Skip to main content

Hallo,

Wij hebben op advies van een medewerker van jullie de wifi test gedaan thuis.

Wij komen op 14.1 mbps uit en begrijp dat wij hierdoor in aanmerking komen voor 2 wifi versterkers.

Contact krijgen is nogal ingewikkeld vandaar hoop ik via deze weg contact te krijgen. 

 

Welke snelheid haal je als je meet met een bekabelde pc of laptop?


Hallo Joep1965.

Wij hebben geen kabels meer in huis😅


Dat is nou weer jammer want het is wel belangrijk om te weten welke snelheid er binnenkomt. Als er maar 14 binnenkomt kan je 100 versterkers plaatsen maar wordt het nooit meer. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot plaatsen zonder je postcode en huisnummer


 


Mits we in de buurt van de router blijven werkt het prima. Ik heb in de woonkamer het signaal versterkt met een TP-link.

Deze hangt op zo'n 8 meter van de router want daar is het signaal al te zwak voor dagelijks gebruik.

 


Aha zo te zien is glasvezel mogelijk. Heb je dat ook? Wil je goed doen dan zal je aan de slag moeten. Of je gaat voor de 2 Wi-Fi versterkers, die krijg je gratis bij slecht Wi-Fi, die bekabeld moeten worden aangesloten op het modem of he investeert in een goed draadloos systeem zoals de super wifi's.  Doe de wifimanager 2x zorgvuldig en laat even weten wat er uit komt. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login wel met en zonder tp link. 


Ja we hebben glasvezel. 

Ik ga niet nog eens die testen doen.

Vragen ze iedere keer en daar heb ik geen geduld voor. Ik heb dit traject al doorlopen dus wil gewoon een oplossing. Aan de telefoon zijn wifi versterkers toegezegd bij slechte wifi onder de 20mbps.

Vandaar vraag ik dit hier op het forum. 

Iedere keer als je belt heb je iemand anders aan de lijn die nergens wat van weet en het verhaaltje begint weer opnieuw.

 

Anders word het gewoon ergens anders een abbonnementje. 🤷‍♂️


Ok stel een medewerker gaat jou 2 experia wifi's geven dan zal je dus wel kabels moeten trekken. 


Goedemorgen @BastiaanNiki, welkom hier op het forum! :blush:

Heb je inmiddels al gratis Experia Wifi's ontvangen? Is dat nog niet het geval, dan raad ik je aan om de Wifi Manager twee keer achter elkaar te doorlopen. Deze online tool gaat samen met jou alle instellingen van de wifi-verbinding bij langs om te kijken of de verbinding verbeterd kan worden. Lukt dat niet en blijft de snelheid van de wifi onder de 20 Mbit/s, dan komt de tool met een gratis oplossing (bijvoorbeeld in de vorm van twee gratis Experia Wifi's).

Laat je weten of het is gelukt?


@BastiaanNiki Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het is opgelost. Anders hoor ik het graag!


Hallo Jose, 

Dank voor je reactie.

Ik zal de manager nog een keer doorlopen. 

Zou mooi zijn als deze nu spontaan wel alles verbeterd. 


Ik hoop het @BastiaanNiki! Laat je weten wat de uitkomst was?