Skip to main content
Beantwoord

Zeer ontevreden over het maken van een nieuwe afspraak via Roamler

  • 2 August 2024
  • 18 reacties
  • 157 keer bekeken

Op 17 juli tweemaal gebeld voor een afspraak voor het vervangen van het (nog redelijk nieuwe) KPN-glasvezelkastje, naar aanleiding van een e-mail van KPN. Helaas tweemaal telefonisch geen gehoor na 15 minuten wachten. Ook de link via de e-mail voor het maken van een afspraak deed het niet, en nu nog niet.

Op 18 juli nogmaals geprobeerd. Nu wel een afspraak kunnen maken voor 29 juli tussen 08:00 - 12:00 uur. Wellicht niet verrassend voor de meesten, maar de monteur is niet komen opdagen en ook heb ik heel de dag geen bericht gehad. Heel de dag dus thuisgebleven voor niets. 

Hierna heb ik geprobeerd te bellen, maar na 45 minuten wachten in de rij kreeg ik nog geen gehoor. Inmiddels heb ik een klacht e-mail gestuurd, maar ook daarop natuurlijk geen antwoord ontvangen.

Vandaag heb ik tweemaal gebeld met Roamler; bij het eerste telefoongesprek sprak ik een dame die moe was van het leven, althans zo klonk ze, waarbij we heel duidelijk afspraken om op 5 augustus aanstaande tussen 12:00 - 17:00 uur een nieuwe afspraak te plannen. De excuses van de vorige keer kwamen ook zeer ongemeend over. 

Tot mijn verbazing kreeg ik direct een bevestigingsmail voor 15 augustus tussen 12:00 - 16:00 uur. Ik belde direct terug en sprak mijn ongenoegen uit. Ditmaal helemaal geen excuses ontvangen, opnieuw 5 augustus tussen 12:00 - 17:00 uur gepland. In de bevestigingsmail staat nogmaals 12:00 - 16:00 uur, maargoed; een kleiner tijdvak zou toch fijner zijn.

 

Ik heb sterke twijfels over dat de monteur ditmaal wel zal komen, zeker naar aanleiding van de tientallen posts op dit forum over de zeer slechte klantenservice van Roamler. 

Ik begrijp dat Alexandra van KPN (Moderator) regelmatig antwoord op dit soort berichten met dat het zogenaamd bij haar thuis allemaal goed is geregeld en dat KPN goede afspraken maakt etc. etc. Dit zijn maar (mooie) woorden. Berichten van andere klanten die ervaring met Roamler hebben worden gewoon “incorrect” gelabeld zonder concreet bewijs. Het zou fijn zijn als vaste klanten van KPN niet verder gestraft worden, maar juist een goede klantenservice ontvangen, en dat KPN daadwerkelijk iets doet met de grote hoeveelheid negatieve feedback over Roamler.

 

Misschien zelf eens eigen monteurs sturen (zonder de belachelijke prijs van €70,-); zeker omdat KPN zelf de mails stuurt voor vervanging! Ik ben zeer teleurgesteld en zeer verbaasd dat KPN in zee is gegaan met een bedrijf dat zo enorm slecht staat aangeschreven en zo'n enorm slechte service levert. Tijd voor verandering!

Aanvulling:

Zojuist gebeld met Roamler om nogmaals de afspraak te bevestigen van vandaag. Aan de telefoon gaf de mevrouw aan dat de monteur vandaag zou komen, dus die wachten we dan af.

Wel vreemd dat ze telefonisch tussen 12:00 - 17:00 uur zeggen en in de e-mail tussen 12:00 - 16:00 uur.

Ik ben benieuwd naar het vervolg.


Wat een nare ervaring, @Jennyyyy . Laat even weten hoe het vandaag verloopt. 


Wat een nare ervaring, @Jennyyyy . Laat even weten hoe het vandaag verloopt. 

Hi Erwin,

Helaas ben ik niet positief verrast; de monteur is nogmaals niet op komen dagen. Ik heb vanochtend om kwart over 9 zelfs nog gebeld om te vragen om de bevestiging dat de afspraak vandaag zal doorgaan, omdat ik had begrepen dat de vorige afspraak (zonder communicatie) was gecancelled omdat er een tekort was aan monteurs.

Ik ben vandaag thuis gebleven tussen 12:00 - 17:00 uur, maar helaas heb ik geen monteur gezien en ook geen berichtje gehad met een tijdvak.

Helaas is dit dus de tweede keer dat ik dubbel wordt teleurgesteld. Dit is nu de tweede keer dat een monteur zonder communicatie gewoon niet is komen opdagen. Het maakt het nu nog erger, omdat telefonisch zelfs nog is bevestigd dat de afspraak vandaag door zou gaan.

Misschien is dit ouderwets denken, maar als je een afspraak maakt met een klant, en deze bevestigd, dan mag je er toch vanuit gaan dat die afspraak wordt nageleefd?

 

Ik heb Roamler vandaag niet meer gesproken, maar dat ben ik morgen wel van plan. Ik ga er enigszins van uit dat ik weer de zeer ongemotiveerd-overkomende medewerker aan de telefoon krijgen met een slappe verontschuldiging. 

 

Kan KPN hier verder nog iets in betekenen? Dit is de tweede keer dat ik vrije tijd moet opnemen om te voldoende aan jullie verzoek/aanbeveling om mijn glasvezelkastje te laten vervangen...


Aanvulling:

In de mail staat 12:00 - 16:00 uur. Ik ben om 16:45 uur weggegaan. Na het boodschappen doen etc. lag er een briefje in de bus van KPN, zonder tijdsindicatie, dat ik gemist ben. Ik ben net weer thuis… Ik heb ook geen SMS ontvangen met een tijdvak, dus dit briefje kan elk moment na 17:00 uur gewoon in de bus zijn gepropt.

Ik weet niet wat voor praktijken dit zijn, maar dit is geen klantenservice.


Ja, hier zou ik zelf ook allesbehalve vrolijk van worden.  Praktisch gezien kan ik niks voor je doen. Er zit helaas niks anders op dan weer contact zoeken met roamler.

Ik stuur dit topic wel door naar mijn collega's die de contacten met roamler onderhouden om aan te geven dat er dingen niet goed gaan. Hopelijk zorgt het voor verbetering. 


Ja, hier zou ik zelf ook allesbehalve vrolijk van worden.  Praktisch gezien kan ik niks voor je doen. Er zit helaas niks anders op dan weer contact zoeken met roamler.

Ik stuur dit topic wel door naar mijn collega's die de contacten met roamler onderhouden om aan te geven dat er dingen niet goed gaan. Hopelijk zorgt het voor verbetering. 

Hi Erwin,

Bedankt voor je reply en het doorzetten naar collega's. Echter blijf ik het wel jammer vinden dat KPN hier blijkbaar verder niets mee kan, terwijl er tientallen posts zijn op het forum over de slechte service van Roamler. Daarnaast doet hun website het nooit voor het maken van een afspraak, waardoor je telefonisch contact moet hebben en eeuwen in de rij staat om met iemand te spreken die moeite heeft met Nederlands, en dan je afspraak verkeerd regelt.

Een beetje schandelijk vind ik het wel. Ik overweeg eigenlijk gewoon om het kastje te laten zoals het is totdat jullie zelf een monteur sturen. Ik blijf toch niet bellen met zo'n onbetrouwbare partij. Of verwacht KPN dat klanten zo door het stof gaan zonder resultaat of zelfs enige vorm van tegemoetkoming?

 

Waar kan ik een klacht inleveren over Roamler? Ik heb hun e-mailadres al geprobeerd, maar zelfs na een week krijg ik daar helemaal geen antwoord op.


Heb zeer vergelijkbare ervaring als Jenny. Een afspraak maken met Roamler is een drama en toen ik hier contact over opnam met KPN werd ik weer terugverwezen naar Roamler, net als Erwin van KPN hier nu ook doet. KPN probeert dus niet eens te helpen bij de door henzelf gecreerde problemen


Heb zeer vergelijkbare ervaring als Jenny. Een afspraak maken met Roamler is een drama en toen ik hier contact over opnam met KPN werd ik weer terugverwezen naar Roamler, net als Erwin van KPN hier nu ook doet. KPN probeert dus niet eens te helpen bij de door henzelf gecreerde problemen

Dit dus. Daarom heeft mijn vriend ook gekozen voor Delta. De klantenservice bij KPN lijkt in dezen vrijwel onmogelijk en totaal niet ondersteunend of oplossingsgericht. Fijn ook om nu van KPN te begrijpen dat klanditie niets meer betekent en verantwoordelijkheden lekker worden doorgeschoven naar een andere partner. 

Zodra ik kan ga ik mijn contract bij KPN ook laten omzetten naar iemand anders. 


Kan KPN niet gewoon elke klant, die via Roamler geholpen is, een enquête sturen om eens inzicht te krijgen in de uitgevoerde werkzaamheden en de tevredenheid over Roamler? 


Kan KPN niet gewoon elke klant, die via Roamler geholpen is, een enquête sturen om eens inzicht te krijgen in de uitgevoerde werkzaamheden en de tevredenheid over Roamler? 

Zou een goed idee zijn. Maar eigenlijk als je nog maar Googlet naar KPN + Roamler kom je alleen maar posts tegen met negatieve ervaringen.

KPN stopt dit gewoon in een doofpot of komt met slappe excuses om hier niets mee te doen. En natuurlijk kost een KPN monteur ineens geld, maar Roamler is gratis. Dus geld is natuurlijk helaas ook een factor.

Heel slecht allemaal.


het vervolg is net zo frustrerend:

eindelijk een afspraak kunnen maken met Roamler, komt de monteur niet opdagen. Hele middag gewacht…. Toen een briefje in de deur gekregen dat ik contact moest opnemen. Kreeg ik na wachttijd Roamler aan de lijn die me informeerden dat ze niet langer voor KPN werken. 

Moest ik KPN bellen. Na lang wachten kreeg ik iemand aan de lijn die me vertelde dat ze niet langer met Roamler werkten maar dat ze de kastjes niet langer wilden vervangen want er is een kleine kans dat ze kapot gaan. Met andere woorden: vele vele uren voor niets hier aan besteed. Totaal geen respect voor de tijd van de klant.

Bedankt KPN.  Dikke gele kaart. Als het niet beter wordt ben ik vertrokken.


@KPN Ik vind het echt schandelijk dat jullie gewoon niet meer reageren alsof er niet aan de hand is. Zojuist nogmaals mijn router/modem moeten herstarten omdat het internet nogmaals enorm traag is.

 

Inmiddels helemaal niets meer vernomen van jullie of van de nutteloze partner Roamler voor het vervangen van een kastje, op jullie eigen verzoek. Dus wat is dit nou? Slechte klantenservice of pure luiheid?

 

Graag een oplossing aanbieden. 


@KPN Ik vind het echt schandelijk dat jullie gewoon niet meer reageren alsof er niet aan de hand is. Zojuist nogmaals mijn router/modem moeten herstarten omdat het internet nogmaals enorm traag is.

 

Inmiddels helemaal niets meer vernomen van jullie of van de nutteloze partner Roamler voor het vervangen van een kastje, op jullie eigen verzoek. Dus wat is dit nou? Slechte klantenservice of pure luiheid?

 

Graag een oplossing aanbieden. 

Hallo @Jennyyyy elders binnen dit forum heb ik vorige week gelezen dat Roamler geen partner meer is en dat KPN (Netwerk???) de regie (weer) onder eigen beheer heeft genomen aangaande het vervangen van sommige glasvezelkasten.

Ik kan helaas binnen dit forum de bron niet meer terugvinden.

Succes.

 

 


We hebben roamler gevraagd om mee te  helpen met het vervangen van potentieel slecht werkende glasvezelkastjes.  Dat project is afgelopen.  De mensen die geen afspraak hebben kunnen maken hoeven dat, bij geen problemen ook niet meer te doen.  Dat gaat, zoals Julie zelf al schrijven, ook niet meer werken.  M.a.w. we werken nu reactief. Dus als jij (onverhoopt) issues krijgt met je glasvezelkastje kun je KPN bellen en dan doen we een analyse. Als blikt dat er iets niet deugt met je glasvezelkastje krijg je gewoon een storingsmonteur van KPN (kosteloos)  

 

Mijn advies is dus.. als je storingen ervaart bel de gewone helpdesk → 0800 0402

 

(ik ben het met jullie eens dat de berichtgeving en communicatie een stuk beter had gekund. excuses voor de verwarring.  )

 


@Erwin van KPN Bedankt voor je bericht. Fijn om een beetje begrip en excuses te ontvangen.

Ik heb al eerder naar de helpdesk gebeld, maar bij het uitlezen van het kastje of modem is er nooit een probleem. Toch ervaar ik regelmatig problemen als ik bijvoorbeeld via de wifi mijn telefoon en tv verbind voor het streamen van content. En als ik dan alsnog een monteur verzoek, dan zou ik opeens wel moeten betalen.

De wifi-extender die ik heb (niet van KPN zelf), zou altijd een blauwe cirkel moeten hebben ter indicatie dat die het goed doet. Helaas blinkt hij vrijwel constant tussen blauw en rood (niet goed). En dit is nog maar op de eerste verdieping met een dun plafond ertussen.

Het is een opstapeling van problemen/frustratie: De verbinding is regelmatig instabiel, dan worden we blij gemaakt met een dode mus voor gratis vervanging van het kastje, dan geen communicatie en is Roamler out of the picture. En nu weer terug bij af voor gewoon bellen naar de helpdesk.

Ik zie mezelf niet nog 2 jaar mijn abonnement uitzitten als ik eerlijk ben.


We hebben roamler gevraagd om mee te  helpen met het vervangen van potentieel slecht werkende glasvezelkastjes.  Dat project is afgelopen.  De mensen die geen afspraak hebben kunnen maken hoeven dat, bij geen problemen ook niet meer te doen.  Dat gaat, zoals Julie zelf al schrijven, ook niet meer werken.  M.a.w. we werken nu reactief. Dus als jij (onverhoopt) issues krijgt met je glasvezelkastje kun je KPN bellen en dan doen we een analyse. Als blikt dat er iets niet deugt met je glasvezelkastje krijg je gewoon een storingsmonteur van KPN (kosteloos)  

 

Mijn advies is dus.. als je storingen ervaart bel de gewone helpdesk → 0800 0402

 

(ik ben het met jullie eens dat de berichtgeving en communicatie een stuk beter had gekund. excuses voor de verwarring.  )

 

Maar is de samenwerking met Roamler nu beëindigd of krijgen mensen voor andere zaken nog steeds met Roamler te maken?


Zoals je kunt lezen loopt alles nu via KPN @j3roentje 


Zoals je kunt lezen loopt alles nu via KPN @j3roentje 

Zoals ik het lees alleen voor het wisselen van de glasvezel kastjes. KPN en Roamler werkten voor veel meer zaken samen, dus ik wil graag weten of de samenwerking met Roamler op alle vlakken nu beëindigd is @Erwin van KPN 


Reageer