoudig de Experiabox er tussen uit halen en uw eigen modem rechtstreeks aansluiten. Er vanuit gaande dat u glasvezel hebt.