Skip to main content

Goedemiddag,

Sinds gisteren in de middag is er in het hele huis een maximale downloadsnelheid van 5mbps.

De uploadsnelheid is hierin tegen wel 25mbps.

Het probleem is zowel via de Wi-Fi als via de bekabelde apparaten precies hetzelfde. 

Ik heb alle stappen doorlopen via de KPN-website met betrekking tot trage wifi en traag internet via een kabel en beide hebben niet tot een oplossing geleden.

Ook zijn er geen storingen in de buurt volgens de website.

Ik hoor graag of iemand nog suggesties heeft.

Heb je nog wat meer info? Glasvezel of koper? Welk type modem? wat is er aangesloten qua randapparatuur?


Heb je nog wat meer info? Glasvezel of koper? Welk type modem? wat is er aangesloten qua randapparatuur?

Expedia Box V10

En enkele jaren geleden is er glasvezel aangesloten in het huis, al weet ik niet zeker of we hier ook op aangesloten zijn. 

Verder gaat het bekabelde internet door een stekker via het stopcontact.

Echter heeft dit alles zonder problemen gewerkt en zijn er geen veranderingen geweest en vindt ik het dus ook raar dat er spontaan problemen zijn.

Ook gaat de televisie ook via een box van de KPN

 


Glasvezel kan je herkennen aan het glasvezelkastje in de meterkast. Daar moet dan het modem op aangesloten zijn. En ik zie iets over een draadloos verbindingsset. Dat is niet best. Zou je die eens willen verwijderen en dan opnieuw de snelheid testen. Dus alle verbindingssets even uit het stopcontact halen.


Probleem is verholpen, had de draadloze verbindingsset ertussenuit gehaald en het probleem was verholpen.

Echter waren deze niet de oorzaak van het probleem. Het probleem was een kabel die klem zat en platgedrukt was. Dus nu een frisse kabel ertussen geplaatst.

Bedankt Joep.

 


Mooi Mick!! Mocht je nog eens tijd over hebben vervang dan het draadloze verbindingset door een kabel. Dat is veel stabieler. Maar voor nu is het toch mooi opgelost.