Skip to main content
Beantwoord

ZDF website en app niet bereikbaar

• 9 februari 2025
  • 50 reacties
  • 1306 keer bekeken

Ik wilde gisteravond inloggen bij het ZDF.  Dat lukte niet en ik kreeg de volgende tekst:

Access Denied

You don't have permission to access "http://www.zdf.de/sendung-verpasst" on this server.

Reference #18.8c477b5c.1739095542.742687b3

https://errors.edgesuite.net/18.8c477b5c.1739095542.742687b3

Ligt dit aan mij, of is er iets anders aan de hand?

Groet van Jobadi

Beste antwoord door PeterG

ZDF werkt weer! 🙂

(geplaatst 9 februari om 17:26)

Bekijk origineel

50 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38044 reacties
  • 9 februari 2025

Hallo ​@Jobadi ,

Ik kom er nu ook niet verder mee. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4450 reacties
  • 9 februari 2025
Jobadi schreef:

Access Denied

You don't have permission to access "http://www.zdf.de/sendung-verpasst" on this server.

Reference #18.8c477b5c.1739095542.742687b3

https://errors.edgesuite.net/18.8c477b5c.1739095542.742687b3

Ligt dit aan mij, of is er iets anders aan de hand?

Deze melding komt zelfs van de ZDF server, misschien is de server offline, de website https://www.zdf.de geeft dezelfde errors met andere provider dan KPN.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 februari 2025

Ik kan opeens vanaf gisteren geen programma's meer bekijken van de ZDF app op mijn tablet, app al verwijderd en opnieuw geïnstaleerd, maar krijg steeds de melding "das videostream konte leider nicht gestarted worden"

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38044 reacties
  • 9 februari 2025

Klopt ​@Valburg ,

Je bent niet de enige, De hele website ligt eruit: 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 februari 2025

Het lijkt erop dat zdf.de niet meer bereikbaar is vanuit het buitenland. Met een VPN naar een Duitse VPN server is de site nog wel te benaderen. Hij is dus niet down maar het issue lijkt gerelateerd aan geoblocking.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1282 reacties
  • 9 februari 2025

Er lijkt iets aan de hand te zijn met terugkijken bij ZDF, want gisteravond wilde ik iets terugkijken via de app  op de ontvanger en dat lukte bij geen enkel programma, terwijl dat normaal geen probleem is, ​@Noordzee, ​@Jobadi. Nou zijn er altijd veel programma's niet terug te kijken ivm geoblocking inderdaad, maar daar krijg je dan altijd een melding van. Maar het speelt dus ook in de app.

.

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 909 reacties
  • 9 februari 2025

Werkt prima bij mij. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 februari 2025
Ratonesque schreef:

Er lijkt iets aan de hand te zijn met terugkijken bij ZDF, wat gisteravond wilde ik iets terugkijken via de app  op de ontvanger en dat lukte bij geen enkel programma, terwijl dat normaal geen probleem is

Wat bedoel je nu met "via de app op de ontvanger"?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 9 februari 2025

Tot gisteren wel. Nu niet meer

• 6291 reacties
  • 9 februari 2025
wjb schreef:

Het lijkt erop dat zdf.de niet meer bereikbaar is vanuit het buitenland.

Dat wou ik ook net gaan schrijven, zoals dat met ARD ook al het geval is.

De foutmelding zou wel iets duidelijker kunnen nmi.
Pingen werkt wel, maar een landingspagina met een uitleg zou al eenvoudig duidelijkheid geven.

• 6291 reacties
  • 9 februari 2025

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1282 reacties
  • 9 februari 2025
wjb schreef:
Ratonesque schreef:

Er lijkt iets aan de hand te zijn met terugkijken bij ZDF, wat gisteravond wilde ik iets terugkijken via de app  op de ontvanger en dat lukte bij geen enkel programma, terwijl dat normaal geen probleem is

Ik heb tv via KPN en gebruik daarvoor de +Box. Daar kun je apps op downloaden, ook die van het ZDF, ​@wjb.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1282 reacties
  • 9 februari 2025
KeesYagi schreef:
wjb schreef:

Het lijkt erop dat zdf.de niet meer bereikbaar is vanuit het buitenland.

Dat wou ik ook net gaan schrijven, zoals dat met ARD ook al het geval is.

De foutmelding zou wel iets duidelijker kunnen nmi.
Pingen werkt wel, maar een landingspagina met een uitleg zou al eenvoudig duidelijkheid geven.

ARD werkt via de app wel, ​@KeesYagi.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 februari 2025
Ratonesque schreef:
wjb schreef:
Ratonesque schreef:

Ik heb tv via KPN en gebruik daarvoor de +Box. Daar kun je apps op downloaden, ook die van het ZDF, ​@wjb.

Helder, ik wilde even zeker weten dat je niet de app van KPN bedoelde immers daarmee is terugkijken van de publieke zender uit de ons omringelijke landen sowieso niet mogelijk.

Overigens speelt dit issue sinds gisteren wereldwijd.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 4450 reacties
  • 9 februari 2025
wjb schreef:

Het lijkt erop dat zdf.de niet meer bereikbaar is vanuit het buitenland. Met een VPN naar een Duitse VPN server is de site nog wel te benaderen. Hij is dus niet down maar het issue lijkt gerelateerd aan geoblocking.

Het is geblokkeerd voor landen, de Duitse taal niet spreken. VPN via Oostenrijk of Zwitserland werkt ook prima.

• 6291 reacties
  • 9 februari 2025
Ratonesque schreef:

ARD werkt via de app wel, ​@KeesYagi.

Ja, op mijn “TV-doos” werkt het ook inderdaad, toch lees ik ook dergelijke berichten er over, op een ander forum, zo’n 2 welen terug. Misschien zijn ze nog bezig met alles dicht te maken, niet verder vertellen.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 februari 2025
KeesYagi schreef:

Ja, op mijn “TV-doos” werkt het ook inderdaad, toch lees ik ook dergelijke berichten er over, op een ander forum. Misschien zijn ze nog bezig met alles dicht te maken, niet verder vertellen.

Wat bedoel je met "op mijn TV-doos werkt het ook"?

• 6291 reacties
  • 9 februari 2025

Een plugin op een onvolprezen Vu+, met OpenPli er op.

De ARD en ZDF werken beiden weer hier op die manier ( 1 vd 2 deed het eerder niet )

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 februari 2025
KeesYagi schreef:

Een plugin op onvolprezen Vu+, met OpenPli er op.

Zou het kunnen dat de ZDF stream via die plugin een andere bron in Duitsland heeft?

• 6291 reacties
  • 9 februari 2025

Wie zal het zeggen ?
Overigens gebruik ik nu een niet-kpn verbinding.
@Noordzee zou het ook eens kunnen proberen.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1282 reacties
  • 9 februari 2025
TDN schreef:
wjb schreef:

Het is geblokkeerd voor landen, de Duitse taal niet spreken. VPN via Oostenrijk of Zwitserland werkt ook prima.

Oh, wat raar!??! Dat zou vervelend zijn, ​@TDN.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 februari 2025

Gistermorgen heb ik nog gewoon een film kunnen kijken bij via uitzendinggemist ZDF. Gisteravond kreeg ik ook ineens die melding. Zelfs hele pagina is niet meer. lijkt me toch vreemd.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1282 reacties
  • 9 februari 2025
Roos Elb schreef:

Gistermorgen heb ik nog gewoon een film kunnen kijken bij via uitzendinggemist ZDF. Gisteravond kreeg ik ook ineens die melding. Zelfs hele pagina is niet meer. lijkt me toch vreemd.

Aha...Dan is het dus sinds gisteravond, ​@Roos Elb. Ik vroeg mij ook al af sinds wanneer dit speelt. Je krijgt inderdaad bij alle streams de mededeling: "Dieser Stream kann leider nicht gestartet werden" of iets dergelijks. Dus niet de gebruikelijke melding die je krijgt bij een geoblock. Ook bij programma's die voorheen gewoon te zien waren.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 februari 2025

Ratonesque schreef:

Dus niet de gebruikelijke melding die je krijgt bij een geoblock.

Welke melding is dan gebruikelijk bij een geoblocking?

Overigens heeft het er wel alle schijn van dat dit geoblocking betreft aangezien we meldingen van over de hele wereld zien maar geen enkele uit Duitsland zelf.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 9 februari 2025

wel een beetje vreemd dat het van het ene op andere moment is. maar waarom kun je dan ook de gewone info site van zdf niet bekijken. Dat is een gewoon webadres als ieder… daar zit toch geen geoblocking op? 
Het is altijd dat je een bepaalde film niet kunt zien en dan de melding krijgt. 

Ligt de site er niet gewoon uit? 

Wel balen… ik keek er juist oude series via uitzendinggemist omdat ik geen tv heb

Reageer