Skip to main content

Beste Kpn,

Sinds 15 jaar heb ik een Experia Box V9 in de meterkast staan en nooit problemen gehad. De laatste twee jaar werd het wifi bereik minder. Door de wifi manager te gebruiken kreeg ik via de Kpn twee zwarte wifi versterkers. Deze aangesloten en het probleem was opgelost. De laatste twee maanden is het een groot probleem met de wifi managers kwam ik met download tussen 7,6MB-10MB en upload 1,1 MB. Zelfs onze mobiele telefoons switch van wifi naar 4G en terug en dit constant. Laptop is hopeloos. In deze tijd alles gedaan wat men kon doen om het te verbeteren maar geen resultaat. Twee weken geleden 2 stuks superwifi (€. 149,=) gekocht om het euvel te verhelpen. Maar nog steeds geen verbetering. 1 Superwifi bij de Experiabox verkabeld blijf mooi groen. De andere verkabelt op de tweede verdieping maar deze blijft steeds geel van kleur. (zonder verkabeling wordt hij groen maar geen verbetering) Ook nu download tussen 5,8M - 12MB en upload 1,1 MB (dus slechter)

Wat kan men nog meer doen dan de Experiabox uit te zetten of uit het stopcontact trekken, wifimanagers te gebruiken, wat geen resultaat brengt, Je wordt er radeloos van.

Hopelijk krijg ik eens een goed advies in deze.

Een vriendelijke roet

Hi @Roy59, ik kan me voorstellen dat je jouw WiFi verbinding wilt verbeteren, zeker als de snelheid de laatste tijd lager ligt.

Ik lees dat je al verschillende dingen hebt geprobeerd. Hoe staat het er in de tussentijd voor? Ik raad je ook aan om de Experia Box een volledige reset te geven volgens stap 2, en om daarna opnieuw de WiFi manager te doorlopen. Deze reset helpt vaak heel goed bij dit soort problemen. Ik hoor graag hoe het afgelopen is.